Αποστολή: Nέο Ford Kuga και σε plug-in hybrid
Σε δύσκολη πορεία στην Ευρώπη, η Ford στοιχηματίζει στα SUV για να ανατάξει την κατάσταση. Πριν από το λανσάρισμα όμως νέων crossover, λανσάρισε το νέο Kuga που σε αυτή την τρίτη γενιά του, το Μπλε Οβάλ αλλάζει τα πάντα.
Πρώτη αλλαγή που είναι προφανής: Η σιλουέτα. Το Kuga υιοθετεί μια πιο τυπική εμφάνιση crossover. Φαίνεται να έχει γίνει όπως θα ήταν ένα Focus SUV. Έτσι, σε αντίθεση με το EcoSport και το Edge, η μάσκα δεν ενσωματώνει το λόγκο του Μπλε Οβάλ.
Αυτή η εξέλιξη φαίνεται να εξηγείται από την προσεχή άφιξη ενός άλλου κόμπακτ 4x4, το οποίο θα παίξει ολοκληρωμένα το χαρτί της «περιπέτειας», με περισσότερες ακμές και ορθογώνιες γραμμές. Αυτή η νέα σιλουέτα λοιπόν, δίνει στο νέο Kuga την εντύπωση ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Λάθος! Το αυτοκίνητο μετράει εννέα παραπάνω πόντους, φτάνοντας τα 4,61 m!
Όπως και οι τελευταίες παραγωγές της φίρμας, το Kuga πολλαπλασιάζει τις προσωπικότητές του. Εδώ το βλέπουμε στην έκδοση ST Line, με την καροσερί βαμμένη παντού όπως και τα σπορ στοιχεία του -δεν υπάρχουν προστατευτικά σε ακατέργαστο πλαστικό και τα νίκελ έχουν βαφτεί μαύρα. Και φυσικά, το νέο Kuga θα το δούμε στην κομψή και πολυτελή παραλλαγή Vignale.
Απόδειξη ότι μπορούμε να αποκαλούμε αυτό το Kuga, Focus SUV, είναι ότι στην καμπίνα κατοικοεδρεύει το ταμπλό του κόμπακτ χάτσμπακ της Ford. Πρόκειται για μια τόσο αποδοτική όσο και ταιριαστή οικονομία κλίμακας. Η παρουσίαση είναι κλασική, με 8άρα οθόνη τύπου τάμπλετ και κλασικά χειριστήρια για το έλεγχο του κλιματισμού και του ραδιοφώνου. Υπάρχει ωστόσο μια σοβαρή καινοτομία σε σύγκριση με το Focus: Η υιοθέτηση 100% ψηφιακών οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Το μεταξόνιο του νέου Kuga μεγάλωσε κατά δύο πόντους με προφανές όφελος για τα πόδια των πίσω. Και θέτοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, πίσω από ένα οδηγό 1,88 (εμένα) χωράει ένας επιβάτης ίδιου ύψους χωρίς πρόβλημα. Αλλά βελτίωση είδε και ο χώρος για το κεφάλι τους με 3,5 και 3,6 πόντους παραπάνω για τους γοφούς τους. Τα μέγιστα δε, όσον αφορά τη σχέση χωρητικότητας πορτμπαγκάζ και ποδιών των πίσω, διευκολύνει το συρόμενο διαιρούμενο πίσω κάθισμα (60:40).
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, θα υπάρχει ανάλογα με την έκδοση head-up display, σύστημα ήχου B&O με δέκα ηχεία, τερματικό Wifi... Για λόγους ασφαλείας, το νέο Kuga θα είναι φυσικά γεμάτο οδηγικά βοηθήματα: Ενεργή διατήρηση λωρίδας, προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής...
Το Kuga πατά πάνω στην παγκόσμια πλατφόρμα C2 που εγκαινιάστηκε πέρυσι από το Focus. Με αυτή τη νέα βάση, το μοντέλο εξοικονόμησε μπόλικο βάρος: Μέχρι 90 κιλά στην αντίστοιχη έκδοση του απερχόμενου. Η σπορ αύρα του νέου Kuga υποστηρίζεται και ουσιαστικά με δύο πόντους χαμηλότερο ύψος που κατεβαίνει άλλον ένα στην έκδοση ST Line από την ανάρτηση.
Όσον αφορά του κινητήρες, το Kuga τρίτης γενιάς επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση, μιας και η Ford θέλει να καλύψει το χαμένο έδαφος σε αυτόν τον τομέα. Έτσι το νέο Kuga θα είναι το πρώτο μοντέλο του Μπλε Οβάλ στην Ευρώπη που θα διατίθεται σε επαναφορτιζόμενο υβριδικό. Μια έκδοση που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με ένα ηλεκτρομοτέρ, σύστημα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 225 PS. Αυτό το σύστημα κίνησης συνταιριάζεται με σασμάν CVT. Η μπαταρία των 10,3kWh είναι αρκετή για να ελπίζεις ότι μπορείς να κάνεις περισσότερα από 50 km χωρίς σταγόνα αμόλυβδης. Η επαναφόρτιση γίνεται από μια πρίζα που βρίσκεται στο εμπρός φτερό από τη μεριά του οδηγού. Εκτός από την επαναφορτιζόμενη, στην γκάμα θα υπάρχει και μια απλή υβριδική έκδοση 2,5 λίτρων.
Σε αντίθεση με άλλα SUV που δεν έκαναν λόγο για ντίζελ, το Kuga θα προσφέρεται ακόμα με το μοτέρ EcoBlue. Στην γκάμα του θα υπάρχει το μικρό 1.500άρι των 120 PS και το δίλιτρο σε δύο εκδόσεις ισχύος: 150 και 180 PS. To 150άρι θα επωφελείται από μια ελαφρά υβριδοποίηση, με μίζα-εναλλάκτη. Όσον αφορά τη βενζίνη, θα υπάρχει και ο 3κύλινδρος 1.5 EcoBoost, με 120 ή 150 ίππους.
Το νέο Kuga αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του ’20, με την τιμή του για την αγορά μας να οριστικοποιείται λίγο πριν από το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Τύπος | Μοτέρ | PS | Κιβώτιο | Μετάδοση | Κατανάλωση* | CO2 |
Βενζίνη | 1.5 EcoΒoost | 120 | Χ6 | Εμπρός | 6,5 lt/100 km | 149 g/km |
1.5 EcoΒoost | 150 | Χ6 | Εμπρός | ΔΑ | ΔΑ | |
Ντίζελ | 1.5 EcoBlue | 120 | Χ6 | Εμπρός | 4,8 lt/100 km | 127 g/km |
1.5 EcoBlue | 120 | Auto 8 | Εμπρός | ΔΑ | ΔΑ | |
2.0 EcoBlue | 150 | Χ6 | Εμπρός | 5,0 lt/100 km | 132 g/km | |
2.0 EcoBlue | 180 | Auto 8 | 4x4 | 5,7 lt/100 km | 150 g/km | |
Υβριδικό | 2.5 Βενζίνη | 225 | CVT | Εμπρός | 5,6 lt/100 km | 130 g/km |
Plug-in | 2.5 Βενζίνη | 225 | CVT | Εμπρός | 1,2 lt/100 km | 29 g/km |
* Στο νέο κύκλο μέτρησης WLTP