Μέχρι το 2027 το Audi A3 θα έχει αποκτήσει ηλεκτρικό διάδοχο
Η γερμανική φίρμα επιβεβαίωσε τα σχέδιά της να αντικαταστήσει το Audi A3 με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως το 2027, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB-EVO και με ένα RS3 στην κορυφή της γκάμας.
Παρόλο που οι νέες πλατφόρμες του VW Group βρίσκονται υπό εξέλιξη, η Audi θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της και σε αυτά, θα συμπεριλαμβάνεται και ο ηλεκτρικός διάδοχος του Audi A3 που θα λανσαριστεί στην αγορά έως το 2027.
Αυτή τη στιγμή, το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB είναι το SUV Audi Q4 E-tron. Ωστόσο, δεδομένου ότι το νέο Audi Q6 E-tron ηγείται μιας σειράς αυτοκινήτων που βασίζονται στη νέα δομή PPE και ότι η νέα πλατφόρμα SSP του VW Group θα έχει μπει σε παραγωγή έως το 2028, το μέλλον της MEB έμοιαζε αβέβαιο.
Ωστόσο, ο τεχνικός διευθυντής της Audi, Oliver Hoffman, αποκάλυψε σε πρόσφατες δηλώσεις του στον Τύπο ότι η Audi θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB και τα επόμενα «ειδικά στα αυτοκίνητα του A-Segment».
Σημειώνουμε ότι το A-Segment για την Audi μεταφράζεται στα εισαγωγικά και μικρότερα μοντέλα της γκάμας της όπως είναι τα A3 και Q2. Ο ηλεκτρικός διάδοχος του A3 θα χρησιμοποιήσει πιθανότατα την αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας, MEB-EVO, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως γέφυρα στην σταδιακή μετάβαση προς την πλατφόρμα SSP και θα υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης από 175 kW έως 200 kW.
Υπενθυμίζουμε ότι η Audi έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι δεν θα αντικαταστήσει το σουπερμίνι A1 και τη SUV εκδοχή του, το Q2. Οπότε το ηλεκτρικό A3 αναμένεται να είναι το μικρότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας όταν θα παρουσιαστεί.
Ερωτηθείς για το πώς η Audi μπορεί να διατηρήσει τη θέση της ως premium μάρκα ενώ επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων προς τα κάτω, ο Hoffman δήλωσε: «Έχουμε μια σαφή στρατηγική ως προς αυτό. Βρισκόμαστε στη δεκαετία του μετασχηματισμού. Έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας για μια εντελώς νέα γενιά αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και PHEV, ενώ έχουμε προγραμματίσει να λανσάρουμε το τελευταίο μας αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ το 2026. Από την επόμενη χρονιά θα παρουσιάζουμε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε παγκόσμια κλίμακα και αυτό σημαίνει ότι θα φέρουμε όλα τα βασικά μας μοντέλα -από την κατηγορία A έως την D- ως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.»
«Ειδικά για αυτή τη δεκαετία του μετασχηματισμού, θα έχουμε παράλληλα και κάποια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες» πρόσθεσε ο Hoffman, υποδηλώνοντας ότι το τωρινό A3 ενδέχεται να παραμείνει για λίγα χρόνια στην αγορά, δίπλα στον ηλεκτρικό διάδοχό του. Κάτι αντίστοιχο, άλλωστε, σχεδιάζει να κάνει η Audi και με τα A4, A6 και Q5.
Ο Hoffman δεν αποκάλυψε την ακριβή ημερομηνία λανσαρίσματος του νέου Α3, υπογράμμισε όμως ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι τα πιο δραστήρια της Audi όσον αφορά το λανσάρισμα νέων μοντέλων, με περίπου 20 να αναμένονται έως το 2025.
Η γκάμα του ηλεκτρικού Α3 θα ακολουθήσει τη λογική της σημερινής. Αυτό σημαίνει ότι οι mainstream εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα θα πλαισιωθούν από τις πιο σπορ S3 και RS3, οι οποίες θα εξοπλίζονται με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, για περισσότερη ισχύ και ηλεκτροκίνηση.