Αποστολή στην Κορέα: Νέο Hyundai Sonata
Στο πλαίσιο του World Car Awards βρεθήκαμε στην Κορέα, στη Σεούλ, όπου οδηγήσαμε και μάθαμε νέα δεδομένα του μοντέλου και τα πρώτα μοτέρ με τα οποία θα είναι διαθέσιμο στις παγκόσμιες αγορές.
Μια από τις πιο πρόσφατες εκπλήξεις της κορεατικής εταιρείας είναι το νέο Sonata 2020. H νέα, όγδοη γενιά της μεσαίας παγκόσμιας μπερλίνας της Hyundai, θα φτάσει ακόμα και στις ευρωπαϊκές αγορές ως αντικαταστάτης του i40.
Αυτή η νέα γενιά του Sonata έκανε ένα σημαντικό ποιοτικό άλμα σε σχέση με τον προκάτοχό του με το ίδιο όνομα στις ΗΠΑ και ως i40 στην Ευρώπη. Παρά την παρουσίαση του αυτοκινήτου κατά προτεραιότητα στους δημοσιογράφου του WCOTY, προς το παρόν, η κορεατική φίρμα παραμένει φειδωλή σε λεπτομέρειες και δεν έχει αποκαλύψει όλες τις τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου, ούτε την σύνθεση της μελλοντικής γκάμας σε καμία αγορά.
Πριν από λίγες εβδομάδες, η εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του νέου μοντέλου, παρουσιάζοντας ένα έντονα ανανεωμένο σχεδιασμό που δίνει στo νέo Sonata μια πολύ υψηλότερη απτή ποιότητα και μια πτυχή πιο κοντά στα μοντέλα του premium spectrum της αγοράς. Έτσι, η όγδοη γενιά του Sonata είναι καταφανές ότι προορίζεται για να πολεμήσει τα βαριά ονόματα της κατηγορίας και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Σήμερα που βρισκόμαστε πλέον κοντά στο επίσημο ντεμπούτο του μοντέλου στις δυτικές αγορές, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο προσεχές New York Auto Show 2019 (19-28 Απριλίου), οι Κορεάτες κλιμακώνουν την αποκάλυψη των δεδομένων του νέου Sonata, αλλά και πάλι με ένα αργό τέμπο.
Λίγο μετά την αποκάλυψη των κινητήρων που θα είναι διαθέσιμοι στην αγορά της Νότιας Κορέας λοιπόν, η εταιρεία επιβεβαίωσε δύο μοτέρ που θα είναι διαθέσιμα στις εκδόσεις εξαγωγής του νέου Sonata: Ένα 1.600άρι μπλοκ TGDI με 182 άλογα και 264 Nm –προφανώς για την Ευρώπη, και ένα GDI των 2,5 λίτρων με 193 ίππους και 245 Nm για τις ΗΠΑ. Και στις δύο περιπτώσεις, η μετάδοση θα γίνεται μέσω ενός αυτόματου σασμάν με οκτώ ταχύτητες. Στην εγχώρια αγορά (και στην Κίνα) το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο σε δύο ατμοσφαιρικές, δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις, με τη μία από αυτές υβριδική. Αμφότερες συνδυάζονται με 6άρι αυτόματο σασμάν. Την πρώτη την οδηγήσαμε ήδη, ενώ σήμερα που επισκεπτόμαστε το R&D Center αναμένουμε να οδηγήσουμε ένα Sonata των δυτικών αγορών –μείνετε συντονισμένοι.
Η νέα Sonata βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα N2, αρχιτεκτονική που υποστηρίζει και τετρακίνηση. Κάτι που σημαίνει ότι στο μέλλον αναμένουμε πάνω στην ίδια πλατφόρμα και ένα SUV παρόμοιων διαστάσεων με αυτές του Sonata.
Η μεσαία κορεατική μπερλίνα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της φίρμας που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensuous Sportiness». Σύμφωνα με τη Hyundai, αυτή η σχεδιαστική γλώσσα χαρακτηρίζεται από αρμονία μεταξύ των τεσσάρων δομικών στοιχείων του σχεδιασμού: Αναλογίες, αρχιτεκτονική, σχεδιασμός και τεχνολογία. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Sonata είναι 4,5 πόντους μακρύτερο (4,9 m), τρεις χαμηλότερο και 2,5 πόντους πιο φαρδύ. Διαστάσεις που προσδίδουν εκείνο το Sportiness Feeling για το οποίο μιλούν κατά κόρον οι Κορεάτες. Εδώ να σημειώσουμε ότι και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 3,5 cm, βελτιώνοντας σημαντικά τους εσωτερικούς χώρους, αλλά και τις αναλογίες.
Όσον αφορά τον τομέα υψηλής τεχνολογίας και συνδεσιμότητας, η κορεατική φίρμα έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το νέο Sonata περιλαμβάνει ένα «ψηφιακό κλειδί» που χρησιμοποιεί την τεχνολογία NFC (Near Field Communication). Το «κλειδί» αυτό επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται διάφορες λειτουργίες του νέου Sonata από το smartphone τους. Το αυτοκίνητο ενσωματώνει επιπλέον ολοκαίνουργια οδηγικά βοηθήματα που το καθιστούν ικανό για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, περιλαμβανομένης της στάθμευσης με remote control.