Με τη νέα Škoda Octavia Grand Coupé στην Κρήτη
Ο κορονοϊός «φρέναρε» την παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαστη του αυτοκινήτου στη Μεγαλόνησο, όχι όμως και την φωτογράφισή της.
Η Škoda Auto δίνει στη δημοσιότητα τις επίσημες φωτογραφίες της ολοκαίνουργιας Škoda Octavia Grand Coupé, φωτογραφημένης στην Κρήτη! Η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας Octavia ήταν προγραμματισμένη να λάβει χώρα στη Μεγαλόνησο, τον προηγούμενο μήνα. Όμως, λόγω της πανδημίας του κορoνοϊού η εκδήλωση αυτή – όπως και άλλες αντίστοιχες στην Ευρώπη – ματαιώθηκε, με τη Škoda Auto εντούτοις να έχει προλάβει να φωτογραφήσει τη νέα Octavia στην Κρήτη, αναδεικνύοντας τόσο το μοντέλο όσο και μερικές από τις ομορφιές του νησιού.
Εξωτερικά, η Octavia Grand Coupé είναι ένα αυτοκίνητο που παρά τις μεγάλες του διαστάσεις δείχνει πολύ αρμονικό. Η εκτενής χρήση LED στα φωτιστικά στοιχεία τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσθέτει ένα hi-tech χαρακτήρα. Με το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) στο 0,24, η Octavia Grand Coupé είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα στην κατηγορία της. Η βελτιωμένη αεροδυναμική έχει επίσης ως αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Οι ζάντες αλουμινίου είναι έως και 19 ιντσών, νέα μοντέρνα χρώματα, τα Crystal Black, Lava Blue και Titan Blue έχουν προστεθεί στη γκάμα ενώ τα προαιρετικά πακέτα εξωτερικής διακόσμησης Chrome και Dynamic προσδίδουν ακόμα περισσότερο χαρακτήρα στις εκδόσεις Ambition και Style.
Στο εσωτερικό, το μεγάλο μεταξόνιο των 2.686 mm και το αυξημένο πλάτος αποτέλεσαν εξαιρετική βάση για άπλετους χώρους και οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά. Τα 600 λίτρα του χώρου αποσκευών της Grand Coupé είναι ένα άκρως εντυπωσιακό νούμερο.
Εκτός από την ανεξάρτητη, κεντρική οθόνη αφής και τα νέα, ακόμα υψηλότερης ποιότητας υλικά, η Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της Škoda που διαθέτει ένα νέο πολυεπίπεδο ταμπλό και ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες. Ένας νέος συρόμενος διακόπτης αφής κάτω από την έκδοση 10 ιντσών της κεντρικής οθόνης, τα πλήκτρα απλής αφής για σημαντικές λειτουργίες καθώς και κουμπιά και κυλιόμενοι διακόπτες στο πολυλειτουργικό τιμόνι, βελτιώνουν την εργονομία και απλοποιούν το χειρισμό. Συνολικά 14 διαφορετικές λειτουργίες– συμπεριλαμβανομένου του Travel Assist - μπορούν να εκτελεστούν από το τιμόνι.
Το head-up display, που προβάλλει τις σημαντικότερες πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, κάνει το ντεμπούτο του σε Škoda. Εντελώς νέα και τα - δύο τύπων - προαιρετικά εργονομικά καθίσματα, διαθέσιμα και αεριζόμενα. Πέρα από το διζωνικό σύστημα κλιματισμού Climatronic ως στάνταρ, διατίθεται προαιρετικά και τριζωνικό Climatronic. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πλέον με ένα βολικό κουμπί και το ντεμπούτο του σε Škoda κάνει το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο.
