Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που περιμένουμε το 2023
Χρόνο με το χρόνο οι αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις πολλαπλασιάζονται και το 2023 θα είναι περισσότερες από ποτέ, περιλαμβάνοντας από οικονομικά, μικρά μοντέλα πόλης μέχρι σπορ και μεγάλα SUV.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία απόφαση ειλημμένη. Οι κατασκευαστές επενδύουν τεράστια ποσά προς αυτή την κατεύθυνση και όσο περνάει ο καιρός αφήνουν πίσω τους την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, λανσάροντας ολοένα και περισσότερα BEV. Έτσι και φέτος, αναμένουμε τα πρωτοεμφανιζόμενα ηλεκτρικά μοντέλα να σημειώσουν αύξηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά, που και αυτή με τη σειρά της ήταν καλύτερη από την προηγούμενη.
Τι νέο θα δούμε; Σε επίπεδο τεχνολογιών θα υπάρξουν περισσότερα μοντέλα με αρχιτεκτονική 800V, η οποία συνεπάγεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης και μειωμένες απώλειες. Στιλιστικά, αρκετές προτάσεις του 2023 θα επεκτείνουν τους σχεδιαστικούς ορίζοντες των εταιριών, ενώ εμπορικά, αρκετά δημοφιλή μοντέλα με συμβατική κίνηση θα αποκτήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αδερφάκια τους.
Ας ρίξουμε όμως μια ματιά σε όλα όσα πρόκειται να συμβούν το 2023.
Audi Q8 e-tron: Μάρτιος
To Q8 e-tron είναι ουσιαστικά η ανανεωμένη εκδοχή του e-tron, το οποίο άλλαξε όνομα ώστε να συμβαδίζει με τη νεότερη κωδικοποίηση των μοντέλων της φίρμας. Η Audi βελτίωσε την αεροδυναμική, αύξησε την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας της βασικής έκδοσης κατά 29% και προσέθεσε μία μεγαλύτερη μπαταρία 106 kWh. Στη χώρα μας αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Μάρτιο.
Citroen: 3ο τρίμηνο
Περιμένουμε την έκδοση fastback του e-C4, με φιλοσοφία ανάλογη του μεγαλύτερου C5 X. Το e-C4 X θα προσφέρει περισσότερους χώρους και βελτιωμένη αεροδυναμική, λογικά με το ίδιο ηλεκτρικό πακέτο. Θα παρουσιαστεί φέτος και δεν είναι απίθανο να το δούμε πριν από το τέλος της χρονιάς στην αγορά. Αντίστοιχα εντός του 2023 αναμένεται και το πρώτο ηλεκτρικό C3 το οποίο όπως όλα δείχνουν θα βασίζεται στο πάτωμα CMP που χρησιμοποιούν και τα Opel Corsa-e/ Peugeot e-208.
Dacia Spring: Φθινόπωρο
Το πρώτο ηλεκτρικό Dacia είναι το Spring, ένα χάτσµπακ µε μήκος μόλις 3,73 m. Θα κυκλοφορήσει στη χώρα µας το δεύτερο εξάμηνο του 2023, µε μπαταρία 26,8 kWh και κατανάλωση περί τις 12 kWh/100 km. Η ισχύς είναι μόλις 43 PS, αντίστοιχα όμως χαμηλή αναμένεται και η τιμή του, που λογικά θα το καταστήσει το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς.
Ford ΜΕΒ crossover: Τέλος του έτους
Την άνοιξη αναμένεται να κάνει την πρώτη δημόσια εμφάνισή του ένα μεσαίο ηλεκτρικό crossover που θα φέρει µεν το μπλε οβάλ στη μάσκα, από κάτω όμως θα βρίσκεται η πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen. Από τα όσα γνωρίζουμε θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Κολωνία και υπόσχεται αυτονομία 500 km. Η διάθεσή του αναμένεται εντός του 2023.
Honda e:Ny1
O Ιάπωνας κατασκευαστής επιβεβαίωσε ότι το 2023 θα λανσάρει ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό B-SUV με έντονες σχεδιαστικές επιρροές από το εικονιζόμενο πρωτότυπο e:Ny1. Υποστηρίζει δε πως θα αποτελεί μια εξαιρετική λύση για οικογένειες που βρίσκονται σε αναζήτηση του πρώτου τους ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το μήκος του είναι πολύ κοντά στου Jazz, ενώ θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα e:N Architecture F.
Hyundai Ioniq 6: Τέλος του έτους
Το Ioniq 6 βασίζεται, όπως και τα Ioniq 5 και Kia EV6, στην πλατφόρμα E-GMP του ομίλου ενώ έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V. Θα έχει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 610 km µε µία φόρτιση, χάρη στη μπαταρία των 77,4 kWh και στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας µε κάτω από 14 kWh/100 km. Ανάλογα µε την έκδοση η ισχύς θα φτάνει τα 325 PS. Όσο για την κυκλοφορία, υπολογίζεται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους.
Jeep Avenger: Άνοιξη
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep φιλοδοξεί να αποτελέσει best seller για την Ευρώπη. Τον Απρίλιο θα το δούμε και στην Ελλάδα, μετά τις αγορές της Ιταλίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Ισπανίας και Βελγίου. Σύμφωνα µε την εταιρεία προσφέρει αυτονομία 400 km ενώ η ισχύς του προέρχεται από ένα μοτέρ 156 PS και οι εκτός δρόμου δυνατότητες θα είναι αντάξιες ενός Jeep.
Kia
Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia αναμένεται στην Ευρώπη -και κατ΄ επέκταση στη χώρα µας- το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το EV9 φιλοδοξεί να εντάξει την εταιρεία στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV, απέναντι σε μοντέλα όπως η Μercedes-Benz EQC, η BMW iX και το Audi Q8 e-tron. Θα έχει μήκος 4.930 mm, μεταξόνιο 3.100 mm και όπως το μικρότερο EV6 θα βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του ομίλου. Επίσης, στο τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει στη χώρα µας και το EV6 GT.
LEXUS RZ: Μάρτιος
Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus είναι προγραμματισµένο να εισέλθει στην ελληνική αγορά τον προσεχή Μάρτιο. Το RZ 450e πατάει στην πλατφόρμα e-TNGA που χρησιμοποιεί και το Toyota bZ4X, µε μήκος που ξεπερνά τα 4,8 m. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου µε 71,4 kWh, ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, µέσω δύο κινητήρων συνολικής ισχύος 313 PS.
Maserati Grecale Folgore
Περίπου έναν χρόνο αργότερα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η «Τρίαινα» θα επεκτείνει τη γκάμα της Grecale µε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της. Εντός του 2023 αναμένουµε να δούμε την Grecale Folgore, ενδεχομένως µε προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V και µία μεγάλη μπαταρία 105 kWh. Η κίνηση θα μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς ενώ η ισχύς αναμένεται να ξεπερνά τα 500 PS.
Mercedes-Benz
Εντός των επόμενων μηνών η Mercedes-Benz αναμένεται να εισάγει στη χώρα µας τις SUV εκδόσεις των ηλεκτρικών EQE και EQS. Με μήκος 4,86 και 5,12 m αντίστοιχα, μιλάµε για δύο πολύ μεγάλα και πολυτελή SUV, τα οποία εφοδιάζονται µε ό,τι πιο προηγμένο τεχνολογικά έχει να επιδείξει η γερμανική φίρμα. Η ισχύς θα ξεκινά από τα 292/360 PS ενώ οι συσσωρευτές θα έχουν χωρητικότητα 90,6 ή 107,8 kWh αντίστοιχα.
Opel Astra Electric: Άνοιξη
Για την κίνηση του ηλεκτρικού Astra φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας µε 156 PS, που πρωτοτυπεί και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία θα είναι ιόντων λιθίου, µε ωφέλιμη χωρητικότητα 51 kWh. Σύμφωνα µε την Opel, η αυτονομία ανέρχεται στα 416 km µε µία πλήρη φόρτιση, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 12,7 kWh/100 km. Στην Ευρώπη αναμένεται να κυκλοφορήσει την άνοιξη.
