Παρουσιάστηκε το ηλεκτρικό Mazda 6e
H αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Mazda 6 παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι των Βρυξελλών και υπόσχεται αυτονομία πάνω από 500 km.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η Mazda είχε ανακοινώσει πως η το Mazda EZ-6, η ηλεκτρική μπερλίνα της μάρκας στην κινεζική αγορά θα διατεθεί και στην Ευρώπη. Μερικούς μήνες μετά, οι Ιάπωνες παρουσίασαν στις Βρυξέλλες, το Mazda 6e.
Παρατηρώντας το εξωτερικά, διαπιστώνουμε πως το 6e ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo», θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό το αδερφό μοντέλο που κάνει καριέρα στην Κίνα. Οι γραμμές του είναι κομψές και ρέουσες, ενώ το τελείωμα της οροφής παραπέμπει σε κουπέ προτάσεις. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια ενιαία μπάρα τεχνολογίας LED ενώ η ηλεκτρική αεροτομή (ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 90 km/h) χαρίζει έξτρα πόντους δυναμισμού στην ιαπωνική μπερλίνα.
To Mazda 6e αναμένεται στις αντιπροσωπείες της Γηραίας Ηπείρου προς το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Κατά τα λοιπά, λεπτομέρειες όπως οι κρυφές χειρολαβές και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο αναδεικνύουν τον μοντέρνο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Που είναι ακριβώς ίδιο σε διαστάσεις με το EZ-6: 4,92 m μήκος, 1,89 m πλάτος, 1,49 m ύψος και μακρύ μεταξόνιο στα 2,89 m.
Το τελευταίο, υπόσχεται μια καμπίνα πέρα για πέρα φιλόξενη, ευρύχωρη και άνετη ακόμη και για πέντε ενήλικες επιβάτες. Δεν θα λέγαμε όμως πως συμβαίνει το ίδιο και για τον χώρο αποσκευών. Κι αυτό γιατί τα 330 lt μοιάζουν μάλλον φτωχά για μια σχεδόν 5μετρη μπερλίνα. Με την ύπαρξη frunk χωρητικότητας 70 lt να διασκεδάζει κάπως τις εντυπώσεις.
Το εσωρερικό του Mazda 6e, χαρακτηρίζεται συνολικά από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την απλότητα, σήμα-κατατεθέν της Mazda. Πίσω από το flat bottom τιμόνι εκτείνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 10,2”, ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει λάβει θέση μια ευμεγέθης ψηφιακή οθόνη αφής 14,6”.
Προαιρετικά, υπάρχει η επιλογή του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που μπορεί να παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το Mazda6e θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Takumi και Takumi Plus. Με τις διαφορές να εντοπίζονται στις επενδύσεις της, όπου η πλουσιότερη έκδοση Takumi Plus φέρει δέρμα Nappa και βελούδο σε ανοιχτό καφέ χρώμα.
Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο σε δύο επιλογές μπαταρίας. Στη βάση της γκάμας είναι τοποθετημένος ο συσσωρευτής χημείας LFP, χωρητικότητας 68,8 kWh. Το μοτέρ αποδίδει 258 ίππους (0-100 km/h σε 7,6”) και η αυτονομία προσεγγίζει τα 479 km. Παράλληλα, υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως και 200 kW, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να φορτίσει από το 10-80% ή να αποκτήσει αυτονομία 233 km σε 15 λεπτά.
Στην κορυφή, έχουμε την έκδοση με την μπαταρία (χημείας NCM) χωρητικότητας 80 kWh. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση αποδίδει 245 ίππους (0-100 km/h σε 7,8”) και προσφέρει αυτονομία 552 km. Η τελική ταχύτητα και στις δύο εκδόσεις, σταματά στα 175 km/h.
Ωστόσο, η ταχύτητα φόρτιση στην έκδοση με μεγάλη μπαταρία είναι σημαντικά μικρότερη. Φτάνει μέχρι τα 95 kW, και ως εκ τούτου απαιτεί 45 λεπτά για να φτάσει από το 10-80%.
Τέλος, να αναφέρουμε πως το Mazda 6e εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του ο Ιάπωνας κατασκευαστής. Τα πρώτα μοντέλα αναμένονται στις ευρωπαικές αντιπροσωπείες της φίρμας προς το δεύτερο εξάμηνο του έτους.