Τεχνολογικά, η νέα Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της Škoda με τεχνολογία shift-by-wire για την λειτουργία του DSG, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα στο κιβώτιο. Στη θέση του γνωστού επιμήκους επιλογέα DSG, υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου με μικρό μοχλό για τις επιλογές D/S, R και N καθώς και ένα κουμπί για τη λειτουργία στάθμευσης. Πρωτοποριακοί full LED Matrix προβολείς είναι διαθέσιμοι ως προαιρετικός εξοπλισμός, επιτρέποντας στον οδηγό να οδηγεί με ενεργοποιημένη συνεχώς τη μεγάλη σκάλα φώτων χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό. Το Collision Avoidance Assist βοηθά τον οδηγό να αποφύγει σύγκρουση με άλλα οχήματα, ποδηλάτες ή πεζούς. Το Turn Assist ανιχνεύει την αντίθετα διερχόμενη κυκλοφορία, που σε στροφή αριστερά διασταυρώνεται με την πορεία του αυτοκινήτου, προειδοποιώντας τον οδηγό ή και ακινητοποιώντας αυτόματα το όχημα. Το Exit Warning επιτρέπει στους επιβάτες να γνωρίζουν αν ένα άλλο όχημα ή ένας ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν πρόκειται να ανοίξει μια πόρτα του αυτοκινήτου. Το Traffic Warning προειδοποιεί αυτόματα για τα εμπόδια της κυκλοφορίας στο άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, όπως στο τέλος μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Το Predictive Cruise Control είναι μια ενημερωμένη και βελτιωμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control (ACC), που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με βάση τα προπορευόμενα οχήματα. Το ACC διαθέτει λειτουργία Stop-and-Go, που σε συνδυασμό με το DSG, μπορεί να θέσει το αυτοκίνητο σε αδράνεια και να το επανεκκινήσει αυτόματα ξανά, ανάλογα με την προπορευόμενη κυκλοφορία. Παράλληλα, με τη χρήση της τεχνολογίας Hands-on Detect, που ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι, το σύστημα προσφέρει σε κάποιο βαθμό χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, αυξάνοντας την άνεση.
Στα κινητήρια συστήματα, η τέταρτη γενιά της Škoda Octavia είναι πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον από ποτέ. Οι αποδοτικοί κινητήρες ντίζελ από την τελευταία γενιά EVO εκπέμπουν έως και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου (NOx). Οι εκπομπές CO2 είναι επίσης χαμηλότερες καθώς οι κινητήρες καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. Οι βενζινοκινητήρες έχουν βελτιωθεί περαιτέρω και ορισμένοι από αυτούς - που κάνουν το ντεμπούτο τους στη Škoda -έχουν εξοπλιστεί με ήπια υβριδική τεχνολογία. Η OCTAVIA iV plug-in-hybrid είναι μια ακόμη πρεμιέρα για το μοντέλο ενώ υπάρχει και έκδοση που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (CNG), η OCTAVIA G-TEC. Διαθέσιμες τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σασί καθώς και το Dynamic Chassis Control, που επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί στοιχεία του αυτοκίνητου όπως η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, επιλέγοντας οδηγικά προφίλ μέσω του Driving Mode Select. Διαθέσιμη επίσης και τετρακίνηση.
Στα συστήματα infotainment, η νέα Škoda Octavia έχει εξοπλιστεί με την πιο σύγχρονη έκδοση του αρθρωτού πίνακα ψυχαγωγίας και προσφέρει εξαιρετική συνδεσιμότητα. Υπάρχει επιλογή από τέσσερα διαφορετικά συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνες από 8,25 έως 10 ίντσες. Ορισμένες από τις λειτουργίες τους ελέγχονται με κινήσεις του χεριού ή φωνητικά μέσω του Laura Škoda digital assistant. Πρεμιέρα και για ένα πρωτοποριακό συρόμενο διακόπτη αφής για την προσαρμογή της έντασης ή του zoom του χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Για πρώτη φορά, οι χάρτες μπορούν να εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη και στην τελευταία γενιά του Virtual Cockpit σε διαφορετικά επίπεδα ζουμ.
Η νέα Octavia έχει ακόμα πιο προηγμένο Virtual Cockpit. Ο ψηφιακός και πλήρως προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών και είναι ακόμα φιλικότερος στο χρήστη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τέσσερις διαφορετικές διατάξεις -Basic, Classic, Navigation και Driver Assistance Systems- και να καθορίσει το επιθυμητό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Στην τελευταία διάταξη, τα ενεργοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού εμφανίζονται τρισδιάστατα - και μάλιστα αναπαρίστανται και στην κεντρική οθόνη.
Η νέα Octavia προσφέρει έως και πέντε θύρες USB-C. Δύο θύρες USB-C στην μπροστινή κεντρική κονσόλα για τη φόρτιση ή τη σύνδεση συσκευών πολυμέσων και USB sticks με το σύστημα infotainment είναι στάνταρ. Προαιρετικά, μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα δύο USB-C μόνο για φόρτιση, μαζί με μια πρίζα 230 V. Mία πέμπτη θύρα USB-C, για φόρτιση, μπορεί να τοποθετηθεί στην κονσόλα πάνω από τον καθρέφτη. Διαθέσιμο και phone box για επαγωγική φόρτιση κινητών τηλεφώνων ενώ ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Canton εξασφαλίζει κορυφαία ακουστική εμπειρία για οδηγό και επιβάτες.
[Πηγή Škoda]