Επίσημο: Νέο Kia Picanto
Λίγο πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο η Kia αποκάλυψε το νέο Picanto, το οποίο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία τον Μάιο με τιμές πολύ κοντά σε αυτές του υπάρχοντος μοντέλου, κοντά στα €10.000.
Για πρώτη φορά το νέο μίνι της Kia θα έχει εκδόσεις με πιο σπορ χαρακτήρα, τις GT-Line και GT-Line S, με πλούσιο εξοπλισμό, σπορ εμφάνιση, ειδικά χρώματα και ένα νέο σύστημα διεύθυνσης.
Η τρίτη γενιά του Picanto θα προσφέρεται αποκλειστικά σε 5θυρο, όπως ακριβώς και το νέο μεγαλύτερο Rio, καθώς η Kia διαπίστωσε ότι οι 3θυρες εκδόσεις δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του είναι σχεδόν ίδιες με αυτές του απερχόμενου, το νέο Picanto θα έχει πιο κοντό εμπρός πρόβολο και μακρύτερο κατά 15 mm μεταξόνιο (από 2.385 στα 2.400 mm). Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών. Μεγαλύτερο θα είναι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα πλέον στα 255 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Θα μπορεί μάλιστα να φτάσει μέχρι τα 1.010 λίτρα, όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Kia Rio
Όπως ήταν αναμενόμενο η γκάμα των κινητήρων του νέου Picanto θα αποτελείται αποκλειστικά από μικρούς σε κυβισμό κινητήρες βενζίνης. Πιο συγκεκριμένα οι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι στην αρχή της εμπορικής του πορείας θα είναι ένας 3κύλινδρος 1000άρης με απόδοση 66 PS και ροπή 9,6 kgm και ένας 4κύλινδρος 1200άρης, με απόδοση 85 PS και 12,3 kgm ροπής. Πρόκειται δηλαδή για τους ίδιους κινητήρες που τοποθετούνταν και στο απερχόμενο μοντέλο. Ωστόσο τη γκάμα πλέον θα συμπληρώνει και ένας νέος 3κύλινδρος 1000άρης με υπερτροφοδότηση, απόδοση 100 PS και 17,5 kgm ροπή. Με αυτό το μοτέρ θα συνδυάζονται και οι GT-Line εκδόσεις το νέου Picanto, το οποίο αναμένεται να έχει εξαιρετικές επιδόσεις, χτυπώντας στα ίσια μοντέλα όπως το Renault Twingo 0.9 Tce και το νέο VW Up! 1.0 TSI.
Το στάνταρ κιβώτιο θα είναι ένα 5άρι χειροκίνητο, αλλά στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.25 θα είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η Kia υποστηρίζει ότι το νέο Picanto θα είναι πολύ βελτιωμένο σε ηχομόνωση, με νέα υλικά που περιορίζουν τον ήχο και τους κραδασμούς από τους κινητήρες. Παράλληλα οι χαμηλωμένοι κατά 6 mm υαλοκαθαριστήρες θα συμβάλλουν στη μείωση και του αεροδυναμικού θορύβου σε υψηλή ταχύτητα.
Σύμφωνα με την Κορεάτικη εταιρεία πολύ αναβαθμισμένη θα είναι και η οδική συμπεριφορά του νέου Picanto. Οι μηχανικοί της Kia έχουν επέμβει στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης με στόχο να δώσουν στο νέο μίνι της εταιρεία πιο «κοφτερά» δυναμικά χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα torque vectoring με φρενάρισμα του τροχού που σπινάρει, προκειμένου να μειωθεί η τάση υποστροφής. Δεν υπάρχει ωστόσο σκέψη για ένα ακόμα πιο δυνατό μοντέλο από το 1.0 T-GDi, καθώς η Kia Θα ρίξει το βάρος της στο φιλόδοξο σχέδιο του Rio GT, μέσα στο 2018.
Το χαρακτηριστικό που κυριαρχεί στο εσωτερικό του νέου Picanto είναι αναμφίβολα η 7ιντση οθόνη αφής του συστήματος infotainment, στο κέντρο του ταμπλό, η οποία θα ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Οι οδηγοί θα μπορούν να συνδέουν τα κινητά τους, χρησιμοποιώντας είτε το Apple CarPlay είτε το Android Auto. Θα υπάρχουν επίσης διαθέσιμα χαρακτηριστικά όπως θύρα USB, κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη, επαγωγική φόρτιση του κινητού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέος τιμοκατάλογος Kia
Πολύ μεγάλο ρόλο στο λανσάρισμα του νέου Picanto θα παίξει και το μεγάλο περιθώριο εξατομίκευσης του εξοπλισμού που πλέον θα υπάρχει. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να διαλέξουν από μια μεγάλη γκάμα «πακέτων» διαφορετικών χρωμάτων. Θα μπορούν δηλαδή να διαλέγουν χρώματα για τα καθίσματα αλλά και τις ραφές τους, αποχρώσεις για τα επιμέρους πάνελ του ταμπλό και διχρωμίες για το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Η Kia υποστηρίζει ότι το νέο Picanto θα είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ σε αυτή την κατηγορία. Κατ’ αρχάς στο νέο μοντέλο γίνεται πολύ πιο εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής με διπλό θετικό αποτέλεσμα: αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και μειωμένο κατά 23 κιλά βάρος. Στον βασικό εξοπλισμό θα υπάρχουν έξι αερόσακοι, ενώ προαιρετικά μπορεί να προστεθεί και ένας ακόμα για τα πόδια του οδηγού. Θα υπάρχει επίσης και Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος (AEB).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Kia Motors Europe, Michael Cole οι εκδόσεις GT-Line ήταν απαραίτητες για να τραβήξουν την προσοχή των πιο νέων και ανήσυχων οδηγών. «θέλουμε τα αυτοκίνητά μας να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο σε πιο νεανικό κοινό, αλλά βέβαια και σε όσους νιώθουν νέοι στην καρδιά. Οι απαιτήσεις που έχει ένας 25άρης από το αυτοκίνητό του τελικά δεν είναι και τόσο διαφορετικές από αυτές ενός 50χρονου, σε αυτή τουλάχιστον την κατηγορία». Όπως είπαμε και πιο πάνω το νέο Picanto δεν αναμένεται να έχει πολύ υψηλότερη τιμή εκκίνησης από το υπάρχον. Να θυμίσουμε ότι στην Ελλάδα το 1000άρι Picanto ξεκινά από τα €9.190.