Ούτε 1% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών θα επέστρεφαν στα θερμικά

Ούτε 1% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών θα επέστρεφαν στα θερμικά

Λιγότερο από 1% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επέλεγαν βενζινοκίνητο ή ντίζελ αν έπρεπε να αλλάξουν αυτοκίνητο άμεσα.

ηλεκτρικών

Μια πρόσφατη μελέτη από την Global EV Drivers Alliance (GEVA) υποστηρίζει ότι λιγότερο από το 1% των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιθυμεί να επιστρέψει στην κατοχή κι οδήγηση κινητήρων που καταναλώνουν βενζίνη ή ντίζελ.

Η μελέτη της GEVA είναι αρκετά εκτενής, καθώς συμμετείχαν 23.254 ερωτηθέντες κάτοχοι ηλεκτρικών σε 18 χώρες. Αυτές περιλαμβάνουν την Αυστρία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κόστα Ρίκα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ινδία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία, τη Σουηδία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πάντως, όχι την Ελλάδα.

Άραγε θα ήταν διαφορετικά τα αποτελέσματα έρευνας ανάμεσα σε Έλληνες κατόχους;

ηλεκτρικών

Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης, το 4% των οδηγών EV θα επέλεγε υβριδικό — επαναφορτιζόμενο ή μη, αν έπρεπε να αντικαταστήσει την επόμενη μέρα το αυτοκίνητό του. Λιγότερο από το 1% θα προτιμούσε αμιγώς βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο και συνολικά, το 97% των ερωτηθέντων της μελέτης ήταν ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με το ότι οδηγούν καθημερινά ένα EV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν στο μέλλον;

Οι ερωτηθέντες στην έρευνα ανέφεραν το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και τη φιλική προς το περιβάλλον φύση των ηλεκτρικών οχημάτων ως τους βασικούς λόγους πίσω από την απόφασή τους να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν είναι η πρώτη μελέτη που αναφέρει τόσο υψηλά ποσοστά. Πριν ένα 6μηνο, άλλα πορίσματα είχαν αναγάγει τους ικανοποιημένους κατόχους στο 91%

ηλεκτρικών

Ως βασικά μειονεκτήματα της κατοχής EV, οι ερωτηθέντες ανέφεραν την κακή κάλυψη των ταχυφορτιστών. Τη χρονοβόρα φύση των συνεδριών φόρτισης και τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζουν ενίοτε οι δημόσιοι φορτιστές. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη μελέτη (72%) ανέφερε ότι φορτίζει ως επί το πλείστον στο σπίτι. Ο Petter Haugneland, βοηθός γενικός γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης EV, σχολίασε: «Αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών μοντέλων είναι πολύ ικανοποιημένοι με την επιλογή τους κι ότι οι αναφορές για μείωση της δημοτικότητας των EV είναι υπερβολικές».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρευνα, οι μπαταρίες θα αντέξουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά

Ο Christian Peter, διευθυντής του EMC ElektroMobilitätsClub της Αυστρίας, τόνισε την ανάγκη για καλύτερες υποδομές. «Οι οδηγοί EV έχουν παρόμοια συμπεριφορά με τους καταναλωτές γενικά — επιθυμούν άνεση και σωστή εμπειρία χρήσης χωρίς προβλήματα. Παρόλο που η πλειονότητα των οδηγών EV φορτίζει στο σπίτι, η ανάπτυξη λύσεων φόρτισης που θα είναι φιλικές προς τον καταναλωτή, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της μαζικής αγοράς EV».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube