Η επόμενη Jaguar F-Type με επιρροές από την C-X75
Πολύ πιθανή η υιοθέτηση κεντρομήχανης διάταξης με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Η επόμενη γενιά της F-Type θα είναι κεντρομήχανη με σχεδιαστικές επιρροές από την C-X75 όπως αποκάλυψε στο Autocar ο πρώην αρχισχεδιαστής της Jaguar, Ian Callum.
Το πρωτότυπο C-X75 παρουσιάστηκε το 2010 με αφορμή τα 75 χρόνια της Jaguar, δίνοντας μας μια γεύση από ένα πιθανό αντικαταστάτης της XJ220 (1992). Μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν, το πρωτότυπο έφτασε πολύ κοντά στην παραγωγή, όμως στη συνέχεια το project ακυρώθηκε, και το πανέμορφο κεντρομήχανο υπεραυτοκίνητο έκανε την τελευταία του εμφάνιση στην ταινία "Spectre" του James Bond το 2015.
Η σημερινή γενιά της Jaguar F-Type με παραδοσιακές αναλογίες πισωκίνητου εμπροσθιομήχανου σπορτσκαρ, παρουσιάστηκε το 2011 σε μορφή πρωτοτύπου με την έκδοση παραγωγής να ακολουθεί το 2012 και ένα διακριτικό facelift το 2017. Μέχρι σήμερα, το μοντέλο έχει πουλήσει 62.000 μονάδες συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της Jaguar. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η σημερινή F-Type θα παραμείνει στην αγορά για τρία ακόμη χρόνια αφού πρώτα δεχθεί ένα πιο εκτενές facelift ώστε να παραμείνει μοντέρνα και ανταγωνιστική.
Όσον αφορά την επόμενη γενιά, οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές της Jaguar καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στην παραδοσιακή διάταξη με τον κινητήρα εμπρός και μια νέα λύση βασισμένη σε υβριδική ή ηλεκτρική πλατφόρμα με τον κινητήρα στο κέντρο.
Πριν αφήσει τη θέση του στη Jaguar, ο Ian Callum είχε ήδη εργαστεί πάνω στο project της νέας F-Type σε συνεργασία με τον διάδοχό του και σημερινό αρχισχεδιαστή Julian Thomson. Ο Βρετανός δήλωσε πως θα μπορούσαν να πλησιάσουν αρκετά την C-X75 λέγοντας: «Υπάρχει ακόμα η συνταγή μέσα στη Jaguar για ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα εμπρός και κεντρικά (πίσω από τον εμπρός άξονα). Προσωπικά έχω μια προτίμηση για κεντρομήχανα αυτοκίνητα. Είναι κάτι που θα ήθελα να δω. Για ένα ηλεκτρικό σπορτσκαρ, θα μπορούσες να έχεις παρόμοιο σχήμα με αυτό της C-X75, με τις μπαταρίες σε σχήμα T ή H στο κέντρο. Ή θα μπορούσες να έχεις κεντρομήχανη διάταξη με θερμικό μοτέρ. Οπότε το στυλ δεν θα καθορίσει το σύστημα κίνησης αλλά το σύστημα κίνησης θα καθορίσει το στυλ.»
Η εξέλιξη μιας εντελώς νέας πλατφόρμας για την F-Type δεν θα ήταν οικονομικά συμφέρουσα για την Jaguar η οποία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις. Μια πιθανότητα είναι η συνεργασία με την BMW η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ίδια πλατφόρμα για τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη της i8. Εναλλακτικά, η Jaguar μπορεί να χρησιμοποιήσει μια έκδοση της ηλεκτρικής πλατφόρμας της I-Pace η οποία θα δεχόταν τις απαραίτητες επεμβάσεις για να ανταποκριθεί στο διαφορετικό της ρόλο.
Πηγή: Autocar