Pagani Huayra: Το νέο αριστούργημα της Pagani
Ο Horacio Pagani ιδρυτής της Pagani, ως άλλος... Αίολος άνοιξε τους ασκούς του και αποκάλυψε τη Huayra, που στη γλώσσα των Ίνκας σημαίνει άνεμος. Το πολυαναμενόμενο δημιούργημα της Pagani, που θα αντικαταστήσει τη Zonda και θα αποτελέσει αφίσα στα δωμάτια των πολλών και παιχνίδι στα χέρια των λίγων -που θα διαθέσουν πολύ περισσότερα από 1 εκατομμύριο ευρώ- χρειάστηκε επτά χρόνια για να εξελιχθεί, υπό την κωδική ονομασία C9. Συνεχίζοντας την συνεργασία με τη Mercedes-Benz, η Huayra θα εφοδιάζεται με 6λιτρο βενζινοκινητήρα bi-turbo V12, ο οποίος θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 700 και 730 ίππους. Σύμφωνα μάλιστα με τους ίδιους τους Γερμανούς αλλά και τον Pagani, ο κινητήρας αυτός είναι ειδικά και αποκλειστικά φτιαγμένος μόνο γι’ αυτή, και δεν έχει καμία σχέση με υπάρχον μοτέρ της φίρμας. Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία όσον αφορά τις επιδόσεις της Huayra αλλά σύμφωνα με τους εξελικτές της κατά την διάρκεια δοκιμών η τελική ταχύτητα άγγιξε τα 370 km/h και τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,3 sec. Το κιβώτιο είναι ημιαυτόματο 7τάχυτο με χειριστήρια στο τιμόνι και έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο από την εταιρεία XTRAC, η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή αγωνιστικών συστημάτων μετάδοσης. Το βάρος της Huayra έχει κρατηθεί εξαιρετικά χαμηλά, στα 1.350 κιλά, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων. Κι αυτό, παρά το γεγονός πως είναι μεγαλύτερη από τη Zonda και με πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ανταγωνισμός, που δεν είναι άλλος από την τετρακίνητη και εξίσου εξωτική Veyron, αγγίζει τους δύο τόνους.
Σημαντικά στοιχεία του σχεδιασμού της, πέραν της αισθητικής, αποτελούν οι κατακόρυφα ανοιγόμενες πόρτες, αλλά και η αεροδυναμική της η οποία μπορεί να μεταβληθεί αναλόγως συνθηκών. Χάρη στη χρήση μείγματος ανθρακονημάτων και τιτανίου τέσσερα αεροδυναμικά βοηθήματα στις άκρες του αυτοκινήτου, δρουν όπως και τα φτερά των αεροσκαφών, μεταβάλλοντας το σχήμα τους. Η απόσταση του εμπρός μέρους από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί, όχι μόνο για πρόσβαση σε γκαράζ αλλά και προκειμένου να ελέγχεται δραστικά η ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα και να αξιοποιείται το φαινόμενο ground effect στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα ελέγχεται και το βύθισμα του κατά το φρενάρισμα.
Το εσωτερικό είναι τυπικό για Pagani, καθώς για ακόμη μία φορά χαρακτηρίζεται από «φλύαρη» πολυτέλεια, εκπεφρασμένη με άφθονο δέρμα και αλουμίνιο. Η ποιότητα των υλικών και η σχολαστική εμμονή στην λεπτομέρεια κάθε κατασκευής επαναπροσδιορίζουν το τέλειο. Σύμφωνα μάλιστα με τους ανθρώπους της εταιρείας, εκτός από τις παραδοσιακές αξίες της Pagani, στο σχεδιασμό του εσωτερικού έχει δοθεί προσοχή και στην πρακτικότητα, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου πάντοτε. Η Huayra αναμένεται να δώσει νέα πνοή στη μάρκα, καθώς η είσοδος της σε Κίνα και Η.Π.Α. θα αυξήσουν κατακόρυφα τις πωλήσεις της. Για αυτό το λόγο εξάλλου η Pagani ετοιμάζει εδώ και καιρό νέο εργοστάσιο με μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής, στο οποίο αναμένεται να εγκατασταθεί το 2011.
Δείτε τι μας είπε ο Horacio Pagani στην αποκλειστική συνέντευξη στο τεύχος 167 του Drive
Δείτε την δοκιμή του Pagani Zonda F Clubsport στο τεύχος 166 του Drive
Photo gallery