Ποια πτώση πωλήσεων; Τα ηλεκτρικά πάνε τάπα παγκοσμίως!

Ποια πτώση πωλήσεων; Τα ηλεκτρικά πάνε τάπα παγκοσμίως!

Διαβάζουμε συχνά ότι υπάρχει πτώση πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα πραγματικά νούμερα δείχνουν το ακριβώς αντίθετο.

ηλεκτρικά

Αναπαράγεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η πεποίθηση ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πουλάνε πλέον, ότι είναι «μία φούσκα που θα σκάσει από στιγμή σε στιγμή». Ότι «ο κόσμος κατάλαβε την απάτη» κι άλλα χαριτωμένα. Αλλά ας δούμε τα ακριβή νούμερα των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι παγκόσμιες ταξινομήσεις νέων μοντέλων που μπαίνουν στην πρίζα αυξήθηκαν κατά 25% τον Απρίλιο του 2024 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023, φτάνοντας τα 1,2 εκατομμύρια. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ πολύ πιο σημαντική είναι η αύξηση στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, με 51%!

Θα πιστεύουμε ό,τι αναπαράγουν οι haters στα social ή τα νούμερα των πωλήσεων;

Έτσι, τα PHEV αντιπροσωπεύουν το 18% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με τα ηλεκτρικά να κατέχουν το 12%. Σε σχέση με έναν χρόνο πριν, τα δύο ποσοστά είναι αυξημένα κατά 1%.

ηλεκτρικό

Εξετάζοντας τα «πριζάτα» μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις, το Tesla Model Y βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση, με περίπου 69.000 πωλήσεις, σημειώνοντας όμως μείωση 7% σε ετήσια βάση. Οι επόμενες πέντε θέσεις καταλαμβάνονται από μοντέλα της BYD, κάποια από αυτά προσφέρονται μόνο ως EV, κάποια μόνο ως PHEV και κάποια με αμφότερες τις διατάξεις. Παρά το facelift, το Tesla Model 3 υποβιβάστηκε στην 7η θέση με 25.000 πωλήσεις, σημειώνοντας πτώση 36% σε ετήσια βάση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ LED Matrix φώτα στα Tesla Model 3 Highland εν μία νυκτί

Η πρώτη 10άδα περιλαμβάνει δύο Tesla, έξι BYD, το VW ID.4 στην 9η θέση κι ένα μοντέλο της Aito κλείνει τη 10άδα. Σε υπόλοιπα νέα που αφορούν ευρωπαϊκές μάρκες, το Volvo EX30 που παρουσιάστηκε πρόσφατα σημείωσε 9.074 πωλήσεις, ελάχιστα λιγότερες από τις 9.153 του βετεράνου XC60 PHEV. Στις 8.836 το Toyota BZ4X.

ηλεκτρικό

Αξιολογώντας τις συνολικές πωλήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο, το Model Y βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση, το Model 3 στην 4η κι η υπόλοιπη 10άδα καταλαμβάνεται από μοντέλα της BYD, με εξαίρεση την 7η θέση και το Aito M7. Το ID.4 είναι 13ο και το ID.3 18o.

ηλεκτρικό

Αφήνοντας τα μεμονωμένα μοντέλα και περνώντας στις μάρκες, η μεγάλη νικήτρια του Απριλίου είναι η BYD, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 300.000. Όσον αφορά την Tesla, μετά την πτώση των πωλήσεων στο 1ο τρίμηνο, το αποτέλεσμα του Απριλίου δεν ικανοποιούν, με τις σχεδόν 99.000 πωλήσεις να αντιπροσωπεύουν μείωση 15% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Παρόλα αυτά, σημείωσε υπερδιπλάσιες πωλήσεις από την 3η BMW.

ηλεκτρικό

Στις πωλήσεις από τον Ιανουάριο, η κατάταξη παραμένει αντίστοιχη, με τη 10άδα να αντικατοπτρίζει την ανελέητη μάχη ανάμεσα στις κινεζικές εταιρείες και στη Δύση. Οι πέντε είναι αμιγώς από την Κίνα, η Volvo λοξοκοιτάει και τους δύο κόσμους και παρεισφρύουν η Tesla (2η), η BMW (3η), η Mercedes (5η) κι η Volkswagen (6η). 

ηλεκτρικό

Στα αμιγώς ηλεκτρικά, η Tesla παραμένει η πρώτη εταιρεία για τον Απρίλιο, ελάχιστα μπροστά από την BYD. Στην 3η θέση βρίσκεται η Geely-Volvo, οριακά μπροστά από την SAIC και τη VW.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube