FIAT Panda: Προσεχώς με υβριδική 48βολτη τεχνολογία
Η έλλειψη ντίζελ στην γκάμα του Panda και η ολοένα και μεγαλύτερη πίεση για χαμηλές εκπομπές οδηγούν θέλοντας και μη προς τον εξηλεκτρισμό του.
Ο εξηλεκτρισμός θα είναι καθοριστικός για το μέλλον της κατηγορίας μίνι στην Ευρώπη. Οι νέοι κανονισμοί των πιο απαιτητικών εκπομπών και η πολυπλοκότητα διασφάλισης περιθωρίου κέρδους από την παραγωγή ενός αυτοκινήτου πόλης αποτελούν τις συμπληγάδες που αντιμετωπίζουν οι φίρμες της κατηγορίας. Το FIAT Panda είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της, αλλά παρόλα αυτά δεν απαλλάσσεται από την ανάγκη αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων.
Το FIAT Panda, όπως είπαμε, είναι σήμερα ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της μίνι κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Και μην πάμε μακριά. Στην Ελλάδα, το Panda για το 2018 ήταν πρώτο στην κατηγορία του με 3.796 ταξινομήσεις και ποσοστό σχεδόν 25% -η αλήθεια είναι ότι μπόλικα είναι «νοικιάρικα», ενώ πίσω του αλλά μακράν βρέθηκαν το Hyundai i10 με 1.975 αυτοκίνητα και ποσοστό 12,9%, με τρίτο το Toyota Aygo στα 1.708 κομμάτια και κάτι παραπάνω από 11%. Για την Ιταλία δε ας μην συζητήσουμε…
Τον τελευταίο καιρό, η γκάμα του FIAT Panda χρειάστηκε να αναβαθμιστεί σε διάφορες περιπτώσεις, προκειμένου να προσαρμοστεί στις πιο άμεσες αλλαγές που σημειώθηκαν στην κατηγορία. Χωρίς να παραβλέψουμε την εμφάνιση του νέου κύκλου έγκρισης WLTP και των πιο απαιτητικών κανονισμών εκπομπών που βρίσκονται στον ορίζοντα και σύντομα θα γίνουν πραγματικότητα.
Μία από τις μεγάλες αλλαγές που υπέστη πρόσφατα η προσφορά του Panda ήταν η εξαφάνιση του ντίζελ από την γκάμα του. Μια απόσυρση που υποτίθεται ότι θανάτωσε το ντίζελ στην μίνι κατηγορία στην Ελλάδα. Ωστόσο, όλες αυτές οι προσαρμογές δεν αρκούν για να εξασφαλιστεί η συνέχεια ενός από τα πιο πατροπαράδοτα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά με τη σειρά του και ενός από τα πιο επιτυχημένα, ως εκ τούτου ενός πραγματικού κεντρικού πυλώνα για την γκάμα της FIAT.
Η μόνη διαφαινόμενη λύση λοιπόν, είναι η συνέχεια του FIAT Panda να βασιστεί στον εξηλεκτρισμό. Τώρα βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι οι φανατικοί οπαδοί της ηλεκτρικής κινητικότητας θα πρέπει να το ρίξουν στα πάρτι. Καθώς αυτό δεν σημαίνει ότι βραχυπρόθεσμα θα δούμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Panda. Το στοίχημα της FIAT γι’ αυτήν την τεχνολογία σε σχέση με το μίνι της θα είναι με χαμηλό ποντάρισμα. Πρόκειται για ημί-υβριδική ή ελαφρά υβριδική τεχνολογία (Mild Hybrid), με σύστημα 48 volt, γνωστό και ως MHEV.
Η εξέλιξη αυτής της έκδοσης βρίσκεται ήδη δρομολογημένη και η απόδειξη αυτού είναι ότι τουλάχιστον ένα πρωτότυπο έχει απαθανατιστεί σε δοκιμές. Το κόστος αυτής της τεχνολογίας είναι πολύ χαμηλότερο από εάν η FIAT επέλεγε τον πλήρη εξυβριδισμό του Panda (HEV), πόσω μάλλον για ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης (PHEV). Εκτός από τη χορήγηση της σήμανσης «ECO» σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, ένα Panda MHEV θα μείωνε σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές, ενώ θα αποτελούσε μια επιπλέον ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση ανάμεσα στις άλλες της βιώσιμης κινητικότητας.
Ποιον όμως κινητήρα θα χρησιμοποιήσει το ελαφρά υβριδικό FIAT Panda; Κάτω από το καπό, σύμφωνα με τους συναδέλφους του Passione Auto Italiane, θα υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1.0 της οικογένειας Firefly με ισχύ περίπου 70 ίππων (προφανώς ατμοσφαιρικός) που θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, με την κίνηση να μεταδίδεται φυσικά εμπρός. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό σε ποιες εκδόσεις της γκάμας Panda θα διατεθεί αρχικά αυτό το ελαφρύ υβριδικό σύστημα. Ούτως ή άλλως όμως, έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο εμπρός μας μέχρι να το δούμε στις αντιπροσωπείες.