GT Coupé, η πρώτη AC Cobra με κλειστή οροφή. Με 810 ίππους!

GT Coupé, η πρώτη AC Cobra με κλειστή οροφή. Με 810 ίππους!

Μετά από έξι δεκαετίες, η AC Cobra αποκτά κι έκδοση με κλειστή οροφή.

AC Cobra

Η AC Cobra έχει φορέσει πληθώρα κινητήρων, εκδόσεις με φαρδύτερα φτερά, ακόμα κι αμάξωμα από ανθρακονήματα. Ποτέ όμως δεν προσφέρθηκε σε μια κουπέ έκδοση.

Τώρα, η GT Coupé θα αποτελέσει την πρώτη εκδοχή όπου ο κάτοχος της AC Cobra δεν θα νιώθει τον αέρα να του ανεμίζει την κώμη. Η κλειστή βερσιόν της GT Roadster βασίζεται σε ένα αλουμινένιο σασί, ακριβώς όπως κι η ξεσκούφωτη αδερφή της. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη η έκδοση Clubsport Edition, με πιο πιστάδικο προσανατολισμό κι έναν κομπρεσοράτο V8 με 810 ίππους κάτω από το καπό της. Η παραγωγή της θα περιοριστεί στα 99 τεμάχια.

Χαρακτηρίστηκε «widow maker», κάτι που θα περιοριζόταν αν προσφερόταν εξαρχής με ασφαλέστερο κλειστό αμάξωμα 

AC Cobra

Οι GT Coupé παραγωγής θα προσφέρονται με δύο κινητήρια σύνολα: Έναν ατμοσφαιρικό V8 456 ίππων κι ένα κομπρεσοράτο 730 ίππων, με τιμή από €380.000 προ φόρων. Θα κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και θα διαθέτουν αμάξωμα από ανθρακονήματα που είναι μακρύτερο από της κλασικής AC Cobra, ώστε να είναι πιο άνετες και φιλικές προς τον χρήστη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα μετέτρεπες ποτέ την AC Cobra σου σε ηλεκτρική;

Η GT Coupé εμπνέεται από την A98, το αυτοκίνητο που ο αστικός μύθος θέλει να ευθύνεται για την επιβολή ορίων ταχύτητας στους βρετανικούς αυτοκινητοδρόμους. Η AC χρησιμοποίησε τον — νεότευκτο τότε — αυτοκινητόδρομο Μ1 για να εξερευνήσει την τελική ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει το αγωνιστικό της για τις 24 Ώρες του Le Mans.

Οι δοκιμές έγιναν πριν από τον αγώνα, φτάνοντας τα 298 km/h. Παρά την πολύ υψηλή ταχύτητα, δεν διαπράχθηκε κάποια αξιόποινη πράξη, από τη στιγμή που δεν είχε νομοθετηθεί όριο ταχύτητας. Το γεγονός δημοσιεύτηκε στον Τύπο της εποχής κι υπέπεσε στην αντίληψη των αρχών, που έσπευσαν να επιβάλλουν προσωρινό όριο ανώτερης ταχύτητας 70 mph (113 km/h) το 1965. Το οποίο μονιμοποιήθηκε δύο χρόνια αργότερα.

Στο τιμόνι του θηρίου των 4,8 lt ήταν ο Jack Sears, αλλά μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ με βεβαιότητα αν όντως το 300άρισμά του σχετίζεται με τα όρια ταχύτητας στη Μεγάλη Βρετανία.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube