Επίσημη παρουσίαση για το νέο Audi S3, ισοφαρίζει το Golf R
Το νέο Audi S3 δανείζεται τη μετάδοση από το ισχυρότερο RS3 κι υπόσχεται πιο παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά.
Ήταν περίεργο ότι το Volkswagen Golf R είχε περισσότερη ισχύ από το ανώτερο ιεραρχικά Audi S3, αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον. Το σπορ μοντέλο από το Ingolstadt υπόκειται σε facelift κι αποκτά περισσότερη ιπποδύναμη και κάμποσα τρικ για ακόμα περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση.
Στην καρδιά του ανανεωμένου Audi S3 βρίσκεται ο αναβαθμισμένος υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος των 2,0 lt με ισχύ 333 ίππων και 420 Nm. Για τους αριθμολάγνους, είναι το μοτέρ που φοράει το συλλεκτικό -αλλά πανάκριβο- Golf R 333. Κι όμως, παρά το αστρονομικό ποσό των €76.410, τα 333 Golf πουλήθηκαν σε μόλις 8'.
Ταχύτερο και με drift mode, αυτό είναι το τελευταίο θερμικό Audi S3 και θα είναι το καλύτερο όλων
Το μεγάλο νέο δεν είναι οι επιπλέον 23 ίπποι, αλλά ότι το νέο Audi S3 έχει κληρονομήσει τον καταμερισμό της ροπής στον πίσω άξονα από το RS3, επιτρέποντας κάτι ανάλογο με αυτό που το μεγαλύτερο μοντέλο αποκαλεί drift mode.
Σε συνδυασμό με τη νέα λειτουργία Dynamic Plus που προστέθηκε, στέλνεται όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα για μια πιο ευχάριστη -λέγε με υπεστροφική- οδηγική εμπειρία. Προφανώς για λόγους α;ποφυγής εσωτερικού κανιβαλισμού, η Audi δεν το ονομάζει ευθαρσώς drift mode, αλλά αναφέρει ότι το νέο S3 έχει πλέον την τάση να υπερστρέφει όταν είναι ενεργές οι πιο σπορ ρυθμίσεις.
Κατά τα άλλα, ο κινητήρας 2.0 TFSI έχει ραλαντί στις 1.300 rpm, αύξηση κατά 200 rpm σε σχέση με πριν, για καλύτερη εκκίνηση κι οι μηχανικοί έχουν κάνει την απόκριση του γκαζιού ακόμα πιο άμεση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Drag Race: Audi S3 vs BMW M135i vs Mercedes-AMG A35
Επιπλέον, οι σχέσεις μετάδοσης είναι ελαφρώς πιο κοντές από πριν και το νέο S3 ανεβάζει ταχύτητα αργότερα και κατεβάζει νωρίτερα για να διατηρεί υψηλότερες στροφές για μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ισχύος.
Το 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 4,7", ένα δέκατο γρηγορότερα από το τρέχον μοντέλο. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 2.100-5.500 rpm, αλλά οι αλλαγές με τέρμα γκάζι διαρκούν τον μισό χρόνο σε σχέση με σήμερα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi S3 Sportback S tronic 310 PS
Η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη, αφού περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Golf R 333, ο κόφτης έχει χαλαρώσει στα 270 km/h. Υπάρχουν πλέον ελαστικά επιδόσεων Falken 235/35 για τους τροχούς 19 ιντσών, μαζί με μεγαλύτερα μπροστινά φρένα με διάτρητους δίσκους και νέες διπίστονες δαγκάνες.
Η Audi τοποθετεί επίσης μια νεότερη γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας του S3 και πιο σκληρά σινεμπλόκ στην ανάρτηση ψαλιδιού για να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά.
Επιπλέον, η μπροστινή ανάρτηση έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να έχει 1,5 μοίρα περισσότερο αρνητικό κάμπερ, κάτι που θα κρατά τη μούρη βιδωμένη στο οδόστρωμα.
Πέρα από ελάχιστες αισθητικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων τα νέα γραφικά στα πίσω φώτα όταν κλειδώνετε/ξεκλειδώνετε το αυτοκίνητο, υπάρχουν και τέσσερα καινούργια χρώματα: Ascari Blue, District Green, Arkona White και Progressive Red.
Περιμένουμε το ανανεωμένο RS3 με περισσότερους από 400 ίππους για να ολοκληρωθεί η γκάμα στην τελευταία θερμική παράσταση πριν καταφτάσει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.