Τίτλοι τέλους για το Lexus GS
Το πολυτελές sedan της Lexus καταργείται από τη γκάμα της μετά από 27 χρόνια στην αγορά.
Η Lexus ανακοίνωσε πως η παραγωγή του GS θα σταματήσει τον Αύγουστο, με τις ειδικές εκδόσεις Eternal Touring (Ιαπωνία) και Black Line (ΗΠΑ) να αφορούν τα τελευταία κομμάτια. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί την κατάργηση της σειράς GS από τη γκάμα της Lexus, καθώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για αντικατάσταση του μοντέλου - τουλάχιστον προς το παρόν.
Το όνομα GS χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1993. Η πρώτη γενιά (S140) ήταν σχεδιασμένη από την Italdesign, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο κυκλοφορούσε στην Ιαπωνία και ως Toyota Aristo.
Η δεύτερη γενιά (S160) με τα διπλά στρογγυλά φώτα κυκλοφόρησε μεταξύ 1997 και 2005, ενώ η τρίτη (S190) με σύγχρονο σχεδιασμό ήταν διαθέσιμη μεταξύ 2005-2011.
Η τέταρτη και τελευταία γενιά του GS (L10) έκανε πρεμιέρα το 2011, ενώ το 2016 ανανεώθηκε, αποκτώντας πιο αιχμηρό σχεδιασμό. Η κορυφαία έκδοση επιδόσεων στην ιστορία 27 ετών του μοντέλου ήταν το Lexus GS F με ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 5,0 λίτρων που απέδιδε 473 PS.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ : Δοκιμάζουμε το νέο Lexus GS 450h
Το GS ανήκει σε μια κατηγορία που έχει δεχθεί σημαντικό πλήγμα όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων, ενώ τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα με πολύ ισχυρή θέση στην αγορά όπως η BMW 5 Series, η Mercedes-Benz E-Class και το Audi A6.
Οι χαμηλές πωλήσεις σίγουρα έπαιξαν ρόλο στην απόφαση της Lexus να μην εξελίξει νέα γενιά του GS, αν και υπάρχουν φήμες πως ένα νέο μοντέλο βασισμένο στο Toyota Mirai μπορεί να φορέσει τα σήματα της ιαπωνικής φίρμας αντικαθιστώντας με έμμεσο τρόπο το GS. Το ρόλο του πισωκίνητου GS θα συνεχίσει σε ορισμένες αγορές το προσθιοκίνητο ES (βασίζεται στο Toyota Camry) με παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις.