Πρεμιέρα για την ολοκαίνουργια, ηλεκτρική Lancia Ypsilon
H μεγάλη επιστροφή της Lancia είναι γεγονός, καθώς η σήμερα έλαβε χώρα με κάθε επισημότητα η παρουσίαση της Lancia Ypsilon.
Η σημερινή μέρα μπορεί να χαρακτηριστεί ιστορική για την Lancia, με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάζει επίσημα την Lancia Ypsilon, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας.
Η Lancia, τα τελευταία χρόνια απουσίαζε από τα ευρωπαϊκά αυτοκινητικά δρώμενα, με την ιταλική αγορά να είναι το μόνο πεδίο δραστηριοποίησης της εμβληματικής τορινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα πράγματα όμως από σήμερα άλλαξαν, με την πολυαναμενόμενη επιστροφή της Lancia να παίρνει επίσημη μορφή.
H τέταρτη γενιά της Lancia Ypsilon είναι γεγονός, με τους Ιταλούς να παρουσιάζουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιστορίας τους
Η ιταλική εταιρεία, σε πρώτη φάση ανακοίνωσε πως θα διαθέσει, την έκδοση Limited Edition Cassina, με μόλις 1.906 αντίτυπά να παράγονται, προς τιμήν της χρονολογίας ίδρυσης της Lancia.
Στο κομμάτι της εμφάνισης, η νέα Ypsilon αντιπροσωπεύει σύμφωνα με τους Ιταλούς «τη μέγιστη έκφραση της σχεδίασης, της άνεσης και της ευεξίας σε μια Lancia». Ορισμένα από τα σχεδιαστικά στοιχεία του αυτοκινήτου προέρχονται από το πρωτότυπο το Pu-Ra HPE που παρουσιάστηκε την περασμένη άνοιξη.
Το ιταλικό αυτοκίνητο πόλης ξεχωρίζει χάρη στις έντονες και κομψές γραμμές του αμαξώματος, οι οποίες την καθιστούν ως ένα από τα πιο ξεχωριστά και συνάμα χαρακτηριστικά σουπερμίνι.
Παρατηρώντας από μπροστά το αυτοκίνητο που κράτησε όρθια τα τελευταία δύσκολα χρόνια την Lancia, διακρίνεις το τρισδιάστατο μοτίβο, σχήματος «Υ» που δημιουργείται στην μάσκα. Τα φώτα σχηματίζουν δύο επίπεδα, με το κάτω να φιλοξενεί τους κλασικούς προβολείς και το πάνω τα οριζόντια LED φώτα ημέρας, τονίζοντας το πλάτος του αυτοκινήτου.
Η εικόνα του πλαϊνού μέρους είναι οικεία (τέκνο του Ομίλου Stellantis γαρ), θυμίζοντας τα ηλεκτρικά αδερφάκια του Peugeot e-208 και Opel Corsa-e. Η ιταλική φινέτσα και γοητεία όμως, που ανέκαθεν χαρακτήριζαν την Lancia δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από το νέο μοντέλο τους. Οι κρυφές χειρολαβές και το σήμα της Lancia στην πίσω κολόνα δίνουν αυτόν ακριβώς τον ξεχωριστό τόνο.
Όσον αφορά το πίσω μέρος, τα δύο στρόγγυλα φώτα, με το γράμμα «Υ» ενσωματωμένο σε αυτά (σε πλαγιαστή μορφή), αντλούν έμπνευση από την μοναδική Lancia Stratos της δεκαετίας του 1970, όπως άλλωστε παραδέχεται και ο κατασκευαστής. Όμορφη λεπτομέρεια είναι και η ολογράφως γραφή του ονόματος της Lancia, κληροδότημα τα μοντέλα ulvia, Flavia και Flaminia.
Ως προς τις διαστάσεις της, η ολόφρεσκη Lancia Ypsilon έχει μήκος 4,08 m, πλάτος 1,76 m και 1,44 m ύψος. Όσο δε για το βάρος της, στην ηλεκτρική έκδοση Limited Edition Cassina ανέρχεται στα 1.586 kg.
Για την εν λόγω έκδοση, η Lancia συνεργάστηκε με την με την ιταλική εταιρεία επίπλων Cassina για τους εξωτερικούς αλλά και τους εσωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Μιλώντας για το εσωτερικό, ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες, μιας σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment, 10,25”. Και φυσικά τα βελούδινα καθίσματα. Το τιμόνι είναι επίπεδης σχεδίασης στο κάτω μέρος, με τον συνοδηγό να έχει στην διάθεσή του ένα «δεύτερο πάτωμα» που προεξέχει από το ταμπλό, πιθανότατα για να ακουμπά ορισμένα αντικείμενα. Τέλος, το ηχοσύστημα Sound Air Light Augmentation (Sala), κληροδότημα του Ομίλου Stellantis, υπόσχεται κορυφαίας ποιότητας ήχο.
Κάτω από το καπό της Ypsilon τέταρτης γενιάς βρίσκεται ο καινούργιος ηλεκτροκινητήρας του Ομίλου, απόδοσης 156 PS και 260 Nm ροπής. Η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη) υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 403 km κατά WLTP.
Σύμφωνα δε με την Lancia, μπορεί να φορτίσει από το 20 στο 80% σε 24 λεπτά. Μάλιστα, σε ταχυφορτιστή, σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να ανακτήσει περί τα 100 km.
H εμπορική της πορεία στην Ευρώπη θα ξεκινήσει τους αμέσως επόμενους μήνες, ενώ το προσεχές διάστημα θα παρουσιαστεί η ήπια υβριδική έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα της Συμμαχίας.