Mazda CX-80, η νέα ναυαρχίδα της Χιροσίμα
To Mazda CX-80 αποκαλύφθηκε επίσημα, παίρνοντας αμέσως το χρίσμα της ναυαρχίδας στην γκάμα του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Άνεση, πρακτικότητα και επιβλητική εμφάνιση. Αυτά τα χαρακτηριστικά συντροφεύουν το ολοκαίνουργιο, εφταθέσιο Mazda CX-80, ένα αυτοκίνητο που θα δούμε και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Βασισμένο στη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα μικρότερα αδερφάκια του. Την παράσταση κλέβει η μεγάλη μάσκα και οι κομψές, ρέουσες γραμμές που εξασφαλίζουν στο αυτοκίνητο μία πληθωρική και σύγχρονη εμφάνιση, χωρίς περιττά στοιχεία.
Το Mazda CX-80 θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες ντίζελ και ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό
Στο εσωτερικό διατηρείται η μινιμαλιστική εικόνα, σήμα-κατατεθέν της Mazda. Στην προκειμένη περίπτωση, το CX-80 εξοπλίζεται με το νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa και το επίσης ολόφρεσκο σύστημα Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά, ώστε να βοηθά ακόμα περισσότερο τον οδηγό όταν μετακινεί μαζί του τρέιλερ. Ένας ακόμα νεοτερισμός αποτελεί νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών
Χωροταξικά τώρα, το νέο μοντέλο του Ιάπωνα κατασκευαστή, αγγίζει σε μήκος τα 5 m. Σε συνδυασμό δε με το μεταξόνιο που ξεπερνά τα 3 m υπόσχεται σημαντικά μεγαλύτερους χώρους από το CX-60. Και μία συνολικά πιο δυναμική και μυώδη εμφάνιση, καθότι είναι φαρδύτερο και ψηλότερο. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η πρακτικότητα, μιας και είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων, περιλαμβανομένης της επιλογής δύο ξεχωριστών καθισμάτων, με δυνατότητα περιστροφής.
Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.
Το Mazda CX-80 είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ως προς τα κινητήρια σύνολα. Η πρώτη αφορά μία ντίζελ έκδοση με τον γνώριμο 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα της Mazda που συνεργάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της φίρμας, αποδίδοντας 254 ίππους.
Εν συνεχεία, υπάρχει και η PHEV έκδοση e-Skyactiv συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,5 lt με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και αποδίδοντας 327 ίππους και 500 Nm. Μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 60 km, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει κατανάλωση 1,6 lt/100 km κατά WLTP.
Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται τόσο με αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων όσο και με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Πλούσια, όπως άλλωστε αναμενόταν είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision Μitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου.
Όπως έγινε γνωστό, το βιβλίο προπαραγγελιών για το νέο Mazda CX-80 θα ανοίξει τον Μάιο.