Aion Hyper HT, ηλεκτρικό SUV κόπια Porsche και Tesla
Στην πρώτη εμφάνισή του, το Aion Hyper HT πρότεινε ένα μοντέλο σχεδόν με πρότυπο το Tesla Model Y. Αλλά η κατασκευάστρια GAC προχώρησε παραπέρα, υιοθετώντας τα φτερά γλάρου του Model X.
Πώς θα μπορούσε να ξεχωρίσει το πρώτο SUV της φίρμας που ονομάζεται Aion Hyper HT (High Tourism σε σύγκριση την μπερλίνα της GT -Grand Tourism; Σαφώς όχι από τον σχεδιασμό του.
Παρόλα αυτά, οι πρώτες φωτογραφίες εξακολουθούν να καλύπτουν καλά την κατηγορία, άρα και την αποστολή του. Το Aion Hyper HT προσφέρει λοιπόν πίσω πόρτες-φτερά γλάρου αλά Tesla Model X. Αλλά μόνο στην ακριβή, κορυφαία έκδοση του. Μια επιλογή που απαίτησε όπως καταλαβαίνετε τον σχεδιασμό δύο διαφορετικών αμαξωμάτων για αυτό το μεγάλο κινεζικό SUV!
Το Aion Hyper HT διατίθεται σε δύο εκδοχές ισχύος, με 245 και 340 PS. Και σε τρεις εκδοχές αυτονομίας, 600-770 km
Τα νούμερα στις διαστάσεις είναι και αυτά εντυπωσιακά. Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα (4,94 m), το πλάτος του Aion Hyper HT είναι 1,92 m με το μεταξόνιό του να φτάνει τα 2,94 m! Με το εμπρός πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 55 lt και το πίσω 670 lt.
Στην καμπίνα, το ταμπλό είναι πολύ κοντινό σε σχέδιο με αυτό του Aion Hyper GT. Με ένα μικρό κοντέρ ψηλά αλά Peugeot i-cockpit και μεγάλη «επιπλέουσα» κεντρική οθόνη αφής.
Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από ένα κάθισμα με ανακλινόμενη πλάτη, διαιρούμενη 60:40. Στη δεξιά πλευρά, ο επιβάτης θα βρει ένα υποπόδιο που η Aion έκρινε πως είναι χρησιμότερο για την κατηγορία από ένα τάμπλετ.
Όταν δε το Aion Hyper GT είναι ακίνητο, μπορείς να μετατρέψεις την καμπίνα των επιβατών σε χώρο χαλάρωσης, χάρη στα εμπρός καθίσματα των οποίων η πλάτη ανακλίνεται πλήρως προς τα εμπρός και ευθυγραμμιζόμενα με το έδρανο του πίσω καθίσματος.
Το Aion Hyper GT διατίθεται σε δύο εκδοχές ισχύος, με 245 και 340 PS. Και σε τρεις εκδοχές αυτονομίας. Η πρώτη, μόνο με τον μικρό ηλεκτροκινητήρα διαθέτει 400βολτη αρχιτεκτονική και έχει αυτονομία κατά CATL, 600 km. Οι άλλες δύο είναι 800βολτες με αυτονομία 670 και 770 km αντίστοιχα. Άρα και με μεγάλη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC. Με την εταιρεία να δηλώνει ότι το Aion Hyper GT των 800V ανακτά 400 km αυτονομίας με φόρτιση 10’, χωρίς να κάνει αναφορά στην μέγιστη ισχύ φόρτισης
Να σημειώσουμε ότι η Aion δεν κάνει αναφορά ούτε στην ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών. Και να πούμε επίσης ότι το πρότυπο CATL είναι περίπου 20% από το WLTP. Που σημαίνει ότι η ανακοινωμένη αυτονομία από 600-770 km γίνεται 550-640 km.
Η φίρμα Aion του Ομίλου GAC θέλει ξεκάθαρα να κινηθεί προς την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά ακόμα δεν έχει εκφράσει ξεκάθαρα τις ευρωπαϊκές της φιλοδοξίες. Κάτι που μάλλον δεν θα είναι πριν από το 2025. Αξίζει παρόλα αυτά να θυμίσουμε ότι η φίρμα έχει λανσάρει ήδη το πρώτο hyper EV, το εντυπωσιακό SSR για το «Super, Sport, Race». Μια φίρμα που γνωρίζουμε ήδη από το 2018, όταν λανσάρισε την μπερλίνα της, Aion S.