SOL E20X: Ηλεκτρικό SUV χαμηλού κόστους της VW για την Κίνα
Καρπός της κοινοπραξίας JAC και Volkswagen, το ηλεκτρικό SUV, SOL E20X, μόλις λανσαρίστηκε εμπορικά στην Κίνα, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό.
Με πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2018 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου, το SOL EX20 βγήκε εντελώς εκτός χρονοδιαγράμματος. Με αρχικό προγραμματισμένο λανσάρισμα στο τέλος του περασμένου χρόνου, τελικά το αυτοκίνητο εδέησε να βγει στις κινεζικές εκθέσεις δέκα μήνες αργότερα.
Σε σύγκριση με το μοντέλο που αποκαλύφθηκε πέρυσι, η ισχύς αυξήθηκε ελαφρά από τους 116 PS στους 125 PS -ροπή 270 Nm. Όσον αφορά την μπαταρία, υπάρχει μια συστοιχία των 49,5 kWh της κινεζικής προμηθεύτριας Lishen που υπόσχεται αυτονομία έως 402 km, σύμφωνα με τον κινέζικο κύκλο πιστοποίησης. Τοποθετημένη εμπρός, η θύρα φόρτισης επιτρέπει τη φόρτιση του 80% της μπαταρίας σε 50 λεπτά, πιθανώς μέσω του κινεζικού ταχυφορτιστή GB/T.
Με τιμή 128.000 γουάν (16.450 ευρώ) στη βασική του έκδοση ύστερα και από την αφαίρεση της κινεζικής επιδότησης, το SOL E20X είναι καλά εξοπλισμένο: Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, οθόνη πλοήγησης οκτώ ιντσών, ψηφιακά όργανα, προειδοποίηση επερχόμενου κινδύνου από τις τυφλές γωνίες, βοήθημα στάθμευσης, σύνδεση LTE... Η ακριβότερη έκδοση με ακόμη καλύτερο εξοπλισμό στοιχίζει 138.000 γουάν (17.730 ευρώ).
Σημειώστε ότι το E20X έχει και αδελφό μοντέλο που διατίθεται από την JAC. Ονομάζεται iEV7S και χρησιμοποιεί την ίδια τεχνική διάταξη όσον αφορά την κίνησή του, αλλά με χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού από το μοντέλο SOL.
Η ανέκδοτη πλευρά της ιστορίας είναι ότι το μήκους 4,13 m E20X θυμίζει τις γραμμές των μοντέλων της… SEAT. Κάτι που όμως δεν είναι παράξενο καθώς, πριν καταλήξουν στο SOL, η Volkswagen και η JAC σκέφτηκαν να εμπορεύονται το μοντέλο με το σήμα της SEAT ή της «Ζιγιάτ» στην κινεζική πραγματικότητα.