Η Smart λέει αντίο στα θερμικά μοτέρ με το Final Collector's Edition
Έκδοση περιορισμένης παραγωγής 21 μονάδων λίγο πριν όλα τα Smart γίνουν ηλεκτρικά.
To 2020, η Smart θα γίνει η πρώτη εταιρεία που θα κάνει ολική μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση για όλα τα μοντέλα της γκάμας της. Με αφορμή αυτή την αλλαγή, η εταιρεία παρουσίασε την ειδική έκδοση Final Collector's Edition για τα τελευταία 21 Smart με θερμικά μοτέρ.
Ο αριθμός #21 επιλέχθηκε λόγω των 21 χρόνων από την ίδρυση της Smart. Η έκδοση σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον Γερμανό βιομηχανικό σχεδιαστή Konstantin Grcic, ενώ στην εξέλιξη της συμμετείχε και η Brabus. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, βασίζεται σε ένα Fortwo Cabrio τρίτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2015. Η Smart δεν ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της έκδοσης όμως εικάζουμε πως θα χρησιμοποιεί τον ισχυρότερο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 0,9 λίτρων ο οποίος στην έκδοση Brabus αποδίδει 125 PS.
Τα γραφικά συνδυάζουν κίτρινη απόχρωση για τη μάσκα και τους εμπρός τροχούς - βασισμένη στο χρώμα παρουσίασης της πρώτης γενιάς του Smart - και μαύρη ματ απόχρωση για το υπόλοιπο αυτοκίνητο και τους πίσω τροχούς. Επιπλέον, στο προφίλ είναι εμφανές το νούμερο #21 το οποίο εμφανίζεται και σε διάφορα άλλα σημεία, ενώ στη βάση των καθρεφτών αναγράφεται "Final Collector's Edition".
Παρόμοιο κλίμα και στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν οι κίτρινες επενδύσεις στο ταμπλό, τις πόρτες και το κάθισμα του οδηγού, κάνοντας αντίθεση με το μαύρο χρώμα της υπόλοιπης καμπίνας.
Να θυμίσουμε πως τα πρώτα 100 αμιγώς ηλεκτροκίνητα Smart κυκλοφόρησαν στο Λονδίνο το 2007 ξεκινώντας τη μετάβαση της εταιρείας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης η οποία θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2020.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, τα 21 τελευταία Smart με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα βγουν από το εργοστάσιο της εταιρείας τον Αύγουστο του 2019.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οδηγούμε το νέο smart fortwo cabrio electric drive