Η κορυφαία απόδοση των 640 ίππων αφορά την έκδοση Performance, ενώ το βασικό RS Q8 περιορίζεται στους 600. Με τέτοια ισχύ, το υπέρ-SUV βρίσκεται στην κορωνίδα της γερμανικής γκάμας, ξεπερνώντας το Audi RS6 Avant Performance των 630 ίππων.
Ως αποτέλεσμα, το νέο RS Q8 Performance επιταχύνει σαν σούπερκαρ και πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 3,6”. Όχι πως το απλό είναι πολύ πιο αργό, μόλις 3,8”. Αν μάλιστα αφαιρεθεί ο ηλεκτρονικός κόφτης, τότε η τελική ταχύτητα των 250 km/h φτάνει τα 305. Όπως και στο Q8, η ροπή μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων Tiptronic.
Μπορεί το ηλεκτρικό e-tron GT Performance να φτάνει τους 925 ίππους, αλλά σε θερμικό μοτέρ, δεν υπάρχει πιο ισχυρό Audi από τούτο δω το SUV
Αλλά το Performance δεν υπόσχεται μόνο ταχύτερες επιδόσεις, αλλά και «πιο σπορ κι υποβλητικό ήχο» χάρη στην ελεύθερη εξάτμιση. Όλες πάντως οι RS εκδόσεις απολαμβάνουν ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, launch control και στήσιμο που η Audi λέει ότι συμβάλλει «στη μείωση της υποστροφής, στην αύξηση της ακρίβειας και της ταχύτητας μέσα στη στροφή».
Οπτικά, δεν θα ξεχωρίσεις το νέο RS Q8 Performance από το RS Q8. Και τα δύο είναι εξοπλισμένα με προβολείς LED matrix και προσαρμόσιμα πίσω φώτα OLED. Ένας μεγάλος πίσω διαχύτης, οι τρομακτικές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, οι νέες ζάντες αλουμινίου 22 ιντσών και το σήμα RS τα ξεχωρίζουν επίσης από το βασικό SUV.
Στο εσωτερικό, η Audi έχει αναβαθμίσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Διαθέτει πλέον ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων για βέλτιστες αλλαγές όταν χρησιμοποιείται η χειροκίνητη λειτουργία. Οι επενδύσεις από Alcantara διαφοροποιούν την καμπίνα από τις ταπεινότερες εκδόσεις.
Αποκλειστικά στο RS Q8 Performance προσφέρεται η επιλογή τοποθέτησης ελαφρύτερων ζαντών 23 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P Zero. Ειδικά εξελιγμένα για το πανίσχυρο SUV. Αξίζει να σημειωθεί ότι μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος κατά 20 kg.
Οι τιμές στη Γερμανία ξεκινούν από τα €141.900 για το RS Q8 και €155.700 για το RS Q8 Performance. Αναμένουμε την ελληνική τιμολόγηση τις επόμενες εβδομάδες.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media