Αυτό είναι το μοτέρ F1 του AMG Project 1

Αυτό είναι το μοτέρ F1 του AMG Project 1

Τα πρώτα νούμερα του απόλυτου αυτοκινήτου για το δρόμο, μόλις έγιναν γνωστά, και μόνο στην ανάγνωσή τους συναρπάζουν. Πού να τα βάλεις και στο χέρι κιόλας!

Περισσότερα από 1.000 άλογα, πέντε μοτέρ, κόκκινη γραμμή στις 11.000 rpm, απόκριση πιο γρήγορη κι από ατμοσφαιρικό V8, 800βολτο και τέσσερις φορές περισσότερες μπαταρίες από το μονοθέσιο του Hamilton. Αυτό είναι το hypercar AMG Project 1

Η AMG γιορτάζει τα 50ά γενέθλιά της εφέτος και αποφάσισε να αποκαλύψει σημαντικές λεπτομέρειες από το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο της ιστορίας της και μόλις λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση των 24 Ωρών του Nürburgring. Οπότε, πάρτε κι εσείς μια άποψη του συστήματος κίνησης και του συστήματος της ανάρτησης του hypercar AMG Project 1.

Το κορυφαίο αυτοκίνητο της AMG πρόκειται για ένα μοναδικό κομμάτι μηχανολογίας και ό,τι πιο κοντινό σε αυτό που θα ονομάζαμε «μονοθέσιο της Formula 1 για το δρόμο». Το AMG Project 1 χρησιμοποιεί σύστημα κίνησης που βασίζεται στο μονοθέσιο που οδηγούσαν οι πιλότοι της Mercedes το 2015, με έναν 1.600άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο V6 που γυρίζει στις 11.000 rpm. Αυτή η μονάδα ισχύος της F1 χτίστηκε γύρω από ένα μπλοκ που μπορεί να ανεβάσει, κι έχει κόκκινο στις 13.500 rpm. Στο ραλαντί γυρίζει στις 4.000 rpm και σε μια πολύ ψηλότερη σχέση συμπίεσης.

Για το αυτοκίνητο του δρόμου, η AMG εφήρμοσε μια πιο παραδοσιακή μέθοδο κατασκευής, με διαφορετικά έμβολα, στρόφαλο κι ένα πλήθος ηλεκτρικής τεχνολογίας για να επιτύχει θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει στο 43%.

Όπως είπαμε, το Project 1 διαθέτει πέντε μοτέρ, διότι με το θερμικό μοτέρ V6 είναι συνδεδεμένα ακόμα δύο ηλεκτρομοτέρ. Το ένα, με απόδοση 109 PS είναι επιφορτισμένο να κρατά το τούρμπο σε διαρκή περιστροφή, ενώ το άλλο με ισχύ 163 άλογα είναι συνδεδεμένο με το στρόφαλο.

Επίσης υπάρχουν δύο ακόμα μοτέρ 122άρια στον εμπρός άξονα, που μετατρέπουν το «διαστημόπλοιο» της AMG σε ένα καθημερινό προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, με δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 25 km. Οπότε κάντε τη σούμα: Ένας V6, ηλεκτρικό τούρμπο και τρεις πρόσθετοι ηλεκτροκινητήρες, μας κάνουν στο σύνολο πέντε μοτέρ.

Η κεντρικά τοποθετημένη συστοιχία μπατανιών ενσωματώνει τις ίδια εξωφρενικά ακριβές κυψέλες με τα μονοθέσια της F1, αλλά για την περίπτωση του Project 1 είναι τέσσερις φορές περισσότερες, ζυγίζοντας περίπου 100 kg. Και το ηλεκτρικό σύστημα του Project 1 λειτουργεί στα 800V.

To σύστημα κίνησης προσθέτει 420 kg στο βάρος του αυτοκινήτου, με τον κινητήρα και το κιβώτιο να αποτελούν δομικό μέρος του ανθρακονημάτινου σασί. Εδώ δεν υπάρχει λόγος να κάνεις υπολογισμό για να δεις αν υπάρχει αναλογία 1:1 στην ισχύ με το βάρος, καθώς με τόση δύναμη και τέτοια απόκριση, οι επιδόσεις θα είναι αυτό που λένε «κάτι περισσότερο από επαρκείς».



Καθώς η συνδυασμένη ισχύς υπερβαίνει τους 1.000 PS, με το μοτέρ να γυρίζει 2.000 rpm παραπάνω από αυτό μιας Porsche 911 GT3, η AMG χρησιμοποιεί ένα αυτόματο 8άρι μονόδισκο σασμάν αντί ενός βαρύτερου και πιο εύθραυστου διπλού συμπλέκτη. Τα φρένα είναι σαφώς κάρμπον-κεραμικοί δίσκοι και τα λάστιχα πίσω με πλάτος πέλαματος 335 χιλιοστά.

Ο Tobias Moers, επικεφαλής της AMG, δήλωσε στο Road & Track ότι, ενώ αυτή τη στιγμή έχουν ένα μόνο σύστημα μετάδοσης κίνησης και ένα μουλάρι-πλαίσιο, σκοπεύουν να ξεκινήσουν ρεαλιστικές δοκιμές το συντομότερο δυνατό. Μόλις η εξέλιξη ολοκληρωθεί, η AMG στοχεύει να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο την ημέρα, με πρόγραμμα να ολοκληρώσουν τις παραδόσεις μέχρι το τέλος του 2020. Με πρόγραμμα παραγωγής μόλις 275 αυτοκίνητα, το Project 1 έχει ξεπουλήσει από καιρό.

Και η μακροζωία του; «Μόλις» 50.000 km. O Moers λέει ότι το Project 1 θα διαθέτει «ειδικό»¨τιμόνι, αλλά πέρα από αυτό, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις το κουμπί και να ξεκινήσεις. Και όποια στιγμή χρειαστεί να πας όσο γρήγορα και μια Formula 1. Κι εδώ που τα λέμε, δεν είναι και μικρό πράμα να έχεις ένα μονοθέσιο F1 με εγγύηση 50.000 km. Έστω κι αν έχει (προ)πληρώσει 2,3 εκατ. ευρώ.



[Πηγή Mercedes-AMG, Road & Track]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube