Νέο σούπερκαρ από την Alfa Romeo το 2026
Μετά την 33 Stradale, η Alfa Romeo ετοιμάζει ένα ακόμα σπέσιαλ μοντέλο με έμπνευση από το παρελθόν, το οποίο θα παραχθεί επίσης σε λίγα αντίτυπα.
Ήταν να μην γίνει η αρχή για την Alfa Romeo. Ύστερα από την παρουσίαση της εξωτικής 33 Stradale, η μιλανέζικη φίρμα ξεκινά την εξέλιξη ενός ακόμα ειδικού αυτοκινήτου χαμηλής παραγωγής, το οποίο θα παρουσιαστεί μέχρι το 2026. Όπως και η 33 Stradale, έτσι και το νέο σούπερκαρ της Alfa Romeo θα αποτελεί μέρος του προγράμματος «νέας εποχής» της μάρκας.
Το νέο μοντέλο θα είναι επίσης επηρεασμένο από το θρυλικό παρελθόν της Alfa Romeo, με την εταιρεία να διοργανώνει γκάλοπ, μέσα από το πελατολόγιο της, για να αποφασιστεί ποιο αυτοκίνητο θα αναβιώσει.
Σε ποιο μοντέλο από το παρελθόν θα βασιστεί η επόμενη εξωτική Alfa Romeo που θα παρουσιαστεί το 2026;
Ο Christiano Fiorio δήλωσε πως οι πιθανοί αγοραστές του έχουν προτείνει διάφορα μοντέλα από τις δεκαετίες του 1960 και 1970, με τέσσερα αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν περισσότερο. Ποια είναι; Δυστυχώς δεν το μαρτύρησε. Θυμίζουμε πάντως ότι η 33 Stradale επηρεάστηκε από το ομώνυμο μοντέλο του 1967.
Για την κατασκευή των ειδικών αυτοκινήτων, η Alfa Romeo έχει δημιουργήσει ένα ειδικό τμήμα μέσα στην Stellantis με επικεφαλής τον Fiorio, το οποίο έχει ονομαστεί «Bottega», που στα ιταλικά σημαίνει στούντιο ή εργαστήριο.
«Το πρώτο αυτοκίνητο αποδείχθηκε μία καλή εξάσκηση για εμάς, τους αλφίστι αλλά και τους πελάτες μας. Θα θέλαμε να συνεχίσουμε αυτή την εξάσκηση», δήλωσε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa, Alejandro Mesonero-Romanos.
H 33 Stradale εξελίχθηκε σε ένα πολύ μικρό χρονικό περιθώριο 16 μηνών. Αυτό είναι και ένας από τους λόγους που χρησιμοποίησε το σασί αλλά και πολλά μηχανικά μέρη της Maserati MC20. Μπορεί όμως να παραγγελθεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Όπως έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό η Alfa Romeo, τα 33 αντίτυπα του μοντέλου έχουν ήδη πουληθεί, παρόλο που η ακριβής τιμή του δεν έχει ακόμα επισημοποιηθεί. Υπολογίζεται απλά ότι κυμαίνεται κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Οι πελάτες της μιλανέζικης φίρμα ρωτήθηκαν αν θα ήθελαν να δουν και ένα δεύτερο αντίστοιχο μοντέλο, τη στιγμή που τους παρουσιαζόταν η 33 Stradale.
«Τους είπαμε πως πιθανόν να είναι οι πελάτες μας και για ένα δεύτερο μοντέλο. Ποιό θα θέλατε να κάνουμε;», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Mesonero-Romanos.
Ένα πολύ αγαπημένο αυτοκίνητο για επανασχεδίαση είναι η Giulia TZ από το 1963, η οποία είναι αξιοσημείωτη για το πίσω μέρος της, το οποίο βοηθούσε την συνολική αεροδυναμική. Η Alfa Romeo έχει ήδη δηλώσει πως θα χρησιμοποιήσει το πίσω μέρος της Giulia TZ σε μελλοντικά σχέδιά της. Μάλιστα, το μικρό SUV που διέρρευσε πριν από λίγες μέρες και θα κυκλοφορήσει το 2024 φαίνεται πως θα είναι το πρώτο που θα το υιοθετήσει.
Άλλα αυτοκίνητα από τα οποία θα μπορούσε να αντλήσει έμπνευση η Alfa Romeo, είναι η Montreal του 1970 και η Giulietta SZ.
To στυλ δεν χρειάζεται να είναι πάντα ρετρό. «Υπάρχουν παραδείγματα σχεδίων από το παρελθόν τα οποία κοιτούσαν πολύ μπροστά» τόνισε ο Fiorio, αναφερόμενος στο πρωτότυπο Carabo που βασίστηκε και η πρωτότυπη 33 Stradale.
Ωστόσο, η εταιρία αναγνωρίζει ότι οι πλούσιοι alfisti προτιμούν στην πλειονότητά τους αναβιώσεις παλαιών μοντέλων. «Πρέπει να κάνουμε κάτι, το οποίο θα γίνει δεκτό από τους πελάτες μας», συμπλήρωσε ο Fiorio.
Κάθε μοντέλο που θα κατασκευαστεί από το τμήμα Bottega θα είναι περιορισμένης παραγωγής με 50 το πολύ αντίτυπα. «Αν ανέβεις πάνω από αυτόν τον αριθμό, τότε χάνεις την πραγματική δεξιοτεχνία και μετά απλά γίνεται μια συνηθισμένη παραγωγή» τόνισε ο Fiorio.
Θυμίζουμε ότι όλες οι 33 Stradale θα κατασκευάζονται από την Carrozzeria Touring Superleggera.
Το πλάνο της Alfa Romeo για το τμήμα Bottega είναι να παρουσιάζει νέα μοντέλα κάθε χρόνο «ακόμα και αν τα συλλαμβάνεις κάθε δύο ή τρία χρόνια» δήλωσε ο Fiorio, δείχνοντας πως διάφορες ειδικές εκδόσεις έχουν αρχίσει ήδη να σχεδιάζονται.
Το τμήμα της Bottega θα πουλάει επίσης και προϊόντα της Alfa Romeo όπως κράνη αλλά και μοναδικές «scudetti» γρίλιες.
Για να παραμείνει το τμήμα αυτόνομο μέσα στην Stellantis θα πρέπει να είναι κερδοφόρο, αλλά ο τελικός στόχος της Alfa Romeo δεν είναι το κέρδος. «Ο κύριος στόχος είναι να δώσουμε μία ενίσχυση στην επωνυμία μας», δήλωσε ο Fiorio.
Πηγή: Autocar