Επίσημο: Νέο Lynk & Co 02, ακόμη ένα «ευρωπαϊκό» crossover
Η Lynk & CO διευρύνει την γκάμα των crossover με ακόμη ένα ευρωπαϊκού προσανατολισμού μοντέλο.
Η νεοεισερχόμενη στην Ευρώπη κινεζική φίρμα αποκάλυψε εχθές ένα ευρωπαϊκού προσανατολισμού σπορ, αστικό crossover με υβριδικό σύστημα κίνησης. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό θα ακολουθήσει.
Η Lynk & CO, η κινεζική startup και η αδελφή εταιρεία της Volvo, παρουσίασε μια έκδοση προ-παραγωγής του τελευταίου μοντέλου της, του 02. Και όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Andrea Nilsson, «το 02 βρίσκεται στο απολύτως κέντρο της γκάμας μας». Η φίρμα ανακοίνωσε επίσης ότι θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του δεύτερου crossover της στην Ευρώπη το 2020.
Η Lynk & CO περιγράφει το 02 ως «σπορ crossover/SUV». Το νέο μοντέλο πατάει σε μια πιο κοντή, χαμηλωμένη και φαρδύτερη εκδοχή της Compact Modular Architecture που μοιράζεται με το crossover 01 και το Volvo XC40. Η πλατφόρμα και τα παρελκόμενα της CMA εξελίχτηκαν από κοινού με τη Volvo και την αδελφή φίρμα, Geely Automobile. Να θυμίσουμε ότι η Lynk & CO ανήκει από κοινού στην Zhejiang Geely Holding, την Geely Auto και τη Volvo. Η Volvo κατέχει μερίδιο 30%, η Geely Auto το 50% και η Zhejiang Geely Holding έχει το υπόλοιπο 20%.
Το πρώτο μοντέλο της Lynk & CO, το κόμπακτ crossover 01 κυκλοφόρησε στην Κίνα το Νοέμβριο. Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις του 01 θα λανσαριστούν εμπορικά, όπως γράψαμε εχθές, από το πρώτο 3μηνο του 2020, όπως ανέφερε η εταιρεία. Το 01 θα κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το XC40 στο εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη στο Βελγίου. Το 02 αναμένεται επίσης να κατασκευάζεται στη Γάνδη, ενώ η Lynk & CO σκοπεύει επίσης να λανσάρει μοντέλα στη Βόρεια Αμερική, οπότε και εξετάζει την παραγωγή τους εντός των ΗΠΑ.
Η Lynk & CO ξεκίνησε το 2015 από την κινεζική εταιρεία που κατέχει τη Volvo, την Zhejiang Geely Holding, με την υπόσχεση να απλουστεύσει της αγοραστική και ιδιοκτησιακή εμπειρία. Η εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα online, καθώς και μέσω καταστημάτων λιανικής πώλησης και ένα μηνιαίο μοντέλο συνδρομής. Τα μοντέλα της Lynk & CO θα συνοδεύονται από λογισμικό και εφαρμογή smartphone που διευκολύνει το car-sharing και η εταιρεία προσφέρει τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού που ονομάζει «εκφράσεις», ενώ δεν υπάρχει προαιρετικός εξοπλισμός.
Το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα πωλήσεων θα ανοίξει στο Άμστερνταμ και θα ακολουθήσουν εκθέσεις στη Βαρκελώνη, στο Βερολίνο, στις Βρυξέλλες και στο Λονδίνο. Οι πόλεις χωρίς καταστήματα θα εξυπηρετούνται από περιστρεφόμενα αναδυόμενα καταστήματα που θα μεταφερθούν με 20 φορτηγά, ανεβάζοντας σε 700 τα σημεία πώλησης στην Ευρώπη το 2020. Τα στελέχη της Lynk & CO δήλωσαν ότι η διανομή αυτή θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 10% σε σύγκριση με το κόστος της παραδοσιακής διανομής.
Όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα θα διαθέτουν υβριδικούς ηλεκτρικούς κινητήρες, και θα λανσαριστούν με θερμικό μοτέρ τον 3κύλινδρο 1.500άρη που θα δούμε αργότερα εφέτος και στο Volvo XC40. Θα διατίθενται δε από τα λανσάρισμα ως υβριδικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αμφότερα συνδυασμένα με 7τάχυτο αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη. Όσον αφορά την έκδοση PHEV, θα έχει τη δυνατότητα να διανύει 50 km με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Μαζί με τις crossover 01 και 02, η Lynk & CO παρουσίασε επίσης ένα πρωτότυπο του 03, που αποτελεί το πρόκριμα για μια μεσαία μπερλίνα.
Η Lynk & CO είναι μία από τις πολλές κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων που επιδιώκουν να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Great Wall, η Chery και η MG στοχεύουν στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες κατηγορίες των SUV στην Ευρώπης. Και δεν είναι τυχαία ότι τα δύο από τα τρία μοντέλα της Lynk & CO είναι crossover ή SUV.
Η Lynk & CO βρίσκεται υπό την καθοδήγηση του Alain Visser, ενός παλαίμαχου στελέχους της Ford, της General Motors Europe και πρόσφατα της Volvo, όπου διετέλεσε αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Το σχεδιασμό των μοντέλων της φίρμας εποπτεύει ο Andreas Nilsson, ο οποίος είναι επικεφαλής σχεδιασμού για την Geely από το 2013. Ο Nilsson ξεκίνησε την καριέρα του στη Volvo, στη συνέχεια μετακινήθηκε στη Ford και επέστρεψε στη Volvo το 2009.
Ο Visser δήλωσε ότι η Lynk & CO σκοπεύει να πουλάει 500.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2021, τα μισά από αυτά στην Κίνα και από 125.000 στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Παρακολουθώντας την Geely τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι επεξέτεινε επιθετικά την παγκόσμια εμβέλειά της. Εκτός από τις Volvo και Lynk & CO, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της περιλαμβάνουν αυτοκίνητα και με το όνομά της που διατίθενται στην Κίνα. Εκτός από αυτά όμως, η Geely στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της έβαλε την περασμένη χρονιά τη μαλαισιανή αυτοκινητοβιομηχανία Proton, αγοράζοντας μερίδιο ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου και του 51% της βρετανικής Lotus, αλλά και τη London EV Company, η οποία κατασκευάζει τα ταξί του Λονδίνου. Επίσης, απέκτησε την Terrafugia, μια αμερικανική επιχείρηση που θέλει να εμπορευτεί τα ιπτάμενα αυτοκίνητα. Εφέτος δε, ο πρόεδρος και ιδρυτής της Geely, ο κινέζος δισεκατομμυριούχος Li Shufu, ανακοίνωσε ότι απέκτησε το 9% της Daimler για συνολικά €7 δισ., ποσοστό που τον καθιστά τον κορυφαίο μέτοχο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.