Όμιλος Stellantis, μεγαλύτερη αυτονομία για τα μεγάλα βαν
Η ηλεκτρική παραλλαγή μεγάλων βαν στον Ομίλου Stellantis, των Jumper, Ducato, Movano και Boxer έχει σημειώσει σημαντική τεχνική πρόοδο. Κυρίως στην αυτονομία, με 420 km.
O Όμιλος Stellantis δεν προτίθεται να αλλάξει τα μεγάλα βαν του γκρουπ, θεωρώντας ότι παραμένουν ανταγωνιστικά. Και αρκέστηκε απλώς να βελτιώσει τις παντός είδους επιδόσεις τους.
Ενώ η Renault λοιπόν πρόκειται να λανσάρει ένα ολοκαίνουργιο Master για να αντικαταστήσει αυτό του 2010, ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να παρατείνει ακόμα περισσότερο τη ζωή των μεγάλων του βαν, των οποίων η βάση χρονολογείται από το… 2006!
Στη γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, ο Όμιλος Stellantis προίκισε τα μεγάλα του βαν με μάξιμουμ ισχύ τα 150 kW
Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη σας, υπάρχει πλέον ένα κουαρτέτο από τέτοια βαν, με τα Citroën Jumper, FIAT Ducato, Opel Movano και Peugeot Boxer.
Αυτά τα επαγγελματικά υπάρχουν στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια σε ηλεκτρική έκδοση. Και το πρόσφατο φρεσκάρισμά τους συνοδεύεται από μια μεγάλη τεχνική αναμόρφωση. Η παλιά κινητήρια μονάδα των 90 kW ή 122 ίππων, αντικαθίσταται πλέον από ένα ηλεκτρομοτέρ 200 kW ή 272 ίππων. Με τη μέγιστη ροπή να διαμορφώνεται από τα 260 έως τα 400 Nm. Προσφέρονται δε πολλά προγράμματα οδήγησης στη διαμόρφωση «Normal» με την ισχύ των 160 kW -η λειτουργία «Eco» περιορίζει την ισχύ στα 120 kW. Η μέγιστη ταχύτητά τους εξακολουθεί να είναι 130 km/h.
Από την πλευρά της μπαταρίας, ξεχνάμε τις μικρές χωρητικότητες για να έχουμε μια μεγάλη μπαταρία με 110 kWh. Οι φίρμες στον Όμιλο Stellantis ανακοινώνουν τώρα αυτονομία κατά WLTP τα 420 km, μια καλή τιμή για ένα μεγάλο ηλεκτρικό βαν. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz υπόσχεται 400 km για το eSprinter και η Ford μιλά για 317 km στο e-Transit.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα επαγγελματικά βαν στο μικροσκόπιο του Euro NCAP [videos]
Η φόρτιση ανέβηκε επίσης σε καλό επίπεδο. Υπάρχει στάνταρ ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής, ισχύος 11 kW. Στη γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, το μέγιστο είναι τα 150 kW. Τα paddles στο τιμόνι δε, σου επιτρέπουν να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης.
Αισθητικά, ο ανασχεδιασμός είναι ελαφρύς, με αξιοσημείωτη αλλαγή στον εμπρός προφυλακτήρα και στο «ντύσιμο» των φώτων. Μόνο η γρίλια διαφέρει μεταξύ των μεγάλων βαν στον Όμιλο Stellantis. Αυτή ήταν η ευκαιρία λοιπόν για το Jumper και το Boxer να υιοθετήσουν τον νέο λογότυπο της φίρμας τους.
Στο εσωτερικό, η εξέλιξη είναι πιο βαθιά, με ένα αναθεωρημένο ταμπλό για να παραμένει ενημερωμένο όσον αφορά την τεχνολογία. Μπορούμε έτσι να έχουμε ψηφιακά όργανα και στο κέντρο μια μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών.
Το restyling ήταν επίσης μια ευκαιρία για να καλυφθεί το μεγάλο κενό όσον αφορά τα βοηθήματα οδήγησης. Τα μοντέλα μπορούν πλέον να έχουν ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, ανάγνωση πινακίδων κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go…
Η τιμή των ανανεωμένων μεγάλων βαν στον Όμιλο Stellantis δεν είναι ακόμη γνωστή.