Επόμενο SEAT Leon με 5 cm μακρύτερο μεταξόνιο
Η νέα γενιά SEAT Leon που θα λανσαριστεί το 2019 θα είναι αισθητά μεγαλύτερη και θα ενσωματώνει στο νέο σύστημα πολυμέσων και το Amazon Alexa.
Μπορεί ο Ισπανός κατασκευαστής, ανταποκρινόμενος στα σημεία των καιρών, να ποντάρει τα ρέστα του πάνω στα τρία crossover της φίρμας -Arona, Ateca και Tarraco-, ωστόσο το Leon παραμένει ο πυρήνας της γκάμας.
Για τη νέα γενιά του μικρού οικογενειακού της SEAT λοιπόν, που θα ντεμπουτάρει το 2019, οι πληροφορίες άρχισαν σιγά σιγά να κυκλοφορούν, με την τελευταία να προέρχεται από τη γερμανική ιστοσελίδα Auto Zeitung. Οι Γερμανοί μιλούν για μια εξέλιξη του σπορ σχεδιασμού του υφιστάμενου μοντέλου, με στενότερους προβολείς LED, μια φαρδιά γρίλια στη μάσκα και άλλη μία χαμηλότερα, στενή, που θα καταλαμβάνει όλο το πλάτος του προφυλακτήρα.
Δεν θα λέγαμε ότι το σχέδιο του Leon που λανσάρισε το 2012 στην αγορά η SEAT μας ξετρέλανε, οπότε και η εξέλιξη που σχεδίασαν οι Γερμανοί συνάδελφοι κατά πώς φαντάζονται το καινούργιο μοντέλο βαίνει μάλλον προς το χειρότερο [βλ. φωτό κάτω]. Αλλά ας μη βιαζόμαστε και ας αφήσουμε τους Ισπανούς να μας δείξουν εκείνοι πώς θα είναι το πραγματικό αυτοκίνητο. Εκείνο που εμείς θα θέλαμε είναι τα υλικά να αναβαθμιστούν όσον αφορά την απτή ποιότητα, καθότι δείχνουν κομμάτι τσίπικα στην όψη, και το εξωτερικό ντιζάιν να γλυκάνει λίγο τις ακμές του.
Κάτω από τα ρούχα, όπως ισχυρίζονται οι Γερμανοί συνάδελφοι, το μεταξόνιο θα μακρύνει κατά πέντε πόντους, οπότε θα περάσει οριακά τα 2,7 m. Αλλά και το συνολικό μήκος του ισπανικού κόμπακτ χάτσμπακ θα μεγαλώσει, ανεβαίνοντας περίπου στα 4,3 m και στα 4,6 m το ST. Σχετικά με το πλάτος, το Auto Zeitung δεν αναφέρει εκτιμώμενο νούμερο, κάτι που ίσως σημαίνει ότι η διαφορά από το υφιστάμενο μοντέλο είναι ανάξια μνείας.
Προφανώς και το αυτοκίνητο θα υποστηρίζεται από μια από τις μεγάλες εκδοχές της πλατφόρμας MQB, αλλά πάλι τα σημεία των καιρών έχουν αναγάγει το infotainment, στον εμπορικό στίβο, σημαντικότερο από την πλατφόρμα. Η SEAT, εξ όσων ακούγεται, έχει αναλάβει να εξελίξει ένα σύστημα πολυμέσων που θα το μοιραστεί στη συνέχεια με τις άλλες φίρμας του VW Group. Και όπως λένε οι Γερμανοί, εκτός από Android Auto και Apple CarPlay, θα διαθέτει και Amazon Alexa. Με την αυτόματη ασύρματη ενημέρωση να βοηθά στη διάγνωση και μηχανικών προβλημάτων.
To εσωτερικό του πρωτοτύπου 20v20v θα μπορούσε να αποτελεί μια καλή βάση για το αντίστοιχο του νέου Leon.
Όσον αφορά τους κινητήρες, εκεί δεν υπάρχουν μεγάλες εκπλήξεις. Ο 1.4 TSI θα αντικατασταθεί από τον 1.5 Evo που χρησιμοποιείται ήδη από το Ibiza. Η ισχύς του δε μπορεί να φτάσει τα 200 άλογα. Και θα μπορούσε αυτός να είναι ο μυστηριώδης υβριδικός κινητήρας για τα Cupra Ibiza και Fabia RS για τον οποίο έχουμε ακούσει.
Στη βάση της γκάμας θα υπάρχει ο 1.0 TSI που είναι ήδη διαθέσιμος, αλλά μάλλον μόνο στην έκδοση των 115 ή 110 ίππων, λόγω μεγέθους (και βάρους) του Leon. H μόδα λέει «μακριά από ντίζελ», αλλά θα είναι δύσκολο για τη SEAT να απαρνηθεί τον 1.6 TDI των 115 PS και τον αξιόπιστο 2.0 TDI. Στο Vienna Motor Symposium 2018 μάλιστα, αποκαλύφθηκε και μια νεοσύστατη μονάδα 2.0 TDI, η EA288 Evo, που με ελαφρύ υβριδικό set-up αποδίδει 204 άλογα. Βλέπετε, το ανθρακικό αποτύπωμα του Leon και της γκάμας της SEAT γενικότερα θα τα φέρει δύσκολα βόλτα χωρίς το πετρέλαιο.
Τέλος, φυσικά και θα υπάρχει μοντέλο υπό τα σήματα της νέας φίρμας Cupra, που όμως από τις πληροφορίες δεν φαίνεται να ανεβαίνει σε άλογα.