Νέο Avatr 12, απέναντι σε Mercedes EQE και Tesla Model S
H εταιρεία που ιδρύθηκε από κινεζικούς κολοσσούς, περιλαμβανομένων των CATL και Huawei, παρουσίασε το Avatr 12 που θα ανταγωνίζεται τα Mercedes EQE και Tesla Model S με ισχυρά επιχειρήματα.
H εταιρεία που ιδρύθηκε από κινεζικούς κολοσσούς, περιλαμβανομένων των CATL και Huawei, παρουσίασε το Avatr 12 που θα ανταγωνίζεται τα Mercedes EQE και Tesla Model S με ισχυρά επιχειρήματα.
Το Avatr 12, από την εταιρεία Avatr μπορεί να μην σημαίνει τίποτα για τους Ευρωπαίους -τουλάχιστον ακόμη-, αλλά είναι ένας Κινέζος κατασκευαστής EV που γεννήθηκε από μια κοινοπραξία μεταξύ του No 1 στον κόσμο για τις μπαταρίες, CATL, του τεχνολογικού γίγαντα Huawei και της αυτοκινητοβιομηχανίας Changan.
Στην περίπτωση που το Avatr 12 έφτανε τώρα στην Ευρώπη θα κόστιζε μεταξύ 80 και 100 χιλιάδων ευρώ
Αυτοί οι τρεις Κινέζοι συνεργάτες έχουν ήδη παρουσιάσει ένα SUV που ονομάζεται 11 και προφέρεται One One. Εκμεταλλεύτηκαν λοιπόν το μομέντουμ και την αύρα των μέσων ενημέρωσης στην IAA του Μόναχο, αποκάλυψαν το Avatr 12 που αντιστοίχως προφέρεται One Two.
Αυτά τα δύο μοντέλα σχεδιάστηκαν στο Μόναχο με την Avatr να σχεδιάζει το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της μπερλίνας της μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Έτσι, το Avatr 12, για το οποίο είχαμε πάρει μια γεύση τον προηγούμενο μήνα, θα έρθει να μπει στα χωράφια των Mercedes EQE και Tesla Model S, αλλά και της Porsche Taycan.
Όσον αφορά το στυλ, αυτό η μεγάλο μπερλίνα υιοθετεί ένα αρκετά ρευστό σχεδιασμό με την ιδιαιτερότητα να λειτουργεί χωρίς πίσω παράθυρο, όπως το Polestar 4 που παρουσιάστηκε νωρίτερα εφέτος.
Ως «καλό και τίμιο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχει πολύ μακρύ μεταξόνιο, ψηλή γραμμή ζώνης για να προσπαθήσει να κρύψει το «ύψος» του δαπέδου που ενσωματώνει τη μπαταρία και κοντούς προβόλους με ζάντες μεγάλης διαμέτρου που ακροβολίζονται στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου.
Οι φωτιστικές μονάδες ημέρας σε σχήμα «C» υπερκαλύπτονται από μια λεπτή οριζόντια γραμμή, ενώ τα ίδια τα φανάρια είναι ενσωματωμένοι σε αυτό το «C» στα άκρα του προφυλακτήρα.
Την προσωπίδα του Avatr 12, αλά μύτη καρχαρία, έρχεται να ξεπεράσει έναν κεντρικό αεραγωγό που κλείνει στις άκρες του. Τα πολύ δουλεμένα φτερά στο κάτω μέρος τους χαρακτηρίζονται από ένα προφίλ φάστμπακ, με το αισθητικό σύνολο να συμπληρώνουν καθρέφτες-κάμερες και ένα μυώδες πίσω μέρος.
Με μήκος 5,02 m, πλάτος δύο μέτρα και ύψος 1,460 m, το Avatr 12 είναι ξεκάθαρα τοποθετημένο ως άμεσος ανταγωνιστής του Tesla Model S και της Mercedes EQE. Και επομένως πιο πολυτελές από ένα Nio ET7. Να σημειώσουμε ότι η Nio ήταν από τους ιδρυτικούς μετόχους πριν πουλήσει τις μετοχές της στην Changan.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφέρουμε το Zeekr 001 που εμφανίζει παρόμοιες αναλογίες, αν και με προφίλ που φέρνει πιο πολύ πιο shooting brake. Το δάπεδο του Avatr 12 φιλοξενεί μια μπαταρία που παρέχεται από την CATL με χωρητικότητα 94,5 kWh, όταν το Avatr 11 προσφέρει είτε 90,4 kWh είτε 116,8 kWh ανάλογα με την έκδοση.
Αυτή θα μπορούσε να είναι κομμάτι της νέας τεχνολογίας μπαταριών LFP της CATL που ονομάζεται Shenxing Superfast Charging φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Συσσωρευτής που επιτρέπει την ανάκτηση έως και 400 km αυτονομίας σε 10 λεπτά. Όσον αφορά τη μονάδα ισχύος, το Avatr 12 θα διατίθςεται σε δύο διαμορφώσεις, με ένα ηλεκτρομοτέρ και 312 άλογα ή τετρακίνητο με δύο ηλεκτρομοτέρ και 586 ίππους.
Στην καμπίνα, το Avatr 12 διακρίνεται από τους ανταγωνιστές του από μια πολύ διαφορετική διαμόρφωση οθόνης. Υπάρχει σαφώς μια «κλασική» κεντρική οθόνη, η οποία σου επιτρέπει να διαχειρίζεσαι το infotainment και τα γενικά χειριστήρια της καμπίνας, αλλά πάνω από όλα η βάση του παρμπρίζ φιλοξενεί μια πανοραμική οθόνη 35,4 ιντσών σε όλο το πλάτος του.
Η τελευταία εμφανίζει τα όργανα και τις πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, αλλά προσθέτει και μια οθόνη που προορίζεται για τον συνοδηγό.
Οι απεικονίσεις επεκτείνονται σε δύο οθόνες που φιλοξενούν τις εικόνες από τους πλευρικούς καθρέφτες-κάμερες. Ψηφιακός είναι και ο κεντρικός καθρέφτης, λόγω έλλειψης πίσω παραθύρου. Το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS 4.0 παρέχεται από τη Huawei που ισχυρίζεται ότι είναι το πιο προσαρμόσιμο λειτουργικό στον κόσμο, που το συμπληρώνει με το Huawei Advanced Drinving System 2.0.
Το τελευταίο συνδυάζει διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης χρησιμοποιώντας 29 αισθητήρες, περιλαμβανομένων τριών LIDAR.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι μοντέρνος και πολυτελής με «κινέζικο στυλ», περιλαμβανομένων χρωματικών επιλογών που θα μπορούσαν να εκπλήξουν τους Ευρωπαίους πελάτες. Ωστόσο, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι high-end με δερμάτινες επενδύσεις που καλύπτουν επίσης το ταμπλό και το τιμόνι, το τελευταίο μικρής διαμέτρου, με φλατ πάνω και κάτω μέρος.
Η καμπίνα είναι λουσμένη στο φως χάρη στην τεράστια πανοραμική οροφή που έχει μεταβλητή αδιαφάνεια – από εντελώς αδιαφανή έως διαφανή. Την ατμόσφαιρα στην καμπίνα υποστηρίζει το κορυφαίο ηχοσύστημα με τα 27 ηχεία και ένα μηχανισμό αρωματισμού του περιβάλλοντος που προσφέρει τρία αρώματα εμπνευσμένα από φύση.
Η τιμή του νέου Avatr 12 δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί και όπως είπαμε η κινεζική φίρμα έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να το φέρει στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Πάντως, αν θα θέλαμε να κάνουμε μια εκτίμηση τιμής, με το Avatr 11 να εμφανίζεται στους καταλόγους μεταξύ ¥300.000 και ¥450.000, δηλαδή €37.000 και €55.000, μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα. Στην περίπτωση δε που το Avatr 12 έφτανε στην Ευρώπη θα κόστιζε μεταξύ 80 και 100 χιλιάδων ευρώ.