Porsche, αποχαιρετά τα θερμικά μοτέρ για τη σειρά 718;

Porsche, αποχαιρετά τα θερμικά μοτέρ για τη σειρά 718;

Οι νέες Porsche Boxster και Cayman θα γίνουν 100% ηλεκτρικές από το 2026. Ωστόσο, το Zuffenhausen εξετάζει ακόμη θερμικές εκδόσεις σε νέα μοντέλα, αφήνοντας ανοιχτή την πιθανότητα υπαναχώρησης.

Porsche

Εδώ και χρόνια, η Porsche έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι οι επόμενες γενιές των σπορ μοντέλων της, Boxster και Cayman, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές. 

Για πολλούς λάτρεις της μάρκας, αυτή η αλλαγή ήταν ένα πικρό χάπι, καθώς οι θερμικοί κινητήρες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας των αυτοκινήτων του Zuffenahausen. Ωστόσο, η Porsche έχει υποσχεθεί ότι οι ηλεκτρικές εκδοχές θα διατηρήσουν το DNA της φίρμας: Καταιγιστικές επιδόσεις, πολυτέλεια και οδική συγκίνηση.

Οι νέες Porsche Boxster και Cayman αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους μέσα στο 2026

Porsche
Ενώ η παραγωγή της σειράς 718 έχει σταματήσει, στην Ευρώπη συνεχίζεται η πώληση των περιορισμένων εκδόσεων 718 Cayman GT4 RS και 718 Boxster RS Spyder.

Οι νέες Boxster και Cayman αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους κάποια στιγμή το 2026, αφού πρώτα σταματήσει η παραγωγή των τωρινών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις των θερμικών εκδόσεων θα διακοπούν στα τέλη του 2025, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής. Ωστόσο, μέχρι την επίσημη παρουσίαση, οι λεπτομέρειες θα παραμείνουν θολές, αφήνοντας χώρο για εικασίες.

Η Porsche δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για την ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο βήμα έγινε το 2019 με την Taycan. Ακολούθησε η πρόσφατη Macan E, ενώ σε προγραμματικό πεδίο βρίσκονται η ηλεκτρική Cayenne και ίσως το μοντέλο παραγωγής του εντυπωσιακού πρωτότυπου hypercar Mission X. Μοναδική εξαίρεση παραμένει η θρυλική 911, η οποία, τουλάχιστον για την ώρα, θα συνεχίσει να βασίζεται σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Porsche πιστεύει ακράδαντα ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό και δεν διστάζει να εξηλεκτρίσει ακόμη και τα πιο εμβληματικά μοντέλα της

Βάσει κατασκοπευτικών εικόνων και του σχεδιαστικού στιλ της Porsche, οι ηλεκτρικές Boxster και Cayman θα μοιράζονται κοινά στοιχεία με την Taycan και την Macan, ιδίως στην περιοχή της μάσκας. Τα πρωτότυπα που έχουν εμφανιστεί υιοθετούν τα γνωστούς εμπρός φώτα, καθώς και τα πο9λύ λεπτά πίσω, χωρίς όμως την ενιαία LED μπάρα που διακρίνεται στα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.

Επιπλέον, οι Boxster και Cayman ενδέχεται να διαθέτουν πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, με εντυπωσιακούς αεραγωγούς και πιο έντονη λεπτομέρεια στις γωνίες. Ωστόσο, όλα αυτά βασίζονται σε εικόνες των πρωτότυπων και μπορεί να αλλάξουν μέχρι το 2026 που θα γίνει το λανσάρισμα.

Οι νέες Boxster και Cayman αναμένεται να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η οποία υπάρχει ήδη στην Macan E και στο Audi A6 E-Tron. Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι βασικές εκδόσεις περιμένουμε να αποδίδουν τουλάχιστον 300 ίππους, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα ξεπερνούν τους 400, με την τετρακίνηση να εμφανίζεται για πρώτη φορά στη σειρά 718.

Porsche Macan

Αν η τεχνολογία της Macan μεταφερθεί στα νέα μοντέλα, οι ηλεκτρικές 718 θα έχουν αυτονομία έως και 460 χιλιόμετρα για τις βασικές εκδόσεις και πάνω από 500 χιλιόμετρα για τις premium. Επιπλέον, η αρχιτεκτονική της μπαταρίας 800V θα επιτρέπει γρήγορη φόρτιση από 10% σε 80% σε μόλις 20 λεπτά.

Η Porsche επιβεβαίωσε ότι ύστερα από την ηλεκτρική Cayenne, θα ακολουθήσουν οι 100% ηλεκτρικές εκδόσεις της σειράς 718. Η παρουσίαση αναμένεται το 2026, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το 2027. Η τιμή πώλησης ωστόσο, θα είναι υψηλότερη από τις τωρινή, λόγω της προηγμένης τεχνολογίας που θα ενσωματώνουν.

Ωστόσο, ένα μεγάλο ερώτημα παραμένει. Θα επιστρέψουν ποτέ οι θερμικές εκδόσεις; Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μας, η Porsche έχει ήδη κάνει ένα βήμα πίσω με τη Macan, η οποία θα συνεχίσει να παράγεται και με κινητήρα εσωτερικής καύσης παράλληλα με την ηλεκτρική έκδοση. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει την ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου με βάση την πλατφόρμα Premium Performance Combustion (PPC), που θα συνδυάζει θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες.

Διαβάστε επίσης: Porsche, αναπροσαρμογή στρατηγικής: Επιστροφή θερμικών SUV και νέα μοντέλα

Αυτό σημαίνει ότι η επιστροφή των Boxster και Cayman με κινητήρa εσωτερικής καύσης δεν είναι αδύνατη. Ίσως, σε μερικά χρόνια, η αγορά να δει μια «συμβιβαστική» λύση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube