HiPhi A, κινεζικό hypercar από άλλο πλανήτη
Με εκπληκτική τεχνολογία και σχεδίαση, το HiPhi A είναι ίσως το κορυφαίο αυτοκινητικό δημιούργημα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou φιλοξενεί ορισμένα αυτοκίνητα που παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον. Το πιο εντυπωσιακό της έκθεμα όμως είναι το HiPhi A, ένα ηλεκτρικό hypercar περιορισμένης παραγωγής.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο το δίχως άλλο μοντέλο, που έχει προκύψει από τη συνεργασία μεταξύ της HiPhi και της Wesail New Energy Automotive. Είναι το πρώτο πόνημα μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και του πολυτεχνείου της Σανγκάη, το οποίο ενσωματώνει τις προηγμένης τεχνολογίας μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα που έχει εξελίξει η ίδια η HiPhi.
Οι σχεδιαστές του HiPhi A χρησιμοποίησαν ως πηγή έμπνευσης τα κλασικά σούπερκαρ του παρελθόντος, προσαρμόζοντας τις αρχικές ιδέες στα δεδομένα του σήμερα, αλλά κυρίως του αύριο. Οι γυμνές ανθρακονημάτινες επιφάνειες μαγνητίζουν τα βλέμματα, τη στιγμή που ο ματ χρωματισμός και οι επιβλητικές εμπρος και πίσω πτέρυγες δίνουν έναν σαφέστατα δυναμικό τόνο.
Το HiPhi A των 1.305 PS χρειάζεται μόλις 2" και κάτι για να πιάσει το 0-100 km/h χαρίζοντας καταιγιστικές επιδόσεις
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Κίνα τρομάζει αυτοκινητικά την Ευρώπη
Το εσωτερικό του καταφέρνει να είναι ταυτόχρονο οδηγοκεντρικό και φουτουριστικό, περιλαμβάνοντας όλες τις λεπτομέρειες LuxTech των άλλων μοντέλων της HiPhi. Πρόκειται για ένα καθαρά τετραθέσιο και τεράθυρο hypercar, που ενσωματώνει όλες τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες της εποχής.
Μιλώντας τώρα για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, το HiPhi A, κινείται από τρεις υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρες με ανθρακονημάτινα εξαρτήματα, που σχεδίασε και εξέλιξε η κινεζική εταιρεία, μαζί με την καινοτόμα μπαταρία. Η πλατφόρμα του είναι τεχνολογίας 800V, και οι τρεις κινητήρες (ένας στον εμπρός και δύο στον πίσω άξονα) αποδίδουν συνδυαστικά το ασύλληπτο νούμερο των 1.305 PS.
Κάπως έτσι, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται λίγο πάνω από τα 2,0”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει έως τα 300 km. Μάλιστα, η μέγιστη απόδοση του μοτέρ είναι διαθέσιμη για 30 συναπτά λεπτά. Με τα καινοτομικά υλικά τους, οι κινητήρες αυτοί θέτουν νέα δεδομένα βάρους, συμπαγών διαστάσεων και περιορισμού του θορύβου, ενώ επιδέχονται και αναβαθμίσεις.
Η μπαταρία είναι εξίσου πρωτοποριακή , και στο πικ της αποδίδει ισχύ 1.5 MW. Περικλύεται από ανθρακονημάτινο κάλυμμα, και ελέγχεται απομακρυσμένα μέσω cloud. Η HiPhi έχει χρησιμοποιήσει, επίσης, για πρώτη φορά στην αυτοκίνηση το αεροπορικού τύπου τιτάνιο TC4, τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό.
Οι υπόλοιπες τεχνολογίες του HiPhi A περιλαμβάνουν ενεργή τετραδιεύθυνση, μαζί με πλήρως προσαρμοζόμενη ηλεκτρονική ανάρτηση. Η κατανομή βάρους είναι πολύ κοντά στο 50:50, και μαζί με αυτή στον έλεγχο της τρομερής ισχύος στο δρόμο συμβάλλει και η τεχνολογία torque vectoring που οι Κινέζοι ονομάζουν HVC (HiPhi Vectoring Control).
Η παραγωγή των πρώτων αντιτύπων του κινεζικού hypercar θα αρχίσει το πρώτο τρίμηνο του 2025, με την τιμή του να παραμένει άγνωστη