Peugeot
Η Peugeot εμπλουτίζει την γκάμα των EV μοντέλων της µε την προσθήκη του ηλεκτρικού Peugeot e-308, το οποίο θα διατίθεται πλάι στις συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις του γαλλικού χάτσμπακ. To e-308 θα λανσαριστεί στην αγορά το 2023 και θα προσφέρει αυτονομία 400 km. Αντίστοιχα αναμένουµε µία αναβαθμισμένη έκδοση του e-208, όπου χάρη σε μια νέα μπαταρία 400V, έναν ισχυρότερο κινητήρα και µία αντλία θερμότητας, θα χαρίζει καλύτερες επιδόσεις και αυξημένη αυτονομία κατά περίπου 30 km.
Polestar
Η Polestar, θυγατρική της Volvo, ακόμα δεν έχει κάνει την είσοδό της στην Ελλάδα αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να παρουσιάζει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα. Για φέτος έχει στα σκαριά το Polestar 3, ένα SUV µε ισχύ 517 PS και 610 km αυτονομίας, αντίβαρο του Tesla Model X. Το πλάνο περιλαμβάνει επίσης το Polestar 4, το οποίο σκοπεύει να ανταγωνιστεί την ηλεκτρική Porsche Macan.
Porsche Macan EV
Εντός του έτους η Porsche αναμένεται να παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της Macan. Αυτό θα είναι και το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα πατά στο νέο πάτωμα PPE (Premium Platform Electric). Μεταξύ άλλων θα χρησιμοποιεί ένα νέο -πλήρως μεταβαλλόμενο- ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το οποίο θα ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Toyota BZ4X: Φθινόπωρο
Το Β’ τρίμηνο του 2023 αναμένεται στη χώρα µας το πρώτο µέλος της νέας ηλεκτρικής γκάμας της ιαπωνικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα SUV παρόμοιου μεγέθους µε το RAV4, το οποίο πατά πάνω στην πλατφόρμα e-TNGA, µία σπονδυλωτή αρχιτεκτονική αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, µία προσθιοκίνητη µε 204 PS και µία τετρακίνητη µε 217 PS.
Smart #1
Ο καρπός της συνεργασίας των Mercedes-Benz και Geely, πέρασε επιτυχώς από τις δοκιμές του EuroNCAP και φέτος αναμένεται να εισαχθεί στην Ευρώπη. Πρακτικά δεν έχει κανένα κοινό µε τα Smart που γνωρίζατε. Η μπαταρία θα έχει χωρητικότητα 66 kWh, θα φορτίζει σε γρήγορη παροχή 150 kW και θα βγαίνει και σε έκδοση Brabus, µε ισχύ 428 PS!
Volkswagen ID. Buzz: Διαθέσιμο για παραγγελία
Το ID. Buzz αποτελεί τη σύγχρονη, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του θρυλικού Microbus. Όπως και ο πρόγονός του, έτσι και αυτό θα είναι διαθέσιmο σε επαγγελmατική και επιβατική έκδοση. Προφανώς βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB και φορά μπαταρία 77 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 204 PS, H VW ισχυρίζεται ότι το ID. Buzz, μεταξύ άλλων, είναι το πρώτο MPV και Van που θα παραδίδεται στον αγοραστή µε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Volvo
Το επόμενο ηλεκτρικό της Volvo ακούει στο όνομα EX30, θα ανήκει στην κατηγορία των B-SUV και θα λανσαριστεί μέσα στο 2023, µε στόχο να προσελκύσει νεανικό κοινό. Το τρέχον έτος αναμένεται παράλληλα µία αναβάθμιση στο συσσωρευτή των ηλεκτρικών XC40/C40 Recharge ενώ το μεγάλο νέο αφορά στην έλευση του EX90, που κατά τα φαινόμενα θα είναι μετά το μέσο της χρονιάς. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της φίρμας εφοδιάζεται µε state-of-the-art ηλεκτρονικά συστήματα και σκοπεύει να θέσει νέα δεδομένα στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας.