Polestar 5, διαρροή για το μοντέλο παραγωγής
Τα σχέδια των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας του Polestar 5 διέρρευσαν και αποκαλύπτουν τις τελικές γραμμές της μεγάλης μπερλίνας που αναμένεται το 2024 και προέρχεται από το πρωτότυπο Precept.
Ύστερα από ένα πρωτότυπο κι ένα teaser, ιδού η τελική μορφή του Polestar 5. Μια μεγάλη ηλεκτρική μπερλίνα χτισμένη πάνω σε αποκλειστικά δική της αλουμινένια κολλητή πλατφόρμα που θα ανταγωνιστεί την Porsche Taycan, τις κορυφαίες εκδόσεις του Tesla Model S και σε μικρότερο βαθμό το Lucid Air. Πολύ κοντά στο αρχικό κόνσεπτ, το Polestar 5 παραγωγής αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά το 2024.
Σε σύγκριση με το πρωτότυπο Precept, η πρώτη εντυπωσιακή λεπτομέρεια είναι η, αναμενόμενη κατά τα άλλα, επιστροφή στις συμβατικά ανοιγόμενες πίσω πόρτες αντί για το άνοιγμα με αντίθετη φορά και στην απουσία κεντρικής κολόνας. Η Polestar επέλεξε να εξοπλίσει την μπερλίνα της με συμβατικούς καθρέφτες και όχι με κάμερες –αν και οι τελευταίες θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στους καθρέφτες για να συμβάλλουν στη λειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.
Σε αυτή την προοπτική, το lidar που ήταν πολύ ορατό στο πρωτότυπο, βλέπει λοιπόν το εξόγκωμά του να εξαφανίζεται. Μάλλον και απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε η Polestar κατάφερε να βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωσή του, έτσι ώστε να μην παραμορφώνει τη γραμμή και πλήττει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Σε πρακτικό επίπεδο, το στάνταρ Polestar 5 διατηρεί το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ με πίσω, πέμπτη πόρτα, ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή θα πρέπει να αποτελεί μέρος του συνόλου.
Χάρη στη κολλητή πλατφόρμα αλουμινίου, για το Polestar 5 η εταιρεία ανακοινώνει ακαμψία που ταιριάζει σε σούπερκαρ.
Η μαγάλη ακαμψία του Polestar 5 θα του επιτρέψει θεωρητικά να πετύχει τέτοια οδική συμπεριφορά και ελαφρότητα ικανή να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις το τωρινό σημείο αναφοράς, την Porsche Taycan.
Προγραμματισμένο για το 2024, το Polestar 5 θα ακολουθήσει λογικά το Polestar 3 που θα παρουσιαστεί εφέτος και το Polestar 4, ανταγωνιστή του Tesla Model Y που ανακοινώθηκε για το 2023. Ωστόσο, αυτά τα δύο τελευταία μοντέλα χρησιμοποιούν διαφορετική πλατφόρμα, κοινή με τη Volvo, που μεταξύ άλλων εκεί πάνω στηρίζεται και το νέο ηλεκτρικό XC90.