Σε τελικό στάδιο η νέα BMW Σειρά 5

Σε τελικό στάδιο η νέα BMW Σειρά 5

Στην τελική φάση της εξέλιξής της είναι η νέα Σειρά 5 της BMW που πρόκειται να παρουσιαστεί το δεύτερο μισό του 2016.

Η νέα Σειρά 5 της BMW θα διατίθεται με περισσότερες εναλλακτικές σε ό,τι αφορά στους κινητήρες σε σχέση με την σημερινή, η οποία αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων στην ιστορία του μοντέλου. Παρόλα αυτά, με τη νέα Mercedes E-Class προ των πυλών, η απάντηση από την BMW δεν θα μπορούσε να αργήσει.

Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα κινητήρων θα περιλαμβάνει βενζινοκίνητη έκδοση plug-in hybrid, όπως επιβεβαιώνουν πηγές από την BMW, με δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους για 35 περίπου χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό σύστημα 48-volt του αυτοκινήτου δείχνει ότι είναι έτοιμο να δεχτεί όλα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Θα μπορεί να κινηθεί χωρίς χέρια στο τιμόνι, μέχρι μία προκαθορισμένη ταχύτητα. Θα έχει προηγμένο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων και σύστημα πέδησης που θα μπορεί να λειτουργήσει εντελώς αυτόνομα, μεταξύ άλλων. Τόσο η BMW όσο και η Mercedes με την  E-Class βάζουν πολύ ψηλά τον πήχη της ασφάλειας.

Η συνδεσιμότητα είναι φυσικά προτεραιότητα. Η νέα Σειρά 5 θα χρησιμοποιεί όλη την τεχνολογία που γνωρίσαμε πρόσφατα στην καμπίνα της Σειράς 7. Με iDrive 5ης γενιάς, οθόνες αφής και tablets χειρισμού, που επιτρέπουν στον οδηγό να χειρίζεται τα διάφορα υποσυστήματα με την λογική χειρισμού ενός smartphone. Προαιρετικά θα διατίθεται και το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών (μέχρι πέντε κινήσεις), με την τρισδιάστατη κάμερα τοποθετημένη στην οροφή.

Όπως και η σημερινή, η νέα Σειρά 5 θα παράγεται σε τρία αμαξώματα: Σεντάν (G30), Touring (G31) και GT (G32). Η τελευταία θα συνεχίσει να είναι ένα liftback αμάξωμα με 5η πόρτα, αλλά όπως αποκαλύπτει υψηλόβαθμο στέλεχος, θα έχει σαφώς πιο εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά.

Το σεντάν θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, το φθινόπωρο του 2016. Η Touring και η GT δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη πότε θα παρουσιαστούν αλλά σύμφωνα με πηγές αναμένεται να τις δούμε στις εκθέσεις της Γενεύης και της Φρανκφούρτης, τον Μάρτιο και τον Σεπτέμβριο του 2017, αντίστοιχα.

Οπως και η Mercedes E-Class η νέα Σειρά 5 αυτή την περίοδο βρίσκεται στο τελικό στάδιο των δοκιμών. Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες από τον δρόμο και την πίστα δείχνουν ότι η νέα μεγάλη BMW είναι σημαντικά διαφοροποιημένη σχεδιαστικά από το σημερινό μοντέλο, με πιο μοντέρνα, δυναμική αλλά και εκλεπτυσμένη εικόνα. Με αρκετά στοιχεία από το Pininfarina Gran Lusso Goupe concept που είχε παρουσιαστεί το 2013 σο Villa d’Este Concours d’Elegance. Η κλασική αρχτεκτονική των τριών όγκων έχει φυσικά διατηρηθεί, αλλά η κλίση της βασικής γραμμής προς τα πάνω στο πίσω μέρος δίνει στο αυτοκίνητο σαφώς πιο αιχμηρή όψη. Τα εμπρός φώτα εισβάλλουν στο χρωμιομένο πλαίσιο της μάσκας, τονίζοντας το πλάτος.

Τα φτερά είναι τονισμένα, ενώ υπάρχουν και οι κλασικοί πλέον για την μάρκα αεραγωγοί πίσω από τους εμπρός τροχούς, που διαθέτει και η Σειρά 7. Στο πίσω μέρος, οι κολώνες ακολουθούν μια εντελώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, συνδέοντας την οροφή με την ουρά με τρόπο που θυμίζει κουπέ. Όπως και με την Σειρά 7, η BMW σκοπεύει να διαθέτει το αυτοκίνητο με όλα τα γνωστά πακέτα εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης: Standard, Sport, Pure, Excellence, M Sport. Θα υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα Individual, διαμόρφωσης δηλαδή στο γούστο του κάθε πελάτη, συνδυάζοντας στοιχεία της επιλογής του.

Στο δρόμο η νέα Σειρά 5 θα έχει να ανταγωνιστεί όχι μόνο την Mercedes και την Audi, αλλά και την πολύ καλή, οδηγοκεντρική, Jaguar XF. Το αυτοκίνητο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα OKL της BMW, την ίδια στην οποία είναι χτισμένη και η Σειρά 7. Με την χρήση αλουμινίου, μαγνησίου, κραμάτων χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής, ακόμη και ανθρακονημάτων, το βάρος θα είναι σημαντικά μειωμένο: Ως και 100 kg, συγκρίνοντας παρόμοιες εκδόσεις ιπποδύναμης και εξοπλισμού.

Στην καμπίνα ακολουθείται η γνωστή από την Σειρά 7 αρχιτεκτονική της μάρκας. Με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι αυξημένες, κι αυτό έχει αντίκρισμα στους χώρους της καμπίνας, που είναι σημαντικά μεγαλύτεροι. Μεγάλη έμφαση έχει δοθείς στην βελτίωση της άνεσης, με καλύτερη ηχομόνωση και νέα ειδικά σχεδιασμένα πιο μαλακά καθίσματα.



Από το λανσάρισμα η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει τους γνωστούς από το σημερινό μοντέλο 4κύλινδρους βενζίνης (Β48) και ντίζελ (Β47) στα δύο λίτρα. Σύντομα θα ακολουθήσουν οι εξακύλινδροι, της ίδιας αρχιτεκτονικής του «τέλειου κυλίνδρου» των 500 cc, ενώ αργότερα θα τοποθετηθεί και ο V8 4.4 των 450 PS, της σημερινής 750i.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αργότερα θα δούμε κάτω από το καπό της Σειράς 5 έναν πρωτοποριακό εξακύλινδρο ντίζελ Β57 με… τέσσερις υπερσυμπιεστές, που θα αντικαταστήσει τον tri-turbo Ν57. Λέγεται ότι θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικά τούρμπο και θα αποδίδει περισσότερα από τα 380 άλογα της σημερινής Μ550d. Η BMW σκοπεύει να εξοπλίσει τη νέα Σειρά 5 με το plug-in υβριδικό σύστημα των 330e, 740e και X5 xDrive40e. Ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου στριμωγμένες στο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να κάνει ως 35 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Tα δύο διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων θα είναι ένα εξάρι χειροκίνητο και ένα νέο αυτόματο εννέα σχέσεων. Η κορυφαία Μ5 θα συνεχίσει να διαθέτει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με μόνο… εφτά σχέσεις.  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube