Το Audi S5 υπέκυψε στο… ντίζελ!

Το Audi S5 υπέκυψε στο… ντίζελ!

Εξαφανισμένο εδώ και λίγους μήνες από την γκάμα της Audi λόγω της μετάβασης στο πρότυπο WLTP, το S5 επανήλθε. Αλλά προς μεγάλη έκπληξη μόνο σε ντίζελ.

Πρόκειται για πραγματική επιδημία TDI στην οικογένεια των σπορ Audi. Πριν από λίγες ημέρες, το Ingolstadt αποκάλυψε τα νέα S6 και S7 με ένα και μοναδικό μοτέρ ντίζελ για την ευρωπαϊκή αγορά. Και τώρα έρχεται το S5, εγκαταλείποντας ομοίως τη βενζίνη για να μετατραπεί αποκλειστικά σε ντίζελ!

Οι παραλλαγές Coupé και Sportback υιοθετούν το 3λιτρο κινητήρα V6 TDI των 347 ίππων. Ένα μπλοκ εξοπλισμένο με ηλεκτρικό συμπιεστή, ο οποίος φέρνει επιπλέον δύναμη στις χαμηλές στροφές, απαλείφοντας την υστέρηση. Η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει στα 700 Nm, μεταξύ 2.500 και 3.100 rpm, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται πάντοτε στα 250 km/h. Όσον αφορά την επιτάχυνση, το Coupé χρειάζεται 4,8” για το σπριντ των 0-100 km/h, σύμφωνα με την Audi, ενώ το Sportback 4,9”.

Audi S5 Sportback

O V6 είναι εξοπλισμένος με έναν ελαφρύ υβριδικό σύστημα με μίζα-εναλλάκτη, το οποίος ανακτά ενέργεια που αποθηκεύει σε μια μικρή μπαταρία των 0,5kWh κρυμμένη κάτω από το πορτμπαγκάζ. Η ενέργεια προορίζεται για να βοηθά το θερμικό μοτέρ, ειδικά όσο αυτό είναι κρύο. Το σύστημα επιτρέπει επίσης να θέτει σε φάση coasting το V6 πιο συχνά για να πετύχει τελικά οικονομία έως και 0,4 l/100 km, σύμφωνα με την Audi. Έτσι, δίνει πλεονέκτημα στον TDI για χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές. Η Audi αναφέρει συσχετισμένη κατανάλωση NEDC 6,2 l/100 km και 161 g/km CO2, κέρδος 19% σε σχέση με το προηγούμενο βενζινοκίνητο μοτέρ TFSI.

Audi S5

Το S5 συνδυάζει το 3λιτρο V6 TDI με 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων τύπου tiptronic και τετρακίνηση quattro, με κατανομή της ροπής 40:60. Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης, το quattro μπορεί να στείλει μέχρι 70% της ροπής στον εμπρός άξονα και μέχρι το 85% στον πίσω. Εκεί, όπου ένα κεντρικό διαφορικό (για τη κατανομή της ροπής ανά τροχό) διατίθεται προαιρετικά.

Audo S5

Η άφιξη του ντίζελ S5 δεν συνοδεύεται από αισθητικές διαφοροποιήσεις, δηλαδή ίδια γενική εικόνα με το ίδιο bodykit, με πλευρικούς καθρέφτες σε ασημί χρώμα και 4μπουκη εξάτμιση. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi S5 Coupé

Το ντίζελ Audi S5 αναμένεται να ανανεώσει τη διάθεσή του στις ευρωπαϊκές αγορές τον προσεχή μήνα, κατά συνέπεια και στην Ελλάδα.

Audi S5 Sportback

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube