Επίσημο: Νέο Honda CR-V 2017
H Honda αποκάλυψε την πέμπτη γενιά του κόμπακτ SUV της, του CR-V, αλλά στην αμερικανική εκδοχή του με 1.500άρι μοτέρ βενζίνης 190 PS.
Καινούργιο κεφάλαιο ανοίγει για το Honda CR-V που έχει ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του από το 1997. Η πέμπτη του γενιά είναι γεγονός και θα ξεκινήσει να πωλείται, αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η Ευρώπη θα πρέπει να περιμένει στην καλύτερη περίπτωση μέχρι το τέλος του 2017.
Η Honda αρκέστηκε στο Mondial de l'Automobile 2016, στο Παρίσι, να παρουσιάσει το νέο Civic με τις πέντε πόρτες. Αλλά φρόντισε ο διασκελισμός της στην ακμάζουσα κατηγορία των μεσαίων SUV να ανοίξει στην άλλη όχθη του Ατλαντικού με την παρουσίαση της νέας, πέμπτης γενιάς του CR-V. Κάτι που αξιολογείται ως λογικό, καθώς το CR-V είναι το πιο καλοπουλημένο κόμπακτ SUV στη χώρα του Θείου Σαμ, με τέσσερα εκατομμύρια πωλήσεις από το 1997 έως σήμερα. Οπότε η αγορά αυτή έχει και την απόλυτη προτεραιότητα.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν θα ήθελε να αποξενώσει τους πιστούς πελάτες, οπότε βάδισε πάνω σε μια στιλιστική συνταγή οικεία σε αυτούς, απαλύνοντας κάποιες γραμμές και κομβικά αισθητικά στοιχεία. Αναγνωρίζουμε λοιπόν με την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για CR-V, με στοιχεία όπως για παράδειγμα με τα πίσω φώτα που υψώνονται κατά μήκος της πίσω πόρτας, με τους τονισμένους γοφούς και με το φαινόμενο «σακίδιο πλάτης» να είναι ελάχιστα τονισμένο. Και αν ένα μοντέλο διαθέτει προσωπικότητα είναι ανώφελο να προβείς σε ακρότητες.
Η Honda δεν ανακοίνωσε τις διαστάσεις του CR-V πέμπτης γενιάς, αρκούμενη να δηλώσει ότι το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο Τα φώτα, ψηλά τοποθετημένα, περνούν πλέον και κάτω από το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας.
Το ταμπλό είναι κι αυτό σχεδιασμένο με μια καλοδεχούμενη σοβαρότητα. Το σχέδιό του είναι κομψό και μοντέρνο, δίνοντας στο σύνολο μια πιο ποιοτική εντύπωση. Στο κέντρο του και σε απόσταση «βολής» από τα χέρι υπάρχει η ήδη απαράμιλλη οθόνη αφής που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων, συμβατή με Apple Car Play και Android Auto. Και φυσικά ο λεβιές ταχυτήτων που παραμένει στην υπερυψωμένη θέση του.
To εσωτερικό είναι καλαίσθητο και με φροντισμένο φινίρισμα, ο λεβιές στην οικεία υπερυψωμένη θέση του και η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα τεράστια.
Η Honda υπόσχεται ακόμα περισσότερο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Το πορτμπαγκάζ υιοθετεί ένα σύστημα ανοίγματος της πόρτας του χωρίς επαφή –το γνωστό σύστημα με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.
Προς ώρας, το CR-V δεν αποκαλύφθηκε παρά μόνο με τις αμερικανικές προδιαγραφές και τεχνικά χαρακτηριστικά. Στις ΗΠΑ, θα είναι διαθέσιμο και με ένα καινούργιο 1.500άρι μοτέρ βενζίνης, τούρμπο φυσικά, που θα αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 PS. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που θα τοποθετείται στο ευρωπαϊκό Civic και έχει αναγγελθεί με ισχύ 182 PS.
Εκείνο που μένει να μάθουμε είναι η ημερομηνία του εμπορικού λανσαρίσματος στην Ευρώπη που αυτή τη στιγμή παραμένει άγνωστη. Η Honda Europe δεν κάνει προς το παρόν καμία αναφορά στο αυτοκίνητο, οπότε θα ήταν περιττό να ρωτήσουμε οτιδήποτε την εδώ αντιπροσωπεία σχετικά με την ελληνική αγορά.
Πάντως, τα ιστορικά στοιχεία λένε ότι η Honda, αλλά και άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές αργούν χαρακτηριστικά να παρουσιάζουν τους νεωτερισμούς τους στη Γηραιά Ήπειρο. Προφανώς διότι το μερίδιό τους εκεί είναι σημαντικά περιορισμένο σε σχέση με τη Βόρειο Αμερική, αλλά και κάποιες από τις αναπτυσσόμενες αγορές. Αν προβαίναμε σε μια εκτίμηση δεν θα βλέπαμε το CR-V πέμπτης γενιάς στην Ευρώπη νωρίτερα από το χειμώνα του 2017.
[Πηγή Honda USA]