Ο Horacio Pagani μιλά για την βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
«Έχουμε ένα Tesla αλλά το χρησιμοποιούμε μόνο για διαδρομές στη γειτονιά μας», τάδε έφη Horacio Pagani, αναφερόμενος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα προβλήματα τους.
Ο Horacio Pagani, ο CEO και ιδρυτής της Pagani Automobili, έκανε μερικές ενδιαφέρουσες δηλώσεις σχετικά με τα προβλήματα που… δεν θα λύσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και τις δυσλειτουργίες που προκαλεί η στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα που έχει επιταχυνθεί πολύ βιαστικά στην Ευρώπη.
Ο Αργεντίνος έδωσε πρόσφατα μια διαδικτυακή διάλεξη στην ομάδα φοιτητών «Design and Engineering» στη Santa Fe της Αργεντινής. Κατά τη διάρκεια της, δεν μίλησε μόνο για το ξεκίνημα της μάρκας του και τα εμβληματικά εξωτικά της μοντέλα. Αλλά εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να καταθέσει τη δική του εμπειρία από την ηλεκτροκίνηση και την στροφή που πραγματοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία προς αυτήν.
Κατά τη γνώμη του, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιδρά υπερβολικά, εξαναγκάζοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να υπολογίζονται τα προβλήματα που προκύπτουν. Όπως ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης που να καθιστούν βιώσιμη τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Νομίζω ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιδρά λίγο υπερβολικά πιέζοντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο περισσότερο απ’ όσο πρέπει, όταν μάλιστα δεν έχουμε ακόμη τις υποδομές για να υποστηρίξουμε τη φόρτισής τους» τόνισε χαρακτηριστικά ο Pagani.
Επεσήμανε επίσης την ανάγκη να αυξηθεί η παραγωγή των μπαταριών, διαφορετικά θα ανοίξει η πόρτα σε ένα περίπλοκο σενάριο. Στο οποίο δεν θα υπάρχουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για όλους!
«Δεν έχουμε ακόμη την απαραίτητη υποδομή για την υποστήριξη της φόρτισης ή την ικανότητα παραγωγής τόσο μεγάλου αριθμού μπαταριών. Πρόκειται για μια υπερβολή που θα μπορούσε να είναι κακή για τη βιομηχανία», προειδοποίησε ο Αργεντίνος.
Για να αποφύγει τις επικρίσεις για μια αβάσιμη «επίθεση» στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο Horacio Pagani δήλωσε χρήστης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και συγκεκριμένα ενός Tesla, τονίζοντας το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με αυτό που, όπως θα περίμενε κανείς, σχετίζεται με την αυτονομία.
«Έχουμε ένα Tesla στην οικογένειά μας και το χρησιμοποιούμε μόνο για να κυκλοφορούμε στη γειτονιά μας. Πρέπει συχνά να ταξιδεύουμε στο Μιλάνο για δουλειά, το οποίο απέχει 200 km από το εργοστάσιό μας, αλλά δεν μπορούμε να πάμε με το Tesla. Αν φτάσεις στο Μιλάνο και δεν μπορείς να βρεις ελεύθερο φορτιστή, πρέπει να κοιμηθείς εκεί το βράδυ. Το Tesla είναι πολύ ενδιαφέρον, αλλά είναι και ένα πρόβλημα. Στα τρία ή τέσσερα χρόνια που το έχουμε, δεν το έχουμε χρησιμοποιήσει ούτε μία φορά για να διανύσουμε περισσότερα από 200 km», δήλωσε ο επικεφαλής της Pagani Automobili.
Ο Pagani αφιέρωσε επίσης χρόνο για να συζητήσει και να αναλύσει την αγορά των ηλεκτρικών σούπερκαρς, σχολιάζοντας ότι προς το παρόν ουδείς από τους πελάτες της Pagani δεν έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
«Κανένας πελάτης της Pagani δεν μου έχει ζητήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, έχουμε μια ομάδα που εργάζεται πάνω σε ένα πιθανό ηλεκτρικό σούπερκαρ της Pagani εδώ και πέντε χρόνια. Μπορεί να μην το λανσάρουμε ποτέ, αλλά έχουμε την τεχνολογία από τη Mercedes-Benz και είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη» συμπλήρωσε.
Και έκλεισε την παρουσίασή του με ένα μήνυμα που θα πρέπει να προβληματίσει τους φανατικούς της βιώσιμης κινητικότητας.
«Αλλά ας είμαστε ξεκάθαροι. Αν ποτέ λανσάρουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μην περιμένετε να λύσει κανένα από τα προβλήματα του πλανήτη. Δεν θα ωφελήσει τα πουλάκια ούτε θα λύσει τα προβλήματα των ανθρώπων. Δεν θα έχει καμία συμβολή στην ανθρωπότητα, εκτός από την ικανοποίηση μιας επιθυμίας των πελατών μας» κατέληξε ο Pagani.