Πρεμιέρα για το νέο BYD Atto 2 στην Ευρώπη
H «απόβαση» της BYD στην Ευρώπη καλά κρατεί, με τον κινεζικό κολοσσό να αποκαλύπτει το μικρότερο SUV της γκάμας του. Το ηλεκτρικό BYD Atto 2.
To BYD Atto 2 αποτελεί την τελευταία προσθήκη στο εξευρωπαϊσμένο χαρτοφυλάκιο του κινεζικού κολοσσού, με την επίσημη πρεμιέρα του να λαμβάνει χώρα στο Σαλόνι των Βρυξελλών.
Πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV που όπως μαρτυρά και το όνομά του είναι μικρότερο από το BYD Atto 3. Με μήκος στα 4,31 m, πλάτος στα 1,83 m και ύψος στα 1,67 m το κινεζικό πόνημα φαίνεται πως ακροβατεί μεταξύ των Β και C-SUV, διαθέτοντας όμως σύμφωνα με την εταιρεία ιδανικές διαστάσεις για αστική και όχι μόνο χρήση. Ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου αναμένεται να είναι οι χώροι, όπως αποτυπώνεται και στο μακρύ μεταξόνιο των 2,62 m.
Το εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται αρμονικά με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας. Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει γωνίες με ακμές που προσφέρουν μια δυναμική εμφάνιση, μαζί με τα φωτεινά διακοσμητικά στοιχεία που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τους κατακόρυφα διατεταγμένους αεραγωγούς στα άκρα, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την αποδοτικότητα.
H διαθεσιμότητα του BYD Atto 2 στην ελληνική αγορά θα γίνει γνωστή το προσεχές διάστημα
Στο πλάι, τις εντυπώσεις κερδίζουν οι διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά, την ώρα που η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος που συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην κολόνα C. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η αεροτομή, η οποία βρίσκεται πάνω από την φωτεινή μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα.
Το εσωτερικό του Atto 2 αποτελείται από κομψές επενδύσεις και ποιοτικά υλικά. Το ταμπλό βασίζεται σε απλές, καθαρές γραμμές και η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.
Ο επιλογέας θυμίζει σε εμφάνιση κομμένο διαμάντι ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης.
Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει μπόλικο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, γεγονός που εγγυάται ότι τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση.
Πέρα από την ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών του Atto 2 έχει χωρητικότητα 400 lt. Που μπορεί μάλιστα να αυξηθεί στα 1.340 lt με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Σημείο αναφοράς του Atto 2 είναι η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, η ραχοκοκαλιά όλων των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας. Το κινεζικό SUV είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και, για πρώτη φορά σε ένα κόμπακτ μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB).
Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των κόμπακτ SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.
Η Blade Battery έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Συν τοις άλλοις, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.
Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της εταιρείας, το Atto 2 είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας. Κατά το λανσάρισμα, η έκδοση standard-range της Blade Battery με τους 177 PS θα έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 45,1 kWh, παρέχοντας συνδυασμένη αυτονομία 312 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Τους προσεχείς μήνες, αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης του, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία, προσφέροντας έτσι αυξημένη αυτονομία. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην ελληνική αγορά καθώς και αναλυτικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.