Toyota bZ4X: Ξεπέρασε τις προσδοκίες στις μετρήσεις αυτονομίας
Το Toyota bZ4X ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες του κατασκευαστή προσφέροντας στις μετρήσεις του κύκλου WLTP αυτονομία μεγαλύτερη των 500 km.
To πρώτο ηλεκτρικό crossover της Toyota κατάφερε στο κύκλο WLTP 516 km αυτονομίας για την προσθιοκίνητη έκδοση και 470 km για την τετρακίνητη έκδοση με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Και οι δύο τιμές είναι μεγαλύτερες από τα 500 km και 450 km αντίστοιχα που είχε υπολογίσει αρχικά ο κατασκευαστής για το bZ4X.
Όσο για την κατανάλωση, το Toyota bZ4X με ένα μοτέρ έγραψε 14,3 kWh/100 km και το τετρακίνητο 15,8 kWh/100 km. Και στις δύο εκδόσεις η μπαταρία είναι χωρητικότητας 71,4 kWh. Όσον αφορά τη φόρτιση, το μοντέλο μπορεί να επαναφορτιστεί στο 80% την άδεια μπαταρία του σε περίπου 30 λεπτά σε ένα σταθμό ταχυφόρτισης ισχύος 150 kW.
Θυμίζουμε ότι μετά από δεκαετίες τεχνογνωσίας στα υβριδικά συστήματα, το bZ4X αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota και βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα e-TNGA.
Η προσθιοκίνητη έκδοση διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 204 PS και 265 Nm ροπής. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το εργοστάσιο μιλά για 8,4” στο σπριντ των 0-100 km/h και τελική ταχύτητα τα 160 km/h. Η τετρακίνητη έκδοση φορά δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με συνδυαστική 217 PS. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 336 Nm. Νούμερα που καθιστούν ικανό το τετρακίνητο Toyota bZ4X να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 7,7”, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται πάλι στα 160 km/h.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι οι πρώτες παραδόσεις του bZ4X θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη μέσα στο καλοκαίρι, με την Toyota να μην έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής την τιμή αγοράς του.