
Η Denza φέρνει το Z9 GT των 966 PS στην Ευρώπη
Με 962 ίππους και premium φιλοσοφία, η Denza κάνει δυναμική είσοδο στην Ευρώπη με το Z9 GT. Αποτελώντας μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της BYD στην Γηραιά Ήπειρο.


Η BYD, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές EV παγκοσμίως, παρουσίασε επίσημα στην Ευρώπη το premium brand της, Denza, στοχεύοντας σε καταξιωμένους δυτικούς κατασκευαστές
Το πρώτο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει είναι το Z9 GT, ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό στέισον με 966 ίππους και μήκος άνω των 5 m, σχεδιασμένο να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Porsche Taycan Sport Turismo.
Αν και η Denza ξεκίνησε το 2011 ως κοινοπραξία μεταξύ της BYD και της Mercedes-Benz (κάθε εταιρεία επένδυσε από περίπου ένα δισ. ευρώ), τα τελευταία χρόνια έχει περάσει πλήρως στον έλεγχο της κινεζικής εταιρείας, με στόχο να διεκδικήσει πλέον αυτόνομα τη θέση της στην αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με τεχνολογική υπεροπλία, ανταγωνιστικές τιμές και φιλόδοξα σχέδια παραγωγής, η Denza μοιάζει αποφασισμένη να έρθει για να μείνει στην Ευρώπη
Η παρουσίαση έγινε σε ειδική εκδήλωση στο Μιλάνο, με τον κινεζικό κολοσσό να ανακοινώνει τα σχέδιά της λέγοντας πως Denza θα επικεντρωθεί σε ένα νεανικό και τεχνολογικά ενημερωμένο κοινό, που αναζητά πολυτέλεια, καινοτομία και επιδόσεις. Το Z9 GT θα ακολουθήσει σύντομα το D9, ένα πολυτελές ηλεκτρικό βαν, με τις παραδόσεις στην Ευρώπη να ξεκινούν πριν το τέλος του έτους.
Η πλατφόρμα και η παραγωγή των μοντέλων θα παραμείνουν αρχικά στην Κίνα, ωστόσο η BYD ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία, που θα ξεκινήσει λειτουργία από τον Οκτώβριο, ενισχύοντας την τοπική παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το Z9 GT εξοπλίζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία τεχνολογίας LFP με χωρητικότητα 100,1 kWh προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και αυτονομία. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,4” με την αυτονομία του να φτάνει τα 630 χιλιόμετρα.
Για όσους δεν είναι ακόμα έτοιμοι για αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Denza Z9 GT προσφέρεται κι ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό, αν και με ελάχιστα μικρότερη ισχύ. Ονομάζεται Z9 GT PHEV Pro, βασίζεται στην πλατφόρμα e3 και χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 lt απόδοσης 206 ίππων. Συμπληρώνεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, που συνδυάζονται για να αποδώσουν 870 ίππους.
Εκτοξεύουν το πολυτελές μοντέλο στα 100 km/h σε μόλις 3,6”, ενώ η -πολύ μεγάλη για επαναφορτιζόμενο υβριδικό- μπαταρία LFP των 38,5 kWh επιτρέπει να διανύσει έως 200 km με πλήρως ηλεκτρική ενέργεια. Σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο βενζίνης, η συνολική αυτονομία φτάνει τα 1.100 km.
Εκεί που η Denza φαίνεται να διαφοροποιείται ξεκάθαρα είναι στην τιμολόγηση. Στην αγορά της Κίνας, το Z9 GT κοστολογείται μεταξύ €43.000 και €53.000, ποσό σημαντικά χαμηλότερο από τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Η στρατηγική της BYD με την Denza αντικατοπτρίζει την επιθετική πολιτική των κινεζικών brand στην Ευρώπη, που δεν περιορίζεται πλέον στα προσιτά EV, αλλά στοχεύουν ευθέως την premium κατηγορίας. Με τεχνολογική υπεροπλία, ανταγωνιστικές τιμές και φιλόδοξα σχέδια παραγωγής, η Denza μοιάζει αποφασισμένη να έρθει για να μείνει στην Ευρώπη.