Επίσημο, νέο Opel Astra Sports Tourer
Το καινούργιο Opel Astra Sports Tourer καταφέρνει να συμφιλιώνει τον μεγάλο χώρο αποσκευών με μια εκλεπτυσμένη και μοντέρνα σιλουέτα.
Η Opel συνεχίζει ακόμα να κατασκευάζει στέισον. Παρά τη μόδα της κατανάλωσης που επιτάσσει SUV, το στέισον παραμένει ένα τύπος αυτοκινήτου, ιδιαίτερα δημοφιλής στη Γερμανία και στις σκανδιναβικές χώρες. Έτσι, οι Blitz δεν εγκαταλείπουν την κατηγορία των κόμπακτ στέισον. Και θα ήταν μάλιστα παράδοξο εάν το έκαναν, από τη στιγμή που το νέο Peugeot 308, απ’ όπου και προήλθε το Opel Astra Sports Tourer, λανσαρίστηκε ήδη σε στέισον. Ένα ακόμα λανσάρισμα λοιπόν που θα αποσβέσει τις επενδύσεις του Oμίλου Stellantis στην κοινή πλατφόρμα τους.
Το Opel Astra Sports Tourer, αν δεν το καταλάβατε, περνά έτσι σε μια πλατφόρμα καταγωγής Groupe PSA. Ως εκ τούτου, οι διαστάσεις εξελίχτηκαν, με συγκεκριμένα το μήκος να χάνει έξι εκατοστά, μετρώντας πλέον 4,64 m. Διάσταση που το φέρνει στα 27 εκατοστά μακρύτερο από το 5θυρο χάτσμπακ Opel Astra. Το μεταξόνιο κέρδισε 5,7 πόντους σε σχέση με το 5θυρο, αλλά και 7 cm σε σύγκριση με το προηγούμενο Opel Astra Sports Tourer. Αλλαγές που είχαν τη θετική επίπτωση μια ισορροπημένης σιλουέτας που έκανε σχεδόν αόρατο το φαινόμενο της προσθήκης μιας άχαρης «ουράς».
Η παραπάνω πτυχή ενισχύεται από την πιο δυναμική σχεδίαση του φρέσκου Opel Astra Sports Tourer που υιοθετεί τους νέους αισθητικούς κώδικες των Blitz, με αδρές γραμμές. Στο εμπρός μέρος συναντάμε τη μάσκα Vizor, η οποία σχηματίζει ένα σύνολο με τα φανάρια.
Το ολοκαίνουργιο Opel Astra Sports Tourer ενσωματώνει τη νέα τολμηρή και καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία των Blitz με τη μάσκα Vizor, το Pure Panel digital cockpit στο εσωτερικό και δύο εκδόσεις plug-in hybrid από το λανσάρισμα.
Στο προφίλ, μπορούμε να δούμε τα φτερά με την έντονη ακμή στο πάνω μέρος τους και την πίσω κολόνα σε στιλ φτερό καρχαρία. Στο πίσω μέρος, τα φίνα φώτα προέρχονται από το 5θυρο Astra. Και σημειώστε την αρχική ενσωμάτωση του τρίτου φωτός για τα φρένα. Τέλος, η πίσω πόρτα κατεβαίνει μέχρι τον προφυλακτήρα, χαμηλώνοντας το κατώφλι φόρτωσης στα 60 cm.
Το πορτμπαγκάζ του νέου Opel Astra Sports Tourer ανοίγει αυτόματα με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα και δίνει πρόσβαση σε έναν χώρο με βασικό όγκο τα 608 lt. Μόλις διπλωθεί όμως το πίσω κάθισμα, που διαιρείται με 40:20:40, ο όγκος του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 1.634 lt.
Προαιρετικά, η Opel θα προσφέρει ρυθμιζόμενο διπλό δάπεδο, το οποίο θα μπορείς να το χειρίζεσαι με το ένα χέρι. Ένα ακόμη καλό στοιχείο είναι ότι οι θήκες κάτω από αυτό το πάτωμα είναι προσβάσιμες από το πίσω κάθισμα. Μπορείς λοιπόν να έχεις πρόσβαση εκεί, χωρίς να χρειαστεί να αδειάσεις τον πορτμπαγκάζ!
Η θέση οδήγησης είναι προφανώς ίδια με αυτή χάτσμπακ Opel Astra. Σηματοδοτεί δε ένα μεγάλο άλμα στον χρόνο για την Opel με την τεχνολογική παρουσία. του «Pure Panel» που συνδυάζει δύο οθόνες, καθαρίζοντας το ταμπλό από τα λογής χειριστήρια. Το νέο Opel Astra Sports Tourer είναι επίσης εξοπλισμένο με ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto, η οποία εξαλείφει την ανάγκη να κρέμονται καλώδια εδώ κι εκεί. Μεταξύ του προσφερόμενου εξοπλισμού, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εξοπλίσει το αυτοκίνητό του με φώτα LED τύπου Matrix και ημιαυτόνομη οδήγηση.
Όσον αφορά το τεχνικό φύλλο κάτω από το καπό, το Opel Astra Sports Tourer θα διατίθεται με 1.200άρη βενζινοκινητήρα PureTech με 110 ή 130 άλογα, μοτέρ ντίζελ BlueHDi με 130 PS και δύο επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα 180 και 225 PS. To καλό νέο για τα δύο τελευταία είναι ότι διατηρούν ένα καλό όγκο για το πορτμπαγκάζ, από 548 έως 1.574 lt.
H γερμανική εταιρεία προσώρας δεν έχει ανακοινώσει πότε το νέο Opel Astra Sports Tourer θα βρίσκεται στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών. Αλλά εκτιμούμε ότι θε έρθει λίγους μήνες ύστερα από το χάτσμπακ που αναμένεται στην αρχή της προσεχούς άνοιξης.