Αυτό είναι το νέο Renault Clio, τέλος στα μοτέρ πετρελαίου
Αυτό είναι το νέο Renault Clio, τέλος στα μοτέρ πετρελαίου
Το Renault Clio του 2025 θα προσφέρεται μόνο με ένα κινητήριο σύνολο, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό των 145 ίππων.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Το Renault Clio επόμενης γενιάς πρόκειται να εγκαταλείψει τους αμιγώς θερμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και θα προσφέρεται αποκλειστικά ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό.
Σήμερα συνελήφθη για πρώτη φορά σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες και το σχεδιαστικό στοιχείο που προκαλεί την περισσότερη εντύπωση, δεν αναμένεται να φτάσει στο μοντέλο παραγωγής. Αν παρατηρήσεις προσεκτικά το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο Renault Clio, θα διαπιστώσεις ότι μια παράξενη απόληξη εξάτμισης εμφανίζεται να βγαίνει στο πλάι.
Περιμέναμε ότι το νέο Clio θα σταματούσε τους ντίζελ, αλλά όχι ότι θα περιοριζόταν σε ένα μόνο κινητήριο σύνολο
Η φημολογία κάνει λόγο για ένα σχεδόν νέο μοντέλο κι όχι ένα φρεσκάρισμα του σημερινού, αν και κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιεί την ίδια CMF-B πλατφόρμα. Στην οποία όμως θα ενσωματωθούν στοιχεία από την Ampr Small πλατφόρμα, όπου βασίζεται το Renault 5.
Γιατί όμως οι Γάλλοι καταργούν τα 100% θερμικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου; Η απάντηση είναι λόγω των αυστηρών στόχων εκπομπών ρύπων που εφαρμόζονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από το επόμενο έτος, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην ΕΕ θα πρέπει να περιοριστούν κατά μέσο όρο στα 93,6 g/km CO₂, από 95 g/km φέτος.
Αυτό ωθεί τις εταιρείες να εγκαταλείψουν τα κινητήρια σύνολα που δεν διαθέτουν υβριδική υποβοήθηση, όπως το TCe 90 του τρέχοντος μοντέλου. Με τον 3κύλινδρο τούρμπο να εκπέμπει 120 g/km, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα 96 g/km του E-Tech. Δεν έχουμε ακόμα ενημέρωση για την πολύ δημοφιλή έκδοση με το εργοστασιακό υγραέριο.
Θα περίμενε κανείς ότι στο εξηλεκτρισμένο πνεύμα της εποχής, το νέο Renault Clio θα ενσωμάτωνε κάποιο πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αλλά κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να γίνει.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media