Πανάκριβη η μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πανάκριβη η μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τι δείχνει ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος για το κόστος μίσθωσης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με τα συμβατικά.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπαίνουν στην κυκλοφορία από τις εταιρείες μίσθωσης έχουν συνήθως υψηλότερο μηνιαίο τίμημα από τα συμβατικά, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Mάλιστα, με βάση τα δεδομένα της Ομοσπονδίας, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι ακριβότερη ακόμη και πάνω από το 50% του μηνιαίου τιμήματος ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου.

Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου €574 το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 είναι €371. Φυσικά είναι γνωστό ότι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το μηνιαίο μίσθωμα είναι η αρχική αξία του αυτοκινήτου, ο πρόσθετος εξοπλισμός, οι πιθανές πρόσθετες παροχές, η χρονική διάρκεια της μίσθωσης, η μίσθωση χωρίς δικαίωμα εξαγοράς από τον πελάτη, η μίσθωση με δικαίωμα εξαγοράς, ο αριθμός των χιλιομέτρων που θα διανύει κάθε χρόνο το αυτοκίνητο, η υπολειμματική αξία του οχήματος στο τέλος της μίσθωσης, το επιτόκιο δανεισμού και το αν ο πελάτης θα δώσει ή όχι προκαταβολή.

Οι εταιρείες μίσθωσης
Οι εταιρείες μίσθωσης δίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή, γιατί αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια θα χάσουν περισσότερο την αξία τους σε σχέση με τα συμβατικά, αλλά και γιατί σήμερα έχουν υψηλότερη τιμή κτήσης από αυτά. Το γεγονός όμως ότι αναμένεται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χάσουν μέρος της αξίας τους, απορρίπτεται από ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, καθώς μετά από μελέτη σε περίπου 2,7 εκατ. μεταχειρισμένα έδειξε ότι οι τιμές των ηλεκτρικών είναι σχεδόν ίδιες με αυτές των συμβατικών.

Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης όπως την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι αξίες ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων είναι σχεδόν ίδιες, ενώ μια μικρή διαφορά υπάρχει στην Ισπανία, η οποία όμως με το πέρασμα του χρόνου μικραίνει.

Η μελέτη, επίσης, επιβεβαιώνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καινούργια και μεταχειρισμένα, τα τελευταία χρόνια είναι υψηλή. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που κατέχουν περίπου στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη, μπαίνουν όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα στο μέλλον αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ο διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Stef Cornelis αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε πως: «σήμερα, οι πελάτες χρεώνονται υπερβολικά από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης σε περίπτωση που θα θελήσουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Οι τιμές τους αντικατοπτρίζουν την κατάσταση που επικρατούσε πριν από πέντε χρόνια. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη των εταιρειών είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να κινούνται ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, αυτή η κατάσταση βλάπτει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2022, τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την μελέτη.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube