Αποκάλυψη για την ηλεκτρική Mercedes-Benz G-Class
To πλήρωμα του χρόνου έφτασε και για την Mercedes-Benz G-Class, με το εμβληματικό off-roader να παίρνει ηλεκτρική υπόσταση. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.
Μετά από 45 χρόνια, η Mercedes-Benz G-Class ασπάζεται το δόγμα του εξηλεκτρισμού, καλωσορίζοντας στην γκάμα της την G 580.
Με το πέρασμα των ετών, η γερμανική φίρμα μας είχε συνηθίσει σε πολλούς κυλίνδρους. Από τέσσερις, ακόμα και δώδεκα! Τα πράγματα όμως σιγά σιγά αλλάζουν, με την Mercedes-Benz να αποκαλύπτει στην έκθεση του Πεκίνο την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική G-Class της Ιστορίας.
Το σουλούπι της ηλεκτρικής G-Class δεν απέχει σχεδόν καθόλου από την πρόσφατα ανανεωμένη G 450d. Οι μόνες αλλαγές εντοπίζονται στην εμπρός μάσκα και στους λογότυπους EQ που τονίζουν έτι περαιτέρω την ηλεκτρική υπόσταση του αυτοκινήτου. Η σημαντικότερη όλων όμως δεν φαίνεται στο μάτι. Οι μηχανικοί των Γερμανών έδωσαν έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση, ανασχεδιάζοντας το καπό και την κολώνα Α.
H ηλεκτρική Mercedes-Benz G-Class εξοπλίζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 587 ίππους και τα 1.164 Nm. Σήμα-κατατεθέν όμως παραμένουν οι εκτός δρόμου δυνατότητες
Ως εκ τούτου, ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει πέσει από το 0,48 cd της G 450d στο 0,44 cd. Κατά τα λοιπά, η εικόνα του πίσω μέρους παραμένει ίδια, με την βάση για την ρεζέρβα, στην πόρτα του χώρου αποσκευών να μπορεί πλέον αντικατασταθεί από ένα κουτί, πανομοιότυπης σχεδίασης, μέσα στο οποίο θα μπορούν να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης.
Στο εσωτερικό, η ηλεκτρική G-Class διατηρεί την πολυτελή εικόνα των θερμικών αδερφών της. Το ταμπλό εφοδιάζεται με την πιο πρόσφατη εκδοχή MBUΧ, με δύο οθόνες 12,3”.
Για την κίνηση της, φροντίζουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε τροχό. Συνολικά, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 587 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει το εντυπωσιακό νούμερο των 1.164 Nm. Όπως ανακοινώνει το εργοστάσιο, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,7” με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 km/h.
Εκτός από τη ροπή, αρκετά μεγάλη είναι και η χωρητικότητα της μπαταρίας, στις 116 kWh. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 473 km κατά WLTP. Την προστασία της μπαταρίας αναλαμβάνει ένα αλουμινένιο πάνελ πάχους 26 χιλιοστών. Το εν λόγω πάνελ είναι στερεωμένο στο πλαίσιο τύπου σκάλας, είναι βιδωμένο με βίδες χάλυβα, ζυγίζοντας κάτι παραπάνω από 57,5 kg. Όλα αυτά, μοιραία ανεβάζουν το βάρος της G-Class, στα 3.085 κιλά.
Καλά όλα αυτά, αλλά τι περιμένεις από μία Mercedes-Benz G-Class, έστω και ηλεκτρική; Ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες. O οδηγός έχει στη διάθεσή του τις λεγόμενες αργές σχέσεις, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να περάσει από υδάτινο κώλυμα έως και 85 χιλιοστά, αλλά και να «σκαρφαλώσει» σε επιφάνειες με κλίση 35 μοιρών.
Η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις, στα 25 εκατοστά πλην όμως, οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και μπάρας ορίζονται στις 32, 30,7 και 20,3 μοίρες αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, η λειτουργία off-road crawl (διαθέσιμη μόνο σε αυτή την έκδοση) προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον ισχύ, όταν οδηγούν εκτός δρόμου. Χωρίς όμως να αυξάνει την ταχύτητα, βρίσκοντας έτσι πρόσφυση ακόμη και στις πιο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές.
Αξιοσημείωτη είναι και η λειτουργία G-Turn, που του επιτρέπει επιτόπια περιστροφή 720 μοιρών. Πλάι σε αυτή, προσθέστε και τη λειτουργία G-Steering, που μειώνει τον κύκλο στροφής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να περιστρέφεται γύρω από όποιο τροχό επιλέξει ο οδηγός.
Τέλος, να αναφέρουμε πως η εταιρεία εξοπλίζει την G-Class με αυτό που ονομάζει G-Roar. Πρόκειται για έναν τεχνητό ήχο, που θυμίζει τις G-Class με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση.