Η δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai
Το Mirai επιστρέφει με νέα πλατφόρμα, ελκυστικό σχεδιασμό και σημαντικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς.
Η Toyota παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Mirai, η οποία φέρνει σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά αφού πλέον βασίζεται στην premium πισωκίνητη πλατφόρμα της Lexus.
Το Toyota Mirai πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2014 μπορεί να διέθετε προηγμένη τεχνολογία κυψελών καυσίμου, όμως η αντισυμβατική του εμφάνιση το έκανε να ξεχωρίζει για τους λάθος λόγους.
Επωφελούμενοι από τη νέα πλατφόρμα, οι σχεδιαστές της Toyota δημιούργησαν ένα ελκυστικό αμάξωμα με ισορροπημένες αναλογίες και πιο λιτές και "εύπεπτες" γραμμές. Το Mirai είναι χαμηλότερο (1.468 mm), μακρύτερο (4.973 mm) και φαρδύτερο (1885 mm), με τροχούς 20", καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω και έντονη κλίση της οροφής εμπνευσμένη από coupe. Την εικόνα συμπληρώνει η νέα απόχρωση του μπλε με πολλαπλές στρώσεις.
Το αποτέλεσμα είναι ένα premium σεντάν το οποίο παραπέμπει περισσότερο σε high-end μοντέλο της Lexus παρά σε Toyota.
Όπως το περιγράφει η Toyota, το FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς την ανάγκη φόρτισης, καθώς η ενέργεια παράγεται από τις κυψέλες υδρογόνου. Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι πως για τον ανεφοδιασμό του χρειάζεται μόλις 5 λεπτά, δηλαδή πολύ πιο σύντομα από το χρόνο φόρτισης των συμβατικών μπαταριών. Επιπλέον, η καύση του υδρογόνου με οξυγόνο παράγει ηλεκτρική ενέργεια, θερμότητα και καθαρό νερό, κάνοντας το όχημα ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον.
Στο νέο Mirai το σύστημα κίνησης έχει αναβαθμιστεί, με καλύτερη απόδοση και αυξημένη χωρητικότητα υδρογόνου. Η ιαπωνική εταιρεία κάνει λόγο για 30% αυξημένη αυτονομία σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία θα πλησιάζει τα 650 km ανάμεσα σε κάθε ανεφοδιασμό από πρατήριο υδρογόνου. Χάρη στη νέα πισωκίνητη πλατφόρμα το Mirai θα προσφέρει πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης με σημαντικά καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις και η νέα αρχιτεκτονική έχουν θετικό αντίκτυπο και στους εσωτερικούς χώρους όπου μπορούν πλέον να φιλοξενηθούν έως και πέντε επιβάτες. Το ταμπλό είναι πιο σύγχρονο με λιγότερο φλύαρες γραμμές, αναβαθμισμένη ποιότητα και καλύτερη ηχομόνωση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 8", οθόνη αφής 12,3" στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ηχοσύστημα JBL με 14 ηχεία και ψηφιακό καθρέπτη που προβάλει εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.
Το Mirai παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου όμως είναι εμφανές πως βρίσκεται πολύ κοντά στην έκδοση παραγωγής. Σύμφωνα με την Toyota, η εμπορική πορεία του μοντέλου θα ξεκινήσει στα τέλη του 2020, χωρίς να αναφέρει κάτι για την τιμή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai του 2016