Αποκλειστικά με κινητήρες τούρμπο η επόμενη γενιά της Porsche 911

Αποκλειστικά με κινητήρες τούρμπο η επόμενη γενιά της Porsche 911

Ο νέος 6κύλινδρος κινητήρας boxer θα ντεμπουτάρει στη νέα 911 GT3 RS, στη Γενεύη, αλλά σε ατμοσφαιρική μορφή.

Η Porsche βρίσκεται σε διαδικασία αλλαγής όλων των σπορ μοντέλων της, με στόχο να συνδυάσει την επιθυμία των πελατών της για ακόμη περισσότερη ισχύ και δυναμισμό, με ριζικές βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και την εκπομπή CO2.

Το πρώτο δείγμα αυτής της νέας προσέγγισης θα το δούμε στο Σαλόνι της Γενεύης, το Μάρτιο, με τη μορφή της 911 GT3 RS (φωτ. επάνω), που είχε προγραμματιστεί να κάνει το ντεμπούτο της το περασμένο καλοκαίρι.

Ο διευθυντής προϊόντος της Porsche, Wolfgang Hatz, ανακοίνωσε ότι η νέα GT3 RS δεν θα είναι μόνο «πολύ πιο ακραία» από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά θα έχει και τον πρώτο 6κύλινδρο boxer κινητήρα της νέας γενιάς.

Ο Hatz δεν αποκάλυψε τον κυβισμό και την ισχύ του κινητήρα αυτού, αλλά διέψευσε τη φήμη ότι αυτή θα είναι η πρώτη 911 GT3 με τούρμπο. Θα είναι ατμοσφαιρική και αναμένεται να αποδίδει πάνω από 500 PS, δηλαδή θα έχει σημαντική διαφορά από την υπάρχουσα GT3 των 475 PS.

Με αυτή την ιπποδύναμη και ένα ριζοσπαστικό αεροδυναμικό πακέτο, η GT3 RS (κάτω) –σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της Porsche– αναμένεται να μπορεί να γυρίζει το μεγάλο Nurburgring Nordschleife άνετα σε λιγότερο από 7’ 20”. Η υπάρχουσα GT3 έχει χρονομετρηθεί στα 7’ 25”.

O Hatz είπε επίσης ότι το μοτέρ της GT3 RS είναι μόνο ένα «ενδιάμεσο» βήμα για τη νέα οικογένεια κινητήρων, της οποίας ο σημαντικότερος σκοπός είναι να αντικαταστήσει τον 6κύλινδρο boxer του κινεί σήμερα τις 911, Cayman και Boxster.

Η είδηση είναι όμως ότι ο Hatz επιβεβαίωσε πως ο νέος αυτός κινητήρας θα είναι τούρμπο σε όλες τις άλλες 911 –και όχι μόνο στην Turbo– βάζοντας έτσι ένα τέλος σε μια περίοδο 51 ετών όπου η 911 ήταν ατμοσφαιρική.

Όμως ο Hatz είπε και ότι, παρά τα όσα έχουν δηλώσει κάποιοι προκάτοχοί του, ο νέος 4κύλινδρος boxer τούρμπο, πάνω στον οποίο είναι γνωστό ότι η Porsche δουλεύει για χρόνια, δεν θα τοποθετηθεί στην 911.

«Μια 911 έχει επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα», είπε σιβυλλικά.

Αντίθετα, ο νέος 4κύλινδρος boxer θα πρωτοεμφανιστεί στην Boxster, στην αρχή του 2016, και θα κινήσει επίσης την Cayman.

Ο νέος αυτός κινητήρας πιθανότατα θα είναι 2λιτρος, αλλά όπως λέει ο Hatz, θα μπορεί να παρέχει «πραγματικές επιδόσεις Porsche».

Δεν είναι όμως μόνο αυτή η είδηση για τις μικρές Porsche.

Ο Hatz επίσης επιβεβαίωσε ότι η πολυφωτογραφημένη από κατασκόπους Cayman GT4 όντως εξελίσσεται και θα παρουσιαστεί στο τέλος του καλοκαιριού ή στις αρχές του φθινοπώρου, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης.

Επίσης είπε ότι η εξέλιξη του μοντέλου αυτού έγινε υπό τη διεύθυνση του αγωνιστικού τμήματος Porsche Motorsport, πράγμα που την καθιστά πλήρες μέλος της ελίτ των σπορ Porsche, μαζί με την GT3 και την επερχόμενη GT3 RS.

Το μοντέλο επομένως δεν θα είναι ένας απλός αντικαταστάτης της παλιάς Cayman R, αλλά θα είναι σαφώς πιο σπορ, με περισσότερη δύναμη και σημαντικά χαμηλότερο βάρος.

Όταν ρωτήθηκε αν ήταν πιθανοί οι 400 ίπποι, ο Hatz απάντησε: «Ίσως όχι τόσο πολλοί, αλλά σε αυτή την περιοχή».

Η ισχυρότερη σημερινή Cayman, η GTS, έχει 340 ίππους.

Η βελτίωση στη σχέση ισχύος/βάρους αναμένεται να κόψει τουλάχιστον 0,5” από το 0-100 km/h της GTS (4,9”) και να ανεβάσει την τελική πάνω από τα 290 km/h.

Ο Hatz ανακοίνωσε επίσης ότι η Porsche θα παράγει πλήρως ομολογκαρισμένες αγωνιστικές εκδόσεις της Cayman GT4 για πελάτες που θέλουν να πάρουν μέρος σε αντίστοιχους αγώνες σε όλο τον κόσμο.

Θα υπάρξει επίσης μια νέα, πιο σπορ, Boxster, αλλά δεν θα ονομάζεται GT4 και θα εξελιχτεί από το κανονικό τμήμα της Porsche, όχι το αγωνιστικό όπως η Cayman GT4.

O Hatz δεν αποκάλυψε τίποτα παραπάνω, αλλά φαίνεται πως η νέα Boxster θα είναι διάδοχος της πολύ εκτιμηθείσας Boxster Spyder του 2011 και ίσως αναστήσει και το όνομα Club Sport.

Μην περιμένετε η ιπποδύναμη του νέου αυτού μοντέλου να ξεπερνά πολύ τους 330 PS της σημερινής Boxster GTS, καθώς οι επιπλέον επιδόσεις θα προέρχονται βασικά από τη μείωση του βάρους και το πιο σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου.

Τέλος, ο Hatz επιβεβαίωσε ότι η Porsche εργάζεται ακόμη πάνω σε ένα supercar που θα βρίσκεται ανάμεσα στην 911 και την 918 Spyder. Πιστεύεται ότι θα έχει μια έκδοση του νέου κινητήρα V8 που εξελίσσει η Porsche για τις Cayenne και Panamera.

Σύμφωνα με τον Hatz, το νέο σπορ μοντέλο θα παρουσιαστεί «το αργότερο» πριν το τέλος της δεκαετίας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube