Έρχονται πιο προσιτά ηλεκτρικά SUV από τις Volvo και Polestar
Μετά την παρουσίαση του διαδόχου του XC90, οι Volvo και Polestar θα εστιάσουν την προσοχή τους στο λανσάρισμα μικρών και πιο προσιτών ηλεκτρικών SUV.
H Volvo γνωρίζει πολύ καλά την σημαντικότητα της αγοράς των ηλεκτρικών κόμπακτ SUV. Και θεωρεί δεδομένο ότι μοντέλα όπως τα τωρινά Mercedes-Benz EQA και το DS 3 Crossback E-Tense, μελλοντικά θα αυξήσουν σημαντικά το μερίδιό τους στην αγορά.
Ο Σουηδός κατασκευαστής φαίνεται ότι θέλει να διεκδικήσει και αυτός ένα μερίδιο από την αγορά των ηλεκτρικών κόμπακτ SUV. Για τον λόγο αυτό, μετά το λανσάρισμα του αντικαταστάτη του XC90 θα παρουσιάσει ένα νέο μικρό ηλεκτρικό SUV.
Το νέο μοντέλο θα συνεισφέρει στην επίτευξη του στόχου της Volvo που θέλει μέχρι το 2025, το 50% των πωλήσεων της να απαρτίζεται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Φήμες ήθελαν το νέο μοντέλο να φέρει την ονομασία XC20 ή C20. Όμως, επιβεβαιώθηκε ότι όπως και το μελλοντικό XC90 έτσι και αυτό δεν θα χρησιμοποιεί αλφαριθμητικό όνομα.
Θα είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που θα βασίζεται στην πλατφόρμα SEA της Geely, η οποία ήδη χρησιμοποιείται από το 001 της Κινεζικής Zeekr. Σημειώνουμε ότι το ηλεκτρικό shooting brake είναι διαθέσιμο με μπαταρία χωρητικότητας 86 kWh ή 100 kWh και υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 700 km. Κάτι που σημαίνει ότι το σουηδικό SUV ενδέχεται να προσφέρει και αυτό υψηλή αυτονομία.
H Zeekr ισχυρίζεται ότι το 001 έχει τη δυνατότητα φόρτισης με 360 kW. Επιτρέποντας του να προσθέσει εύρος 120 km σε μόλις πέντε λεπτά φόρτισης. Επίσης, η SEA προσφέρει σύστημα αερανάρτησης με δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος, αναγνώριση προσώπου και «over the air» αναβαθμίσεις.
Το νέο μοντέλο θα ακολουθήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Volvo, η οποία θα κάνει ντεμπούτο με τον αντικαταστάτη του XC90. Θα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και αμάξωμα το οποίο θα εστιάζει στην μείωση της οπισθέλκουσας.
Το νέο SUV της Polestar θα κάνει ντεμπούτο το 2023 και θα γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στο 2 και 3. Θα έχει χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το 3, διατηρώντας όμως την χαρακτηριστική σχεδίαση της μάρκας.
Τέλος, το μέγεθος του θα κινείται στα επίπεδα του C40 και θα βασίζεται στην CMA πλατφόρμα την οποία χρησιμοποιεί το Polestar 2. Κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι θα είναι διαθέσιμο με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh ή 78 kWh.
[Πηγή: Autocar]