Nissan: Τέλος το ντίζελ στο επόμενο Qashqai;
Η κατάργηση του ντίζελ στα μοντέλα της κατηγορίας C, όπως το Renault Mégane ή το Kadjar, φαίνεται προς το παρόν αδύνατη. Ωστόσο, οι πρόσφατες πληροφορίες δείχνουν ότι η Συμμαχία σκέφτεται να σταματήσει το ντίζελ σε αυτήν την κατηγορία.
Για τη Nissan, η ανανέωση των Qasqhai και X-Trail προδιαγράφεται να είναι σημαντική, ιδιαίτερα για το πρώτο που αποτελεί τη κότα που κάνει τα χρυσά αυγά στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την Automotive News, η Nissan σχεδιάζει να ανανεώσει αρχικά το X-Trail, το οποίο σχεδιάστηκε από το αμερικανικό στούντιο της εταιρείας, πριν λανσάρει το β’ 6μηνο του 2020 το νέο Qashqai, το θα έχει δύο ιδιαιτερότητες: Την εγκατάλειψη του ντίζελ και την υιοθέτηση ενός νέου υβριδικού μη επαναφορτιζόμενου συνδυασμού, του e-POWER, που ήδη διατίθεται σε ορισμένα μοντέλα στην ιαπωνική αγορά -Note και Serena.
Η κατάργηση του ντίζελ στο Qashqai δεν μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Τον περασμένο Ιούνιο, αναφερθήκαμε σε δημοσίευμα γαλλικού μέσου που δεν κατονόμαζε την πηγή της πληροφορίας, ότι η Renault έχει ήδη αποφασίσει να βάλει τέρμα στις εκδόσεις ντίζελ του Kadjar και της οικογένειας του Scénic μέχρι το 2020.
Η ανανέωση της γκάμας των SUV της Συμμαχίας (Mitsubishi Outlander, Renault Kadjar, Nissan X-Trail και Qashqai) πρέπει να γίνει σε μια κοινή πλατφόρμα, προφανώς τη CMF. Και ο επαναφορτιζόμενος υβριδικός κινητήρας του Outlander το πιθανότερο είναι να επαναχρησιμοποιηθεί από τα ξαδέλφια του, σε Renault και Nissan.
Εδώ να θυμίσουμε ότι το Outlander PHEV βασίζεται σε βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία 13,8 kWh, εξασφαλίζοντας έτσι 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Αλλά το θερμικό μοτέρ ακούγεται ιδιαίτερα μεγάλο για το Qashqai (ίσως και το Kadjar) και πάντως όχι βολικό φορολογικά σε διεστραμμένες αγορές όπως η ελληνική. Οπότε, αν χρησιμοποιηθεί, το πιθανότερο είναι να το δούμε στο X-Trail, αφήνοντας το e-POWER για το Qashqai.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το e-POWER, στο JDM Note για παράδειγμα, διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 lt, ο οποίος δεν βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με τους τροχούς, αλλά λειτουργεί μόνο για να φορτίζει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,5 kWh που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός διακρίνεται για τη μικρή κατανάλωση, κάτω από 3 lt/100 km, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει την άμεση απόκριση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Όσον αφορά την ισχύ, αυτή τη στιγμή η αναβαθμισμένη εκδοχή του e-POWER που φοράει το ιαπωνικό Serena είναι 136 PS, ενώ η ροπή φτάνει τα 320 Nm.
Να σημειώσουμε βέβαια, ότι σύμφωνα με τον Ponz Pandikuthira, αντιπρόεδρο σχεδιασμού προϊόντων της Nissan στην Ευρώπη, η ιαπωνική εταιρεία αντιλαμβάνεται τα υβριδικά ως μια μεταβατική τεχνολογία για τα «επόμενα δύο έως τέσσερα χρόνια». Χρόνος που τοποθετείται ο εκδημοκρατισμός των EV με την πτώση της τιμής των μπαταριών.
Ως εκ των λεγομένων του, κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις για την κατάργηση των ντίζελ στο επόμενο Qashqai. Αν είναι τόσο βραχύ το χρονικό διάστημα για το πέρασμα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η Nissan θα μπορούσε να διατηρήσει και τα εκ νέου ρυθμισμένα μοτέρ ντίζελ BlueDCi, που της επιτρέπουν να περάσει τα τελευταία αντιρρυπαντικά πρότυπα και δοκιμές πιστοποίησης. Κάτι που βέβαια θα μεγέθυνε υπερβολικά την γκάμα, σε μια εποχή που όλοι οι κατασκευαστές περνούν σε πιο απλοποιημένη μορφή της.