Omoda 5, νέο κινεζικό ηλεκτρικό SUV για την Ευρώπη
Ο κινεζικός όμιλος Chery σχεδιάζει να λανσάρει τρεις φίρμες στην Ευρώπη, περιλαμβανομένης της Omoda. Το πρώτο μοντέλο είναι το Omoda 5 που διατίθεται σε ηλεκτρικό και βενζινοκίνητο.
Για να έρθει στην Ευρώπη, η Chery επέλεξε να προσφέρει τρεις νέες φίρμες, αντί να εμφανιστεί με το δικό της σήμα: Omoda, Jaecoo και Exlantix.
Κάτι που δεν πρέπει να μας παραξενεύει, καθώς ο Κινέζος κατασκευαστής είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς όσον αφορά τη δημιουργία (και την κατάργηση…) νέων εμπορικών σημάτων.
Η έκδοση μεγάλης αυτονομίας του Omoda 5 φοράει μπαταρία 61 kWh και αυτονομία κατά CLTC 448 km
Για την Omoda, η αρχή στην Ευρώπη θα γίνει με ένα κόμπακτ SUV, το Omoda 5 που πωλείται στην Κίνα ως Chery Omoda. Θα διατίθεται δε, τόσο με 1.500άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο όσο και σε ηλεκτρική έκδοση.
Το Omoda 5ανακοινώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, όταν εμφανίστηκε υπό τα σήματα της νέας φίρμας στην καταριανή έκδοση για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης… στην Doha. Διότι το Omoda 5 έχει διεθνείς φιλοδοξίες και κάνει αντίστοιχη εμπορική καριέρα, καθώς το βρίσκουμε επίσης στην Κίνα, στην Ασία και στη Νότια Αμερική.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, το Omoda 5 δεν φέρνει κάποια επανάσταση στην αγορά. Με ένα πολύ συμβατικό σχεδιασμό που μοιάζει με την πρώτη ματιά με Nissan Qashqai. Όσον αφορά την αισθητική διαφοροποίηση μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής έκδοσης, οι μόνες διαφορές είναι οι προφυλακτήρες.
Αν δούμε την πάνω φωτογραφία σε σχέση με την κάτω, η ηλεκτρική έκδοση επωφελείται από μια εντελώς άδεια κεντρική κονσόλα, με τον έλεγχο του κιβωτίου να βρίσκεται στο τιμόνι. Οι δύο οθόνες, η μια δίπλα στην άλλη έχουν διαγώνιο 12,3 ίντσες (10,25” στο θερμικό μοντέλο). Και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε δύο επαγωγικούς φορτιστές στο εμπρός μέρος της κονσόλας.
Με μήκος 4,4 m, πλάτος 1,83 και ύψος 1,59 m το Omoda 5 με μεταξόνιο 2,63 m είναι σαφώς κατάλληλο για οικογενειακή χρήση. Αλλά και με μικρό πορτμπαγκάζ 360 λίτρων. Υποστηριζόμενο επαρκώς από ηλεκτρομοτέρ με απόδοση 204 PS και 340 Nm Ωστόσο, για τέτοια χρήση, η αυτονομία είναι περιορισμένη, όπως και η ταχύτητα φόρτισης.
Η μικρή μπαταρία των μόλις 40 kWh σου επιτρέπει να διανύσεις μόνο 300 km στον κύκλο CLTC ή πιθανώς περίπου 250 km στον κύκλο WLTP... Κάτι που με τη σειρά του περιορίζει αυτήν την έκδοση του μοντέλου για αστική και περιαστική χρήση, αλλά όχι και για ταξιδιώτη μεγάλων αποστάσεων.
Η έκδοση μεγάλης αυτονομίας υιοθετεί μια συστοιχία μπαταριών με ενεργειακή πυκνότητα 61 kWh και ανακοινωθείσα αυτονομία 448 km. Πάλι βέβαια στον κινεζικό κύκλο CLTC, οπότε κάτω από τα 400 km κατά WLTP. Όσον αφορά τη δυνατότητα ταχυφόρτισης σε DC, το Omoda 5 δέχεται ισχύ μέχρι 110 kW.
Η τιμή του Omoda 5 είναι ακόμα άγνωστη, αλλά το εκτιμώμενο εύρος θα ήταν μεταξύ 40.000 και 45.000 ευρώ, παρά τις διαβεβαιώσεις του Jochen Tueting, διευθυντή του ευρωπαϊκού τμήματος της Chery, που μιλά για τιμή περί τα 30 χιλιάρικα. Το λανσάρισμα στη Γηραιά Ήπειρο θα ξεκινήσεις από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ισπανία και το Βέλγιο. Άλλες χώρες της ΕΕ θα ακολυθήσουν αργότερα.