Επίσημο: Ηλεκτρικό Dacia χαμηλού κόστους
Η Renault επιβεβαίωσε το λανσάρισμα ενός 100% ηλεκτρικού μίνι από την Dacia. Με την ίδια να διαθέτει το Twingo Z.E από εφέτος και ένα νέο μοντέλο μέχρι το 2022.
Όπως και οι ανταγωνιστές της, η Renault εργάζεται σκληρά προκειμένου να εξηλεκτρίσει την γκάμα της, για να μειώσει το μέσο CO2 της φίρμας και να αποφύγει μελλοντικά πρόστιμα στην Ευρώπη. Το 2020 θα είναι η χρονιά της υβριδικής επίθεσης για την Billancourt, με μια έκδοση E-Tech για το Clio, το πρωτότυπο της οποίας οδηγήσαμε πρόσφατα, και την επαναφορτιζόμενη E-Tech για το Captur και το Mégane.
Από το μέτωπο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την έκδοση Z.E του Twingo, η οποία θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από το Zoé, με μικρότερη μεν αυτονομία αλλά πιο προσιτή τιμή. Αυτό το Twingo θα υιοθετήσει το σύστημα κίνησης του ξαδέλφου smart forfour (ισχύς 82 ίπποι και αυτονομία WLTP 130 km).
Να θυμίσουμε ότι το ανανεωμένο forfour πωλείται στην Ελλάδα από €25.675, οπότε το Twingo Z.E λογικά θα πρέπει να είναι αρκετά φθηνότερο. Βέβαια, από τον Μάιο, θα γνωρίζουμε το τι θα γίνει για το πώς και πόσο θα επιδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, οπότε αναμένουμε να δούμε πώς διαμορφωθεί η τελική τιμή.
Αλλά ακόμα κι αν μιλήσουμε για επιδότηση τεσσάρων ή πέντε χιλιάδων και η τιμή για ένα Renault Twingo Z.E διαμορφωθεί κάτω από τα 19 χιλιάρικα, μπορεί να φαίνεται ακριβή σε κάποιους. Οπότε τα καλά νέα είναι ότι ο Όμιλος Renault θα διαθέσει ακόμα ένα EV και αυτή τη φορά πραγματικά χαμηλού κόστους!
Κατά την παρουσίαση των τελευταίων οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, ο κατασκευαστής επιβεβαίωσε την άφιξη ενός μικρού, 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου για την πόλη, αυτή τη φορά από την Dacia. Θα διατεθεί δε στο εμπόριο, το αργότερο το 2022.
Τίποτα άλλο δεν ειπώθηκε προσώρας για το ρουμανικό μοντέλο. Αλλά δεν θα χάναμε το στοίχημα, αν ποντάραμε ότι πρόκειται για μια αναθεωρημένη έκδοση του City K-ZE που λανσαρίστηκε πέρυσι στην Κίνα. Μοντέλο που βασίζεται στο Kwid, το αυτοκίνητο πόλης εξαιρετικά χαμηλού κόστους που δημιουργήθηκε στην Ινδία. Η αυτονομία του θα πρέπει να είναι ανάμεσα στα 200 με 250 km και η τιμή του προ των επιδοτήσεων κοντά €15.000.
Όσον αφορά τη Renault, θα λανσάρει ακόμη ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο μέχρι το 2022, το πρώτο με βάση τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική της Συμμαχίας, την CMF-VE. Και θα πρέπει να είναι SUV. Από το μέτωπο των υβριδικών, εκτός από τα τρία πρώτα μοντέλα που λανσάρονται εφέτος, προγραμματίζονται ακόμη έξι για το 2021 και το 2022, τέσσερα αυτοφορτιζόμενα και δύο επαναφορτιζόμενα hybrid.