Η νέα Lancia Ypsilon είναι ένα Opel Corsa με καλούς τρόπους
Το σημερινό σουπερμίνι έχει κλείσει τα 12 έτη κι αντικαθίσταται από ένα μπαταριοκίνητο μοντέλο που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Corsa Electric και Peugeot e-208.
Η Stellantis εξακολουθεί να πιστεύει στη δυναμική της ιστορικής ιταλικής μάρκας και θα μας την επανασυστήσει ως μια premium φίρμα. Ο πρώτος καρπός αυτής της νέας εποχής είναι η νέα Lancia Ypsilon, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα τον Φεβρουάριο και θα αρχίσει να πωλείται το επόμενο καλοκαίρι.
Βασισμένη στην ίδια e-CMP πλατφόρμα με το Peugeot 208 και το Opel Corsa, η νέα Ypsilon αντικαθιστά το σημερινό 12χρονο ομώνυμο αυτοκίνητο πόλης κι εξηλεκτρίζει για πρώτη φορά τη Lancia. Ήπιες υβριδικές εκδόσεις θα είναι επίσης διαθέσιμες έως ότου η Lancia γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική το 2028.
Εκτός από το σπορτίφ παρελθόν, η Lancia ήταν και συνώνυμο της πολυτέλειας και της φινέτσας. Κάτι αντίστοιχο περιμένουμε τώρα και με τη νέα Ypsilon
Κατά πάσα πιθανότητα, το νέο μοντέλο θα φοράει το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης με το πρόσφατα ανανεωμένο e-208. Κάτι που μεταφράζεται σε 156 PS και μπαταρία 51 kWh -ωφέλιμη χωρητικότητα 48,1 kWh- που προσφέρει 400 km αυτονομίας και μπορεί να δεχθεί φόρτιση έως 100 kW.
Τα 100 km/h από στάση θα έρχονται σε λίγο πάνω από 8", όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά Peugeot και Corsa. Ξαναζεσταμένο φαγητό; Όχι, η νέα Lancia Ypsilon θα διαφοροποιηθεί από τα ομόσταυλα μοντέλα στην αισθητική και το στιλ, τόσο εσωτερικά, όσο κι εξωτερικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot e-208, 400 km υποσχόμενη αυτονομία
Το καμουφλάζ του πρωτότυπου δοκιμής δεν δίνει πολλές ενδείξεις για το πώς θα φαίνεται το μπροστινό μέρος, αλλά ξεχωρίζουμε το οριζόντιο τελείωμα μετά το πίσω παρμπρίζ. Μια σχεδιαστική πινελιά που προσδίδει πολυτέλεια και κομψότητα. Σίγουρα θα την έχετε παρατηρήσει στην Jaguar I-Pace.
Αλλά η καμπίνα είναι που διαφοροποιεί την Ypilson από τον ανταγωνισμό. Οι σχεδιαστές δεν φαντάστηκαν την πολυτέλεια με τη λιτή προσέγγιση ενός Tesla ή ενός Volvo, ούτε τις πολλές οθόνες και τους φωτισμούς μιας Mercedes.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Lancia Ypsilon αρνείται να πεθάνει!
Επέλεξαν μια πιο παραδοσιακή τάση, που θυμίζει άλλες εποχές αλλά έχει σίγουρα το κοινό της. Οι φωτογραφικές λήψεις δείχνουν καθίσματα καλυμμένα με ένα συνδυασμό δέρματος και βελούδου, ενώ στα προσκέφαλα εμφανίζεται περήφανα το όνομα της Lancia.
Αλλά μακράν το πιο περίεργο κομμάτι του εσωτερικού είναι το κυκλικό ραφάκι που είναι τοποθετημένο κάτω από την οθόνη του infotainment. Φαίνεται να περιέχει μια ασύρματη επιφάνεια φόρτισης κινητού, αλλά φανταζόμαστε ότι θα κλέβει πολύτιμο χώρο από το εσωτερικό πλάτος, χωρίς να αναβαθμίζει ιδιαίτερα την πρακτικότητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πρόγευση για τη Lancia Ypsilon με μια ηλεκτρική Edizione Limitata
Ονομάζεται «tavolino» κι έχει σχεδιαστεί για να μας κάνει να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας. Στην Ypsilon Edizione Limitata Cassina θα έχει δερμάτινη επένδυση. Πρόκειται για μια επετειακή έκδοση του ιταλικού σουπερμίνι που θα περιοριστεί στις 1.906 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί στο έτος γέννησης της Lancia.
Η νέα Lancia Ypsilon θα κατασκευάζεται στην Ισπανία μαζί με το αδερφό Opel Corsa. Δύο χρόνια αργότερα, το 2026, η ιταλική γκάμα θα εμπλουτιστεί με το ηλεκτρικό crossover Lancia Gamma, ενώ η χάτσμπακ Delta EV θα καταφτάσει το 2028.