Πρώτες φωτογραφίες του νέου Škoda Kamiq
Η Škoda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες καλλιτεχνικές απεικονίσεις του νέου Kamiq, ενός SUV αποκλειστικά για την κινεζική αγορά.
Με τη φιλοδοξία να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στην Κίνα μέχρι το 2020, η Škoda προχωρά σε μια σημαντική προσθήκη στην εκεί γκάμα της, με ένα μικρό, οικονομικό SUV.
Το νέο Kamiq που βλέπετε εδώ στις επίσημες καλλιτεχνικές απεικονίσεις θα διατίθεται αποκλειστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και θα αποκαλυφθεί σε πρεμιέρα στο Auto China 2018, στο Πεκίνο, στις 23 Απριλίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες και φωτογραφίες που βρήκαμε σε κινεζικά site, το μικρό crossover Kami θα φορά 1.500άρη βενζινοκινητήρα με 110 άλογα. Οι δε διαστάσεις είναι 4,39 x 1,78 x 1,59 m, με μεταξόνιο 2,61 m. H κατασκευή του θα γίνεται από την κοινοπραξία Shanghai-VW και η τιμή του υπολογίζεται γύρω από τα 90.000 γουάν ή περίπου 11.600 ευρώ.
Το Kamiq, αποτελεί τον προπομπό της νέων SUV της τσεχικής εταιρείας με ένα δεύτερο νέο SUV, το κουπέ Kodiaq GT, να ακολουθεί. Τα νέα μοντέλα θα έρθουν να προστεθούν στα υφιστάμενα Kodiaq και Karoq, καθώς η Škoda προσδοκά να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 600.000 αυτοκίνητα στην Κίνα μέχρι το 2020. Ο επικεφαλής της τσεχικής εταιρείας, Bernhard Maier, δήλωσε ότι τα δύο νέα μοντέλα έδειξαν ότι ήταν «πολύ σημαντικά για τον διπλασιασμό της επιχείρησης στην Κίνα».
Ο Maier επανέλαβε ότι θέλει να φέρει το Kodiaq GT στην Ευρώπη στο μέλλον, αλλά η παραγωγική ικανότητα της εταιρεία δεν το καθιστά ακόμη δυνατό αυτό. «Θα ήθελα πολύ να το εισαγάγω στην Ευρώπη», δήλωσε. Το νέο μικρό SUV προς τα παρόν αποκαλείται με την κωδική ονομασία «Model Q», αλλά φημολογείται ότι ονομάζεται Kamiq, θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από το Karoq και περιγράφεται ως «crossover». Θα ανταγωνιστεί δε τα ευρω-κινεζικά μοντέλα, όπως το Hyundai ix25, το Citroën C3-XR και το Nissan Kicks.
Ο Maier είπε ότι το λανσάρισμα του Kamiq ήταν μια αντίδραση στη ραγδαία ανάπτυξη των SUV στη Κίνα. «Νομίζω ότι στην Κίνα είχαμε την πιο δυναμική εξέλιξη της ανάπτυξης SUV - αρκετές εκατοντάδες επί τοις εκατό σε δύο χρόνια», πρόσθεσε. «Συνεπώς, ενισχύουμε την καμπάνια των SUV μας εκεί». Το Kamiq θα πατά πάνω στην «τοπική» πλατφόρμα PQ, η οποία υποστηρίζει το κινεζικό Rapid. Πρόκειται για την πλατφόρμα που υποστηρίζει το υφιστάμενο Audi Q3 και υποστήριζε επίσης το VW Golf VI.
Ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας, Alain Favey, είπε ότι το αυτοκίνητο θα διατιμηθεί κάτω από το Karoq, επιτρέποντάς του να ανταγωνιστεί τους πολλούς κινέζους ανταγωνιστές SUV στην αγορά. «Η τιμολόγηση κάτω από το Karoq σημαίνει ότι μπορούμε να το πετύχουμε σε ένα εύρος τιμών για την Κίνα που δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε στην Ευρώπη», είπε ο Favey.
Το Kamiq δεν θα διατεθεί με ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης, επιβεβαίωσε ο Maier, προκειμένου χωρίς αμφιβολία να διατηρήσει χαμηλή την τιμολόγησή του, στη βάση του μπάτζετ των Κινέζων αγοραστών SUV. Θα λέγαμε ότι αυτό είναι παράδοξο αν κρίνουμε από τη φρενίτιδα που υπάρχει στη χώρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά από την άλλη και κατανοητό, καθώς η πλατφόρμα PQ δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοια υποδοχή και μια μετατροπή της σαφώς και θα εκτόξευε το κόστος.
Πέρυσι, η Škoda πούλησε 325.000 αυτοκίνητα στην Κίνα, επιτυγχάνοντας τεράστιο προβάδισμα επί της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς της, της Γερμανίας, στην οποία πούλησε 173.300 μονάδες την ίδια περίοδο.