Η Kia «υποχρεώνεται» σε ένα e-Picanto;
Η κατηγορία των μίνι βρίσκεται σε κίνδυνο εν εξελίξει των όλο αυστηρότερων αντιρρυπαντικών διατάξεων που πλήττουν το κύριο πλεονέκτημά τους: Τη χαμηλή τιμή.
Το κύριο πλεονέκτημα ενός μίνι, πέρα του ότι είναι μανιτζέβελο στην πόλη, είναι η τιμή του. Αλλά με την έλευση των νέων αντιρρυπαντικών περιορισμών, ιδιαίτερα αυστηρών στις εκπομπές CO2 και οξειδίων του αζώτου, αν τα μίνι θέλουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις χρειάζεται να γυρίσουν σελίδα.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι τίθεται εν αμφιβόλω το κύριο επιχείρημα αγοράς, ως εκ τούτου και η ανταγωνιστικότητά τους. Η εξέλιξη μικρών, αποδοτικών και «καθαρών» κινητήρων θα εκτοξεύσει το κόστος, ως εκ τούτου και την τιμή αγοράς που θα πλησιάσει αυτή της επόμενης κατηγορίας
Για να αποφευχθεί ο εξανδραποδισμός τους από την αυτοκινητική σκηνή λοιπόν, οι κατασκευαστές δεν θα έχουν άλλη επιλογή: Θα πρέπει να περάσουν από τον εξηλεκτρισμό. Ο COF της Kia Europe αναγνωρίζει ότι «αργά ή γρήγορα θα πρέπει να το κάνουμε» -πηγή: Automotive News. Αναγνωρίζοντας ότι για να μετατρέψει το Picanto, το κορεατικό μίνι, σε EV, αντιπροσωπεύει μια «τεράστια πρόκληση» για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο.
Κατά τα φαινόμενα λοιπόν, η Kia θα ακολουθήσει το Volkswagen Group, το οποίο επικεντρώνεται πλέον αποκλειστικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης με τα Volkswagen e-up!, SEAT Mii και Škoda CITIGOe iV. Η Kia, από την πλευρά της πιστεύει ωστόσο, ότι οι οικολογικές κρατικές επιχορηγήσεις δεν θα διαρκέσουν πολύ και ότι θα καταργηθούν μόλις οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αποκτήσουν σημαντική υπόσταση, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Και τότε, οι κατασκευαστές δεν θα μπορούν πια να υπολογίζουν σε σημαντικές κρατικές επιχορηγήσεις για να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους. Οπότε θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την αγορά με την πραγματική τιμή των μοντέλων τους που θα υπόκειται σε ένα ρεαλιστικό συσχετισμό κόστους και κέρδους.